بازدید 22960

زني كه شجاع‌ترين مرد غرب است

وي بخشي از سخنان خود را به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه كه از شرم آورترين جنايات در سالهاي اخير بوده، اختصاص داد و با محكوم كردن سكوت مجامع بين‌المللي در قبال نسل كشي فلسطيني‌ها گفت: "با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه‌اي كه اسرائيل مرتكب شد، روشن گرديد. شمار زيادي از فلسطيني‌ها قرباني شدند درحالي كه شما به موشكهايي كه به اسرائيل اصابت شد اهميت داده و از كنار كشتار انسانهاي بيگناه در غزه گذشتيد
کد خبر: ۴۳۸۴۶۲
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۹ 30 September 2014
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

سخنان خانم "كريستينا فرناندز" رئيس‌جمهور آرژانتين در مجمع عمومي سازمان ملل هر چند به لحاظ مواضع صهيونيستي شبكه‌هاي خبري و رسانه‌هاي غربي مجال بازتاب به صورت همزمان نيافت ولي از آنجا كه در دنياي ارتباطات نمي‌توان با حوادث و رويدادها برخورد حذفي داشت و اخبار قابل سانسور نيستند، اين بار نيز اين اظهارات كاملاً متفاوت كه اصلاً به مذاق مقامات آمريكايي و صهيونيست‌ها خوش نيامد، مثل يك بمب خبري منفجر شد و تركش‌هاي آن، مدعيان دمكراسي و جريان آزاد اطلاعات و اخبار را در برگرفت. 

خانم فرناندز، سه روز پيش در سخنان مهم و متفاوتي در مجمع عمومي سازمان ملل با محكوم كردن جنايات رژيم صهيونيستي در غزه و انتقاد از رفتار دوگانه آمريكا در قبال ايران، از بي‌اعتباري تبليغات صهيونيستي در متهم كردن جمهوري اسلامي ايران به دست داشتن در انفجار مقر يهوديان آرژانتين (آميا) پرده برداشت و شهامت مردانه‌اي را از خود به نمايش گذاشت. 

سخنان رئيس‌جمهور زني كه از قلب آمريكاي لاتين، كشوري كه كاخ سفيد آنرا حيات خلوت آمريكا مي‌خواند، به مجمع عمومي سازمان ملل آمده طبعاً بايد اگرنه بيشتر از روساي كشورهاي جهان از تريبون سازمان ملل انعكاس داشته باشد، لااقل بايد هم اندازه ديگر رهبران كشورها مجال انتشار و بازتاب را بيابد ولي از آنجا كه شبكه‌هاي آمريكايي و صهيونيستي آنرا همسو با منافع و سياست‌هاي خود نديدند، آنرا بايكوت خبري كردند و شبكه‌هاي ماهواره‌اي هم از پخش آن خودداري كرده و با ترجمه همزمان آنرا قطع نموده و از مخابره آن خودداري كرده و سانسور نمودند. علت اين بود كه اين سخنراني محتوائي كاملاً متفاوت داشت و حقايقي در سخنان اين رئيس‌جمهور منصف و شجاع وجود داشت كه افشا كننده سياست‌هاي دوگانه غرب بود. 
سخنان خانم فرناندز، كه سراسر ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي بود، سياست‌هاي سلطه گران جهاني را در چند محور بدين قرار مورد انتقاد جدي قرار داد. 

1 - وي بخشي از سخنان خود را به جنايات رژيم صهيونيستي در غزه كه از شرم آورترين جنايات در سالهاي اخير بوده، اختصاص داد و با محكوم كردن سكوت مجامع بين‌المللي در قبال نسل كشي فلسطيني‌ها گفت: "با بمباران غزه، عمق و شدت فاجعه‌اي كه اسرائيل مرتكب شد، روشن گرديد. شمار زيادي از فلسطيني‌ها قرباني شدند درحالي كه شما به موشكهايي كه به اسرائيل اصابت شد اهميت داده و از كنار كشتار انسانهاي بيگناه در غزه گذشتيد و چشم خود را بر كشتار انسانهاي مظلوم بستيد و همين اقدامات شما باعث شكل گيري افراط گرايي و تندروي مي‌شود كه شما امروز از آن وحشت داريد." 

2 - وي در بخش ديگري از سخنانش، استراتژي آمريكا و غرب در قبال مبارزه با تروريسم را غيرواقعي، فريبكارانه و كاملاً اشتباه خواند و خطاب به سازمان ملل گفت: "شما قطعنامه جنگ با القاعده را پس از حوادث يازده سپتامبر صادر كرديد و مجوز اشغال چند كشور را داديد و مردم عراق و افغانستان به اين بهانه كشته شدند درحالي كه اين دو كشور همچنان از تروريسم رنج مي‌برند.... شما نام حزب‌الله لبنان را در فهرست سازمانهاي تروريستي گنجانديد درحالي كه اكنون روشن شده حزب الله، يك حزب بزرگ و به رسميت شناخته شده در لبنان است... شما چند سال است كه نظام بشار اسد را تروريست مي‌دانيد و مخالفان آنرا انقلابي ناميديد ولي امروز براي مهار همان تروريست‌هايي تلاش مي‌كنيد كه تا ديروز انقلابيون و نيروهاي آزاديبخش سوريه بودند." 

وي آمريكا و متحدانش را عامل ايجاد افراط گرايي در دنيا لقب داد و افزود: "ما امروز اينجا هستيم تا يك قطعنامه بين‌المللي درباره داعش و مقابله با آن صادر كنيم در حالي كه داعش مورد حمايت چند كشور شناخته شده است و شما بهتر از ديگران آنها را مي‌شناسيد زيرا داعش همپيمان برخي قدرت‌هاي بزرگ عضو شوراي امنيت سازمان ملل است." 

3 - وي در ادامه اظهارات شجاعانه خود، ضمن افشاي توطئه‌هايي كه در بيست سال گذشته براي متهم كردن ايران و حزب‌الله لبنان در ماجراي انفجار مقر يهوديان آرژانتين صورت گرفته گفت: شما ايران را در پي انفجار آميا در بوئنوس آيرس متهم كرديد ولي براساس تحقيقاتي كه ما انجام داديم، دخالت ايران در اين انفجار تأييد نشد، درحالي كه آمريكا پس از اين انفجار، ايران را كشوري تروريست خطاب كرد، مساله‌اي كه درحال حاضر نه تنها براي ما بلكه هيچ كشور ديگري قابل درك نيست." 

4 - رئيس‌جمهور آرژانتين همچنين با زير سؤال بردن نظم آمريكايي آنرا اقدامي براي تثبيت سلطه آمريكايي در عرصه‌هاي مختلف دانست و گفت: "آمريكا اين نظم را بنا نهاده تا كشورهايي را كه همسو و همراه با سياست‌هاي كاخ سفيد نيستند از مزاياي نهادهاي تجاري، سياسي، مالي و پولي جهاني محروم و از اين طريق سياست‌هاي خود را از طريق سازمانهاي برآمده پس از جنگ جهاني دوم به ساير كشورها ديكته كند." 

سخنان پرمحتواي رئيس‌جمهور آرژانتين به جاي اينكه در حد و اندازه اظهارات ساير رهبران كشورهاي جهان از تريبون مجمع عمومي سازمان ملل بازتاب بيايد، توسط رسانه‌هاي غربي كه مدعيان سينه چاك آزادي جريان اطلاعات و اخبار هستند، سانسور شد درحالي كه طبق اساسنامه سازمان ملل، مجمع عمومي به عنوان يك اجلاس جهاني يكي از مكان‌هايي است كه بايد صداي ملتها و صداي جريان‌هاي آزادي خواه و مستقل از جريان سلطه را به گوش جهانيان برساند و اصولاً نشست سالانه مجمع عمومي نيز از چنين فلسفه‌اي برخوردار است. 

اگرچه شبكه‌ها و رسانه‌هاي نظام سلطه سخنان افشاگرانه و غيرتمندانه رئيس‌جمهور آرژانتين را سانسور كرده و از پخش مستقيم آن در راستاي همسويي با گفتمان جريان سلطه كه "هر كه با ما نيست، بر ماست" خودداري كردند ولي ناخواسته با اين كار خود به برجسته سازي اين سخنراني كمك كرده و اذهان عمومي جهاني را براي پيگيري آن تحريك كردند و اين باعث شد تا سخنان ضد آمريكايي و ضد صهيونيستي يك رئيس‌جمهور زن از آمريكاي لاتين كه در مركز نظام سلطه و با شجاعت تمام بيان شد، در شبكه‌هاي اجتماعي به طور گسترده منتشر شود. 
حركت خانم فرناندز نشان مي‌دهد نفرت جهاني از سياست‌هاي آمريكا و زايده شرم آورش يعني اسرائيل به شدت رو به افزايش است و نه تنها ملت‌ها با شجاعت، ابراز تنفر از نظام سلطه را به امري نهادينه شده تبديل كرده‌اند بلكه در ميان سران كشورهاي جهان نيز اين شهامت ايجاد شده كه جنايت‌هاي نظام سلطه را برملا كنند؛ ولي ايكاش لااقل برخي رهبران كشورهاي عرب نيز اين جرأت و مردانگي را پيدا مي‌كردند كه اينگونه صريح و شفاف از ملت مظلوم فلسطين حمايت كرده به معرفي جنايتكاران بپردازند. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۶۱
انتشار یافته: ۳۳
سلام
پس حالا فهمدیدم سرمایه گذاری دولت قیل روی کشورهای آمریکای لاتین همچین هم بی برنامه نبوده..... نتایج خوبی داشته
چرا نمی تونید بگید او یک زن قوی و جسوره؟ حتما باید مرد باشی تا قوی باشی؟ انگار قوی بودن یک زن چیز عجیبیه و باید با بولد کردن بخش مردانه وجودش او رو جسور و شجاع خوند. متاسفم برات تابناک
خیلی عالی بود درود بر ایشان
درود بر ایشان که با صراحت حقیقت را بیان کرد .
و درود بر شما با تیتر فوق العاده خوبتان .
زنی که شجاع ترین رییس جمهر در دنیا است.
اینگونه سخن گفتن یک رییس جمهر میتواند برایش خیلی خرج داشته باشد. احسنت به تو شیرزن
درود به شرفت ای زن که از خیلی ازبه اصطلاح مردها مردتری .
خداروشكر پس اين خانم دست نشانده غرب نيست حالا اگر فردا آمد و حرفي زد كه به مذاق ما خوش نيامد نياييد بگوييد اين عامل صهيونيست و غرب و......
ببخشید ایشون الان زن هستن؟ یا مرد ؟ ما آخر نفهمیدیم چی شد؟
چی میشد می گفتین شجاع ترین زن ؟؟؟!!!
شما کلا با خانم ها مشکل دارینا ایشون هم خوب یک زن است!!!!
سلام خدا برشیر زنان وشیرمردان ازادی خواه جهان ولعنت ونفرین ابدی خدا برظالمان وستمگران وحامیان انان درجهان
یاشاسین کریستینا خانیم
درود بر این خانم و تمام شجاعان عالم! حرف حق رو از همه باید شنید چه از یک رییس جمهور و چه از کسی که به اون ظلم شده!
اين خانم فرناندز خيلي مردتر از سران زن باره و شكم باره عرب هست . ويوا فرناندز دمت گرم بابا خيلي مردي .
افرین به این خانم شجاع وباغیرت
تحسین برانگیز است امیدواریم مثل عمل اردوغان ترکها نباشد
بده لایک قشنگ رو
حکام و شیوخ عیاش و تن پرور عرب که بزرگترین و موثرترین عاملبی قید و شرط سیاستها و اقدامات صهیونیستها و دولت آمریکا در منطقه میباشند و بنام اسلام بر مردم آزاده و مسلمان عرب حکومت میکنند باید از این زن که مسلمان هم نیست ولی علیه ظلم مبارزه میکند باید بیاموزند و خجالت بکشند. چون سعی دارند اسلام را نابود و صهیونیستهارا در منطقه حاکم کنند.
چرا برای اوج تعریف از یک زن بش میگید "مرد"؟ خب این جزات و ازادگی را مگه یک زن نمیتونه داشته باشه؟
درود بر رئس جمهور آرژانتین.راستش خود منم در مورد آمیا مطمئن نبودم اما وقتی رئیس جمهور آرژانتین داره این موضوع را مطرح میکنه مطمئنا در سالهای گذشته هم حق با کسایی بود که میگفتند ایران نقشی نداشته.
لطفا متن لاتین سخنان این خانم را منتشر کنید البته با تایید سفارت آرژانتین .....
حرفهای این زن شجاع و آزاده سخنان پر محتوای رهبر معظم انقلاب در سازمان ملل زمانی که رئیس جمهور بودند را در ذهن تداعی می کند درود و سلام بر شرف و مردانگی ایشان که واقعا قابل احترام هستند
چشم جهانیان روز به روز به حقایق سیاستهای جهانی روشن تر می شود ولی متاسفانه سران عرب غرق در درآمد های نفتی و خودکامگی ها...!!!!!!
شرم بر سران عرب
لطفاً تیتر را اصلاح کنید به:
زني كه شجاع‌ترين انسان غرب است
چرا مرد غرب !!!!!!!!!!!! مگه زن نیست پس شیر زن غرب در مقابل مردان بزدل عرب شرق
شهامت مردانه یعنی چی؟!!
دیدین که هیچ مردی این حرف رو نزد و یه زن حرف زد!
از این به بعد برای مردان هم بگویید مثل زن شجاعه!!
بابا دمش گرم . بالاخره یکی پیدا شد که توانست با ایران همصدا بشه
سلام

چرا سایت تابناک، این سخنان را با این تاخیر پوشش خبری می دهد؟؟ آیا ما و شما هم از رسانه های صهیونیست تغذیه خبری می شویم!؟
بازم تایید نکنید!
احسنت به این خانم شما هم تابناک دیر پیام دادی هرچند حق هرگز پنهان نمی ماند
لطفا" لینکی برای تشکر ازایشان دراین سایت قراربدهید. درودبرشرفش ومرگ بر مزدوران کشورهای عرب.
شهامتش ستودني است
او حزب اللهی واقعی است. درمورد خیانتهای اعراب هم آیه 97 سوربه توبه در خصوص آنان می فرماید: الاعراب و اشدالکفر و النفاق .
اعراب در کفر و نفاق از همه شدیدتر و سخت ترند.
بنا براین از اعراب رفتاری جز زبونی و خواری و خیانت به مسلمانان انتطار دیگری نباید داشت. این خانم نشان داد که روحیه حق طلبی دارد. وشجاع تر و مسلمان تر ازاعراب بی غیرت منافق خائن است.
متاسفانه جهانی که درآن زندگی می کنیم سراسر بی عدالتی است. تریبون های جهانی نیز در دست سران زور و تزویر است.
اما حرکتهائی مثل سخنان رئيس‌جمهور آرزانتین ، باعث شفافیت و تنویر افکار عمومی شده و مدعیان دروغین دموکراسی و دفاع از عدالت را به خاک مذلت خواهد نشاند.
ایول!!!!!!
با سلام و درود بر شیرمردی از آرژانتین که که با کلام خود لرزه بر اندام نامردان صحنه های بین المللی وارد آورد و نشان داد که افکار و ایدئولوژی پیرجماران با گذشت زمان آشکارتر و نافذتر شده است و نشان داد که جنایات دولتهای خبیث آمریکایی و اسراییلی آنقدر ظالمانه بوده که موجب برانگیخته شدن غیرت و مردانگی در وجود این شیرزن شده است. ای کاش دولتمردان! عرب کمی به خود آیند و از این خواری و ذلیلی دوری جویند...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار