بازدید 6360

تاج: با درخواست کی‌روش مخالفت کردم

رییس سازمان لیگ از مخالفتش با درخواست کارلوس کی‌روش مبنی بر تغییر برنامه برخی از مسابقات لیگ خبر داد و گفت: با قاطعیت مقابل این درخواست ایستاده‌ام و هیچ تغییری در مسابقات لیگ امکان پذیر نیست.
کد خبر: ۴۳۸۵۴۱
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۵ 30 September 2014
رییس سازمان لیگ از مخالفتش با درخواست کارلوس کی‌روش مبنی بر تغییر برنامه برخی از مسابقات لیگ خبر داد و گفت: با قاطعیت مقابل این درخواست ایستاده‌ام و هیچ تغییری در مسابقات لیگ امکان پذیر نیست.

به گزارش ایسنا، مهدی تاج در حاشیه جلسه کارگاهی افسران دوپینگ در جمع خبرنگاران، گفت: کارلوس کی‌روش در نامه‌ای از ما خواسته است تا برنامه مسابقات لیگ را در بخش‌هایی تغییر دهیم اما بنده با صراحت با این موضوع مخالفت کردم و در جواب، نامه‌ای را به فدراسیون دادم و تاکید داشتم که چنین امکانی برای ما وجود ندارد. کی‌روش هم مربی برنامه‌محوری است و فکر می‌کنم که این مساله را بپذیرد.

وی افزود: من محکم بر این قضیه ایستاده‌ام و امیدوارم که کار به مجادله‌های بعدی مثل سابق نرسد. نتایج نمایندگان ما در لیگ قهرمانان آسیا برای فوتبال اهمیت زیادی دارد و ما نمی‌توانیم برنامه مسابقات را تغییر دهیم. ضمن این که پیش از شروع فصل در جلسات مفصلی که با حضور علی کفاشیان و کارلوس کی‌روش داشتیم این برنامه‌ها هماهنگ شده و اکنون جای تغییری وجود ندارد.

تاج در واکنش به این که درخواست کارلوس کی‌روش با برنامه‌های فعلی لیگ چقدر اختلاف دارد؟ گفت: اصلا وارد جزئیات کار نمی‌شوم و فقط در حد همین موضوع کلی اعلام می‌کنم که هیچ گونه تغییری را نمی‌توانیم در مسابقات لیگ داشته باشیم و کادر فنی تیم ملی اگر می‌خواهند خودشان برنامه‌های تیم ملی را تغییر دهند تا با برنامه مسابقات هماهنگ شود.

رییس سازمان لیگ با بیان این که تاکنون هیچ تغییری در برنامه مسابقات لیگ به وجود نیامده و موارد جزئی شامل تغییر زمین و ساعت بازی‌ها بوده، خاطر نشان کرد: ما تنها دو مورد تغییر زمین مسابقه داشتیم که هر دو به درخواست تیم میزبان بود. همین طور به خاطر پخش مسابقات کشتی در بازی‌های آسیایی اینچئون ساعت چند بازی را هم تغییر دادیم بنابراین من تغییر در بازی‌ها را قبول نداشته و بنا ندارم کاری خلاف این را اجرا کنم.

تاج با اشاره به جلسه کارگاه دوپینگی که امروز در سالن آکادمی فوتبال برگزار می‌شود، اظهار کرد: فعالیت در جهت مبارزه با دوپینگ بسیار خوب است. باید این فرهنگ جا بیفتد که از راه ناجوانمردانه نباید به دنبال موفقیت بود و اساسا یکی از مصداق‌های فیرپلی و بازی جوانمردانه همین است. خو‌شبختا‌نه ظرفیت کنترل دوپینگ در لیگ بسیار خوب شده و ما هزینه‌هایش را هم پرداخت ‌کرده‌ایم اما به هر حال باید این هزینه‌ها کاهش یابد.

وی با بیان این که برنامه‌ریزی، افزایش درآمد و کاهش هزینه‌ها سه محور اصلی کار سازمان لیگ است، به خبرنگاران گفت: در بحث افزایش درآمدها ما قرارداد خوبی را برای تبلیغات محیطی امضا ‌کرده‌ایم که نسبت به گذشته افزایش چشمگیری داشت. همین طور در تلاش هستیم تا رقم حق پخش تلویزیونی افزایش یابد. در بخش کاهش هزینه‌ها هم ابتدا به باشگاه‌ها فشار آوردیم تا هزینه‌هایشان را پایین بیآورند. من کاهش هزینه‌ها را پیش از این از خود سازمان لیگ آغاز کردم و نفرات اضافی از پرسنل دبیرخانه گرفته تا سایر بخش‌های سازمان را مرخص کردیم. حتی دیگر ناظر ویژه هم به مسابقات نمی‌فرستیم و یک ناظر برای ما کافی است. در بخش‌های دیگر فوتبال هم باید هزینه‌ها کاهش یابد. همین طور در بخش برنامه‌ریزی هم همواره به دنبال این بودیم تا شرایط منظمی داشته باشیم. برنامه مسابقات لیگ از اول تا آخر مشخص است و ما به سمت ثبات برنامه‌ها پیش می‌رویم.

تاج با بیان این که استعمال مواد مخدر توسط بازیکنان یک حرف خنده‌دار است، گفت: این خنده‌دار است که کسی بگوید بازیکنان از مواد مخدر استفاده می‌کنند، چون این موارد به لیگ ما نمی‌چسبد و پیش از شروع فصل از تمام بازیکنان آزمایش‌های لازم گرفته می‌شود.

رییس سازمان لیگ با تاکید بر لزوم نتیجه‌گیری نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا به جهت حفظ سهمیه ایران در این رقابت‌ها، اظهار کرد: جلساتی را با منتقمی، سرپرست باشگاه پرسپولیس و افشارزاده، مدیرعامل استقلال داشته‌ام. همینطور با سیاسی، رییس هیات مدیره باشگاه پرسپولیس هم صحبت کرده‌ام . جلساتی را هم با مدیران عامل باشگاه‌های نفت و فولاد خواهم داشت و بر این تاکید می‌کنیم که هر چه در توان دارند بگذارند که تیم‌های ایرانی بتوانند در لیگ قهرمانان آسیا نتایج خوبی بگیرند. اگر این چهار تیم از لیگ قهرمانان آسیا حذف شوند بیچارگی است که بخواهیم سهمیه‌هایمان را به حالت اول برگردانیم. AFC از موضوع کیفیت استادیوم‌ها و ... گذشته است و ما هم سه استادیوم رتبه a را به جمع این استادیوم‌ها اضافه ‌کرده‌ایم. الان تمرکز AFC روی نتایج تیم‌ها است. اگر سهمیه ما به دو یا یک تیم کاهش یابد سال‌ها طول می‌کشد که دوباره به سهمیه سه و چهار برسیم. پارسال به خاطر نتایج تا حدودی از عربستان عقب افتادیم اما میلیمتری از ژاپن جلو هستیم.

تاج در پاسخ به این سوال که سازمان لیگ چه واکنشی نسبت به درخواست پرسپولیسی‌ها مبنی بر افزایش سقف بودجه این باشگاه به خاطر حضور در لیگ قهرمانان آسیا و همین طور امکان بازی کردن حسین ماهینی تا پایان نیم فصل برای این تیم دارد؟ به خبرنگاران گفت: بحث افزایش سقف بودجه باشگاه‌هایی که در آسیا حضور دارند در حال بررسی است اما تصمیمی هنوز نگرفته‌ایم اما درباره بازیکنان متخلف سرباز باید بگویم که ماهینی همان جایی که است علی حمودی در آنجاست . همه این بازیکنان یک تخلف را انجام داده‌اند و در تیم‌های مختلف بازی می‌کنند بنابراین تصمیم باید درباره آنها جمعی باشد. ما نباید بازیکنان متخلف را تشویق به خلاف کنیم اما در عین حال فکر می‌کنیم این‌ها عامل اصلی این تخلف نبودند. شرایط سختی برای بعضی از باشگاه‌ها از جمله فولاد به وجود آمده که باید تصمیم درست و دقیقی گرفته شود که َآنها متضرر نشوند. این باشگاه‌ها به بازیکنان متخلف پول‌های زیادی داده‌اند که پس گرفتن آنها به این زودی‌ها امکان پذیر نیست. از طرفی بعضا برخی از آنها در آسیا حضور دارند که باید ببینیم چه تصمیمی برایشان بهتر است.

تاج درباره نتیجه‌ موضوع حق پخش تلویزیونی هم گفت: مجموعه فوتبال با تاسیس شرکت جدیدی متشکل از نمایندگان فوتبال و صدا و سیما برای پروژه پخش تلویزیونی در سال آینده موافق است اما برای امسال به نتیجه‌ دقیقی نرسیده‌ایم که قرار است پس از مشورت‌هایی که تقدس نژاد با ضرغامی و مناف هاشمی با وزیر ورزش و جوانان دارد جلسه دیگری را تشکیل دهند که به نتیجه‌ مشخصی برسیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل