بازدید 18094
۸
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

ادعاهای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مخالفت دولت آمریکا با دیدگاه‌های نتانیاهو درباره حماس و ایران، پیشنهاد کمک ایران به روسیه برای مقابله با تحریم‌ها و دیدگاه یک تحلیلگر بانک جهانی درباره عملکرد دولت روحانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۸۴۸۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۰ 30 September 2014
مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماسادعاهای نخست‌وزیر رژیم اسرائیل علیه ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مخالفت دولت آمریکا با دیدگاه‌های نتانیاهو درباره حماس و ایران، پیشنهاد کمک ایران به روسیه برای مقابله با تحریم‌ها و دیدگاه یک تحلیلگر بانک جهانی درباره عملکرد دولت روحانی، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

به گزارش «تابناک»، اظهارات شب گذشته بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل در مجمع عمومی و اتهام‌زنی‌های دوباره وی به ایران، مهم‌ترین موضوعی است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌های بین‌المللی قرار گرفته است.

روزنامه «تایمز اقتصادی»، از جمله مطبوعاتی است که به این موضوع پرداخته و می‌نویسد، شب گذشته، نخست‌وزیر رژیم اسرائیل تلاش کرد، توجه جهانی را از موضوع مبارزه با داعش به موضوع ایران معطوف کند و در سخنرانی خود در مجمع عمومی سازمان ملل هشدار داد که یک ایران هسته‌ای، نسبت به ستیزه جویان داعش تهدید بزرگتری به شمار می‌رود.

این روزنامه اشاره می‌کند، نتانیاهو ایران، حماس و داعش را بخش‌هایی از یک تیم واحد معرفی و آن‌ها را با آلمان‌های نازی مقایسه کرده است. وی افزود، هرچند باید با داعش مبارزه کرد، ‌در عین حال نباید اجازه داد ایران به توانایی ساخت سلاح هسته‌ای دست یابد.

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

اما دولت آمریکا به فاصله اندکی پس از طرح این اظهارات، مخالفت خود را با دیدگاه‌های نتانیاهو اعلام کرده است. به نوشته «جروزالم پست»، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرده، با این ادعای نتانیاهو که حماس و داعش هر دو شاخه‌هایی از یک درخت واحد هستند، مخالف است؛ هرچند جن پساکی، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز حماس را یک گروه تروریستی خوانده، ‌گفته تهدیدی که داعش متوجه منافع غرب و آمریکا می‌کند، از جنس متفاوتی است. درباره ایران نیز پساکی گفته است، ایالات متحده تمایل دارد، این کشور با اثبات این صلح‌آمیز بودن برنامه هسته‌ای خود، به مرکز تعاملات با جامعه بین‌المللی بازگردد.

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

اما جدا از این موضوع در موضوع اجلاس سران کشورهای حاشیه‌ای دریای خزر در آستاراخان، روزنامه‌های روسی از جمله «مسکو تایمز» از پیشنهاد کمک ایران به روسیه خبر داده‌اند.

مسکو تایمز می‌نویسد، حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران به تحریم‌های غرب علیه روسیه ‌انتقاد کرده و آن را «ابزاری نادرست» خوانده و گفته، کشورش آمادگی دارد هر گونه کمک مورد نیاز را در اختیار روسیه قرار دهد.

روحانی با بیان اینکه راه‌های گوناگونی برای مقابله با تحریم‌ها وجود دارد، تقویت روابط با همسایگان را یکی از این راه‌ها دانسته و گفته، ایران آمادگی دارد، هرگونه کمکی را در اختیار مردم و دولت روسیه گذارد. 

مخالفت آمریکا با ادعاهای جدید نتانیاهو درباره ایران و حماس

در پایان در میان دیگر موضوعات، خبرگزاری «ترند» اظهارات یک تحلیلگر بانک جهانی را بازتاب داده که از تحولات صورت گرفته در ایران طی یک سال اخیر سخن گفته است.

این خبرگزاری می‌نویسد، یک تحلیلگر ارشد بانک جهانی گفته در یک سال ریاست جمهوری حسن روحانی در ایران، وی توانسته چهره جدیدی از ایران و ایرانی‌ها به دیگر کشورهای جهان ارائه دهد و نشان داده که وعده وی درباره تحول و تغییر، واقعی است.

به گفته وی، گفتار و رفتار روحانی به دقت از سوی تحلیلگران بین‌المللی مورد توجه است تا مشخص شود، آیا وی در ادامه راه خود موفق خواهد بود یا خیر!
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۶
انتشار یافته: ۸
چطور تا به الان دولت روس در برابر تحريمهاي ظالمانه غرب به ايران چنين پيشنهادي نداده است؟
نفهمیدیم این نتانیاهو جنایتکار چی گفته در سازمان ملل.
چرا ایران، روسیه و چین با تقاضای حضور هواپیماهای جنگنده این کشورها در خاک سوریه برای مبارزه و نابودی تروریست ها از سوی دولت سوریه موافقت نمی کنند این یک فرصت بزرگ برای این کشورها است تا با ورود هواپیماهای نظامی شان آنهم با درخواست قانونی دولت سوریه روند پیچیده چالش داخلی در این کشور از بن بست خارج سازند. این کار دو فایده دارد اول اینکه هر گونه طرحی برای سرنگونی حکومت قانونی سوریه را خصوصا نیت های شیطانی ترک ها برای ورود به خاک سوریه به منظور حمایت از داعش را خنثی می کند و با کمک نیروهای هوایی این کشورها ارتش سوریه می تواند پیش روی های قابل توجهی داشته باشد. از سوی دیگر این مسئله موجب هماهنگی این سه کشور بطور موازی با ائتلاف غرب به رهبری آمریکا می شود که در نهایت با تصریح شکست تروریست ها در سوریه و عراق امکان گشایش یک راه حل سیاسی برای مهار بحران سه ساله سوریه و بازگشت آرامش به منطقه بر خلاف خواست رژیم جعلی اسرائیل فراهم گردد. بی نشان مهم
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
بنابه گفته کارشناسان راه حل شکست داعش در بمباران نیست بلکه غرب با این کار زیرساختهای سوریه را هدف قرار داده و قبل از بمباران کلیه نیروهای داعش منطقه را ترک می کنند و این نشاندهنده هماهنگی میان غرب و گروه داعش است و داعش فقط یک بهانست.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اگر داعش به عملیات تروریستی و بمب گذاری در ایران مقابله به مثل کرد چی ؟
یکی از اهداف غرب درگیر کردن ایران با داعش است.
جنگ هزینه داره ! اقتصادی سیاسی فرهنگی و... ما برای چی باید این هزینه سنگین رو متحمل بشیم؟
amir
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۸
اتفاقا این نظر شما اشتباه ترین کار است. بزرگ ترین برتری سیاسی ایران در سال های اخیر، در حوضه سیاست جنگ بوده. تمام جهان در چند سال اخیر با تمام ابزار هایشان سعی کرده اند تا ایران را وارد یک جنگ رو در رو کنند که تا الآن نا موفق بوده اند. بهترین راه جنگ با اسرائیل و گروه های تکفیری همین مشاوره های نظامی و کمک های لجستیکی و ارسال تجهیزات نظامی هستش. هم منافع ایران رو تامین می کنه و هم اینکه به طور رسمی و علنی وارد هیچ جنگی نشدیم.
نه روسیه میتواند به ایران کمک کند نه آمریکا،به لطف خدا اگه خودمون به خودمون ضزبه نزنیم پیشرفت میکنیم
رئيس جمهور و دولت مردان مواظب باشند همين روسها در قطع نامه هاي تحريم امريكا در شوراي امنيت با روسها همكاري كردند و از حق وتو استفاده نكردند
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار