بازدید 2964

جنگ‌زرگری جامعه اطلاعاتی آمریکا با اوباما

اظهار نظر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا مبنی بر کوتاهی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در پیش بینی پیدایش «داعش» در عراق و سوریه، روز دوشنبه با واکنش شدید برخی اعضای کنگره و جامعه اطلاعاتی آمریکا رو به رو شد.
کد خبر: ۴۳۸۴۴۳
تاریخ انتشار: ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۶:۲۰ 30 September 2014
اظهار نظر باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا مبنی بر کوتاهی دستگاه های اطلاعاتی آمریکا در پیش بینی پیدایش «داعش» در عراق و سوریه، روز دوشنبه با واکنش شدید برخی اعضای کنگره و جامعه اطلاعاتی آمریکا رو به رو شد.

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز از واشنگتن ، مایک راجرز، رئیس کمیته اطلاعات مجلس نمایندگان آمریکا گفت: این موضوع ناشی از کوتاهی و ناکامی جامعه اطلاعاتی نبوده بلکه شکست سیاست گذاران آمریکا برای رویارویی با تهدید بوده است. 

این در حالی است که چندین تن از مقام های کنونی سازمان «سیا» و سایر سازمان های اطلاعاتی و جاسوسی آمریکا از اظهار نظر علنی درباره سخنان اوباما خودداری کرده اند. 

اما این مقامات در صحبت های محرمانه که برخی از آنها در جلسات شهادت در کنگره علنی شده است، گفته اند که در یک سال گذشته هشدارهای زیادی درباره تهدید فزاینده تروریستی مطرح کرده بودند. 

اما مقامات اطلاعاتی سابق آمریکا به مخالفت علنی با اظهارات اوباما برخاستند و گفتند که اوباما در واکنش به منتقدانش که او را به تعلل در واکنش به خطر تروریسم متهم می کنند ، سازمان های جاسوسی را قربانی می کند. 

اوباما روز یکشنبه در گفت وگو با شبکه «سی بی اس» به نقل از جیمز کلاپر مدیر اطلاعات ملی آمریکا گفته بود که سازمان های اطلاعاتی آمریکا آنچه در سوریه روی می داد را کم اهمیت دانسته بودند. 

کلاپر پیشتر در ماه جاری به واشنگتن پست گفته بود که سازمان های آمریکایی 'اراده جنگیدن' داعش را دست کم گرفته و توانایی نبرد ارتش عراق را نیز بیش از حد واقعی ارزیابی کرده بودند. 

کلاپر در عین حال گفته بود که سازمان های اطلاعاتی آمریکا ، قدرت فزاینده داعش و کاستی های ارتش عراق را نیز گزارش کرده بودند. 

جاش ارنست، سخنگوی کاخ سفید در پاسخ به سوالات مکرر درباره منظور سخنان اوباما در گفت وگو با سی بی اس ، گفت که اوباما قصد نداشته است جامعه اطلاعاتی آمریکا را مقصر قلمداد کند. 

این در حالی است که مقامات ارشد اطلاعاتی سابق آمریکا می گویند که اوباما و مشاوران او در زمینه سیاست گذاری،مقصر نادیده گرفتن پیشروی سریع داعش هستند که منجر به بازگشت ارتش آمریکا به منطقه برای اجرای حملات هوایی شده است. 
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار