بازدید 5798
۳

ممنوعيت استفاده از دو نوع پالم در بستني

رييس انستيتو تحقيقات تغذيه‌يي و صنايع غذايي كشور، ضمن اعلام تشكيل كارگروه تخصصي الگوي توليد، توزيع و مصرف روغن به ويژه پالم، در اين انستيتو از تشكيل دو جلسه در اين كارگروه خبرداد.
کد خبر: ۴۳۸۴۵۶
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۲۹ 30 September 2014
رييس انستيتو تحقيقات تغذيه‌يي و صنايع غذايي كشور، ضمن اعلام تشكيل كارگروه تخصصي الگوي توليد، توزيع و مصرف روغن به ويژه پالم، در اين انستيتو از تشكيل دو جلسه در اين كارگروه خبرداد.

به گزارش ایسنا، مجيد حاجي فرجي ضمن اعلام اين خبر گفت: با توجه به نگراني‌هاي ايجاد شده در رابطه با موضوع استفاده از روغن پالم در محصولات لبني و انتشار نظرات مختلف در اين خصوص، انستيتو تحقيقات تغذيه‌يي و صنايع غذايي كشور، بنا به درخواست معاونت بهداشت وزارت بهداشت، اقدام به تشكيل كارگروه تخصصي روغن با شركت اعضاي هيات علمي گروه‌هاي تغذيه و صنايع غذايي انستيتو كرد.

وي افزود: با توجه به ابعاد گسترده موضوع، از گروه‌هاي مختلف علمي و پژوهشي انستيتو خواسته شده تا از ديدگاه‌هاي صنايع غذايي و نيز سلامت تغذيه‌يي موضوع را مورد بررسي و مداقه قرار دهند.

رييس انستيتو تحقيقات تغذيه‌يي و صنايع غذايي كشور افزود: از تصميم‌هايي كه در جلسات برگزار‌شده در انجمن صنايع لبني اتخاذ شد مي‌توان به ممنوعيت استفاده از پالم استئارين و پالم كرنل در مغز (ميكس) بستني تا اطلاع ثانوي اشاره كرد. از سوي ديگر، پيشنهاد شد تا با انجام پروژه‌هاي تحقيقاتي با همكاري انستيتو و انجمن صنايع لبني، امكان جايگزيني چربي‌هاي گياهي مناسب با روغن پالم در محصولات لبني مختلف (از جنبه‌هاي تكنولوژيكي، ارزيابي حسي و تغذيه‌يي) بررسي شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب ها
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
اي بابا !!!
مگه تو بستني هم هست؟
انیستیتو رو موسسه ترجمه کنید، هرچند اونم عربیه اما آشناتره
با تشکر ازانستيتو تحقيقات تغذيه‌يي و صنايع غذايي كشور،
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها