بازدید 5195

بازی سرباز فراری‌ها عامل مجرمیت باشگاه‌ها می‌شود

کد خبر: ۴۳۸۳۴۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۷ 29 September 2014

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس با بیان این که باشگاه هایی که بازیکنان دارای کارت پایان خدمت جعلی را به کار گیرند، مجرم شناخته می شوند، گفت: مطابق قوانینی که در بحث تخلفات اداری داریم، پنهان کردن تخلف، جرم محسوب می شود و به کارگیری متخلف بدون گزارش، جرم است.

مصطفی افضلی فرد در گفت و گو با خانه ملت، با بیان اینکه پرونده فساد و تبانی در فوتبال در کمیسیون اصل 90 در حال بررسی است، گفت: پیش از این نیز نیروی انتظامی اطلاعات خود را در خصوص فساد موجود به این کمیسیون ارائه داده است فقط مسأله برخی معافیت ها وجود دارد که می تواند تأثیرگذار باشد، لذا خواهشمندیم سریعا اسناد مربوطه در این زمینه نیز در اختیار کمیسیون اصل 90 قرار گیرد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در ادامه در رابطه با نوع برخورد با مسئولانی که در روند صدور کارت پایان خدمت جعلی برای برخی بازیکنان فوتبال باشگاه های ورزشی کشور نقش داشته اند، گفت: اگر مسئولانی بودند که خلاف قانونی کاری انجام دادند، طبق تبصره ذیل ماده 5 در کمیسیون اصل 90 احراز تخلف می شوند.

وی افزود: در نهایت اگر تخلف این مسئولان منجر به تضییع حق از کسی شده باشد، علاوه بر قرائت تخلف از تریبون مجلس، پرونده آنها به قوه قضاییه ارجاع داده می شود تا مطابق قانون و خارج از نوبت به آن رسیدگی شود و مجددا نتیجه آن به کمیسیون اصل 90 عودت داده شود.

افضلی فرد در ادامه درخصوص مجرمانه بودن به کارگیری بازیکنانی که تخلف کرده اند، گفت: مطابق قوانینی که در بحث تخلفات اداری داریم، پنهان کردن تخلف، جرم محسوب می شود و به کارگیری متخلف بدون گزارش، تخلف است بنابراین اگر کسی جرمی مرتکب شده و بدون گزارش و با پنهان کاری از ادامه کار او جلوگیری نشده است، تخلف صورت گرفته و مستحق مجازات است.

وی ادامه داد: متأسفانه در عالم رقابت شاهد بداخلاقی های مطبوعاتی نیز هستیم و از آنجایی که برخی رسانه ها رقیب یک بازیکن، داور و یا باشگاه ورزشی هستند در صدد ایجاد مشکلات مطبوعاتی برای برخی بازیکنان بر می آیند.

سخنگوی کمیسیون اصل 90 مجلس شورای اسلامی در پایان به دیدار اخیر جمعی از ورزشکاران با رهبر معظم انقلاب اشاره و خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری طی این دیدار تأکید داشتند که ورزشکاران از این گونه اعمال پرهیز کنند و خطاب به برخی مطبوعات (مطبوعات زرد) گفتند که فضا را مشوش نکرده و باعث سواستفاده و تضییع حق دیگران نشوند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل