بازدید 4895

علم الهدی:ظرفیت بانوان در مجلس محدود است

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل ما برای مثال در مجلس شورای اسلامی این است خواهران ما در آنجا ظرفیت محدودی دارند .
کد خبر: ۴۳۸۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۳۰ 30 September 2014
 عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مشکل ما برای مثال در مجلس شورای اسلامی این است خواهران ما در آنجا ظرفیت محدودی دارند .

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آیت‌الله علم‌الهدی، ایشان در دیدار با مدیران حوزه‌های علمیه خواهران استان اصفهان، اظهار کرد: خصوصیت امام رضا(ع) این است که مظهر رافت ایشان مهمانداری ایشان است. دو خصوصیت در مهمانداری ایشان است. اول اینکه هر مهمان در اینجا پذیرایی خاص و نسبت به خواسته مهمان است.

وی افزود: خصوصیت دوم مهمانداری امام رضا(ع) این است که مهمانان ایشان یکنواخت نیست و لذا پذیرایی از آنها هم یک شکل نیست و مهمانان ویژه دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: این جمع شما هم این ویژگی را دارد که مسئولان اردوگاه عظیم سپاه بقیه الله(عج) در استان اصفهان هستید پس این مهمانی و موقعیت را غنیمت بدانید. حال انسان در زیارت به خاطر توجه خود حضرت است و این حال شما به خاطر زحمات شما در عرصه بنده‌سازی برای خدا و سربازسازی برای امام زمان(ع) و توجه ویژه امام رضا(ع) به شما است.

وی تصریح کرد: استان اصفهان از نظر حوزه علمیه حوزه عمیق و ریشه داری است. قرار بر این بود که این حوزه علمیه هم به مانند خراسان مدیریت مستقل داشته باشد و من این موضوع را در سفر قبلی به اصفهان بیان کردم اما برخی بزرگان از این سخن ما ابراز ناراحتی و مخالفت کردند.

امام جمعه مشهد مقدس بیان کرد: مشکل ما در حوزه خواهران این است که در ابتدا تشکیل حوزه خواهران با تاکید مقام معظم رهبری بر مسئله آموزش خواهران با توجه به وضع خاص خواهران در خانه داری و بچه داری و برد این تحصیلات در خواهران و تفاوت با مسائل برادران بود. این امر سبب بروز مشکلاتی در مدرک ارائه شده به خواهران و تفاوت آن با برادران شد که در هیچ جا به این شکل نبود که این مشکل در استان خراسان حل شد.

وی تاکید کرد: الان وضعیت با گذشته فرق کرده و ما هم در عرصه سیاسی و هم اجتماعی و هم فکری و فرهنگی به جایی رسیده ایم که اثرگذاری یک خواهر دو برابر برادران است چه در خانه و چه محیط بیرون این قضیه حاکم است. مشکل ما برای مثال در مجلس شورای اسلامی این است خواهران ما در آنجا ظرفیت محدودی دارند و خدا رحمت کند مرحوم خانم بهروزی را که ظرفیت بالای سیاسی داشتند.

آیت‌الله علم‌الهدی افزود: آنچه برای ما مهم است این نکته است که اگر شما نیرویی تربیت کنید که احکام و تفسیر بداند ولی از ظرفیت سیاسی و اجتماعی محدود برخوردار باشند این مشکل ما را حل نمی‌کند و ما در آینده به مشکل می خوریم. آنچه ظرفیت را بالا می‌برد سواد است. نبوغ بدون سواد و ظرفیت اجتماعی ممکن نیست و سبب انحراف می‌شود و اگر سواد و ظرفیت باشد نبوغ نباشد تاثیر گذاری نیست.


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار