بازدید 6200

اصرار برخی نمایندگان بر استیضاح وزیر نیرو

کد خبر: ۴۳۸۵۷۴
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۱ 30 September 2014

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: غربی‌ها دیروز کارخانه گاز سوریه را بمباران کردند. آنان به جای مقابله با داعش زیرساخت‌های این کشور را هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا حسن کامران در نطق میان دستور امروز مجلس شورای اسلامی خطاب به وزارت امور خارجه خواستار جلوگیری از بازگشایی سفارت انگلیس در تهران شد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی افزود: آقای وزارت خارجه اجازه ندهید سفارت انگلیس خبیث در تهران بازگشایی شود. این کشور به خاطر یک لقمه نان صدای صهیونیست‌ها را در سازمان ملل درآورد.

وی خطاب به آمریکا و کشورهای غربی گفت: چرا کمک‌های مالی و تسلیحاتی خود و ترکیه و عربستان به گروه تروریستی داعش را قطع نمی‌کنید؟ شما به ایران که در موضوع هسته‌ای قائل به مذاکره است نیز فشار می‌آورید.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با بیان اینکه باید روی پای خود بایستیم، گفت: فرهنگ ایثار و شهادت پاسخگوست. فرهنگ رنگ الهی جواب می‌دهد نه فرهنگ رنگ فامیل بازی، رفیق بازی و باندبازی. اقتدار ایران در این فرهنگ است. به بهانه اعتدال نباید نیروهای کشور را حذف کرد.

وی با اشاره به جلسه غیرعلنی امروز مجلس با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، گفت: باید فکر معیشت و کار مردم بود. در جلسه امروز بحث ذوب‌آهن مطرح شد. حقوق این افراد باید به روز می‌شد که نشده است. بنده وقتی حقوقم قطع می‌شود زمین و آسمان را به هم می‌دوزم، اما پانزده روز است که حقوق ذوب‌آهنی‌ها قطع شده و کسی کاری انجام نداده است.

کامران با انتقاد به سفر خارجه از نوبت مسئولان، گفت: چرا برخی از ما بهتران خارج از نوبت به سفر حج رفتند و نوبت پیرمردها و پیرزن‌ها را گرفتند؟

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی خطاب به دست‌اندکاران اقتصادی پرسید از سال گذشته که رشد اقتصادی منفی 5/8 درصد بود چه اتفاقی افتاد که در سه ماهه اول امسال رشد اقتصادی به 4/6 درصد رسید یعنی رشدی در حدود 10 درصد.

به گفته وی، بانک‌ها، تولیدکنندگان را ذله کردند و فرهنگ ایثار و شهادت در نظام بانکی اجر و قربی ندارد.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اصرار بر استیضاح وزیر نیرو، گفت: آب معضل اساسی ماست و بر استیضاح وزیر اصرار داریم چون ایشان نمی‌تواند معضل آب را حل کند. با وزیر نیرو تفاهم کردیم از محل و مراکز خشک اصفهان بازدید کنند. ایشان قول داد مرداد یا هفته دولت این کار را انجام دهد ولی به عهدش وفا نکند. برای کشت پاییزی گفته شد آب رهاسازی می‌شود ولی تاریخ و حجم آن مشخص نشد.

کامران ادامه داد: چرا حقابه مردم اصفهان را نمی‌دهید؟ وقتی به وزیر می‌گوییم چرا پاسخگو نیستید می‌گوید قبلی‌ها عامل وضعیت فعلی هستند. با کاری که شما می‌کنید، شما هم مثل آنها هستید. حقابه‌ها و اشتراکی‌ها دچار مشکل است. هر اتفاقی در منطقه بین مردم بیفتد وزیر باید پاسخگو باشد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس از انتخابش توسط نمایندگان مجلس به عنوان عضو هیات نظارت بر مطبوعات و عضو ناظر در سفرهای خارجی تشکر کرد و افزود: بنده در هیات نظارت بر مطبوعات قائل به قانون مطبوعات و محوریت این قانون هستم. در هیات ناظر بر سفرهای خارجه نیز امیدوارم دستگاه‌ها سفرهای اضافی و غیرضرور خود را در سال اقتصاد مقاومتی قطع کنند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر