بازدید 4490

انتشار مجموعه 7 جلدی قوانین شهرداری تهران

کد خبر: ۴۳۸۶۱۰
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۹ 30 September 2014
مجموعه 7 جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران در حوزه‌‌های  تخصصی شامل حوزه‌ مالی و اداری، بودجه، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی، معماری، اراضی و املاک توسط مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران چاپ و منتشر شد . 

به گزارش روابط عمومی مركز مطالعات و برنامه ريزي شهر تهران ، دکتر بابک نگاهداری، رئیس مرکز با بیان این مطلب  گفت‌: درطول سال‌هاي متمادي، تصويب و ابلاغ قوانين متعدد و متكثر مرتبط با شهرداري و مديريت شهري كه در برخي موارد از تلاقي و توازي شكلي و محتوائي نيز برخوردار مي باشد، موجب شد که نسبت به تدوین و انتشار مجموعه 7 جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران اقدام عملی صورت گیرد .

وی عنوان نمود‌: نتیجه‌ استمرار قانون‌گذاری، تصویب و وضع فزاینده قوانینی که همه ساله در مجموعه‌های قانونی انباشته می‌شود منجر به وضع هزاران عنوان قانونی در سال‌های متمادی می‌گردد و با اجرای قوانین جدید، بسیاری از قوانین پیشین از حیطه‌ اجرا خارج می‌شوند و تأثیر و قابلیت استناد خود را در مناسبات جدید اجتماعی از دست می دهند. بنابراین قانون‌گذار یا صریحاً به نسخ آن‌ها می‌پردازند و یا با وضع قانون جدید، قوانین مزبور منسوخ می‌شود و یا عملاً بدون آن که اقدامی تقنینی درخصوص آن‌ها صورت گیرد، در مجموعه‌های قانونی مدفون می‌شود و روشن است که استمرار چنین جریانی نه فقط مجریان قانون را در اجرای آن دچار سردرگمی می‌نماید بلکه امر تحقیق و حتی قانون‌گذاری را با چالش‌های عمده روبرو می‌سازد.

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران گفت‌: حال با توجه به تعدد و تکثر موجود در قوانین مرتبط در موضوعات واحد، نیاز به پیراستن قوانین و مقررات از مواد منسوخه و دسترسی به قوانین عاری از تعارض و تغایر با سایر قوانین دل‌مشغولی عمده‌ی مجریان، کاربران و کارشناسان بوده است تا بتوان از دل قوانین متراکم، قوانین مجری را استخراج نمود و به مرحله‌ی اجرا درآورد.
نگاهداری تصريح كرد‌: بدیهی است حجم بالای قوانین و اجرای قوانینی که ممکن است تعارض داشته و یا با قانون دیگری مغایر باشند، پیامدهای غیر قابل جبرانی را به دنبال داشته و سردرگمی مجریان امر و حتی شهروندان را در اجرای عدالت و احقاق حقوق مردم و دولت و شهرداری‌ها ایجاد ‌نماید. ضمن آنکه عواقب ناخواسته و سوئی را در جامعه و اذهان مردم به جا خواهد گذاشت. از این رو عملیات تنقیح، امری ضروری و اجتناب ناپذیر بود .

وی افزود‌: مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران به عنوان نهاد علمی و پژوهشی شهرداری تهران، در قالب یک پروژه‌ی پژوهشی و طی یک فرایند علمی به ویژه با دسته‌بندی موضوعات و سرفصل‌های اصلی، نسبت به بررسی و واکاوی همه جانبه‌ی کلیه‌ قوانین و مقررات مربوط به شهرداری و شناسایی موارد ناسخ و منسوخ اهتمام ورزید. و با بهره‌مندی از منابع انسانی و ظرفیت‌های تخصصی درون و برون سازمانی و با همكاري اداره کل تدوین قوانین و امور شورای شهرداري، مجموعه کامل قوانین و مقررات شهرداری‌ها» انتشار یافت . 

رئیس مرکز مطالعات و برنامه‌ریزی شهر تهران در خصوص عناوین مجموعه 7 جلدی قوانین و مقررات شهرداری تهران گفت‌: هفت مجلد در حوزه‌‌های تخصصی شامل حوزه‌های مالی و اداری، بودجه، فرهنگی و اجتماعی، فنی و عمرانی، حمل و نقل و ترافیک، خدمات شهری و شهرسازی، معماری، اراضی و املاک تدوین و انتشار یافت که در اختیار واحد های شهرداری و هم چنین  افراد حقیقی و حقوقی و  علاقه‌مندان قرار می‌گیرد . 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار