بازدید 5448

سه رقمی شدن آمار شهدای محیط‌بان

کد خبر: ۴۳۸۲۷۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴ 29 September 2014
فرمانده یگان حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه آمار شهدای محیط‌بان، هم‌اکنون سه رقمی شده است، گفت: توسعه صنعت و تکنولوژی زیستگاه‌های حیات وحش را جزیره‌ای کرده است.

به گزارش فارس، مسلم آهنگری امروز در مراسم گرامیداشت مقام محیط بان که در محل سازمان محیط زیست با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی و معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، اظهار داشت: سازمان محیط زیست در ابتدا کانونی برای حفاظت از حیات وحش و گونه‌های جانوری در خطر انقراض بود که نیم قرن و اندی است در این زمینه فعالیت می‌‌کند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران افزود: تحول تغییرات در این عرصه منجر شد کانون حفاظت از حیات وحش به یگان حفاظت محیط زیست تغییر نام پیدا کند.

وی ادامه داد: بر اساس قانون برنامه سوم توسعه، دستگاه‌ اداری نیروهای مسلح را موظف کرد تا یگان حفاظت تشکیل دهند که این قانون در سال 89 در سازمان محیط زیست به اجرا درآمد.

وی ادامه داد: با تشکیل یگان حفاظت محیط زیست،‌محیط بانان زیر مجموعه پلیس پیشگیری ناجا محسوب شدند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان مازندران در ادامه با اشاره به حبس‌های طولانی و حکم اعدام برای محیط بانان، گفت: توسعه صنعت و تکنولوژی زیستگاه حیات وحش را جزیره‌ای کرده است تا جایی که مکانی برای زیست حیات وحش کشور وجود ندارد.

آهنگری با اعلام اینکه هم‌اکنون تعداد شهدای محیط بان، سه رقمی شده است، ابراز داشت: این امر منهای محیط بانانی است که در حین انجام ماموریت از سخره پرتاب شده‌اند یا در تعقیب و گریز با متخلفان تصادف کرده و جان باخته‌اند.

وی با انتقاد از ناکافی بودن تعداد محیط بانان در کشور، ادامه داد: بر اساس استاندارد جهانی هر یک 1000 هکتار باید توسط یک محیط بان حفاظت شود، در حالی که در کشور ما هر محیط بان موظف است که از 6000 هکتار حفاظت کند.

وی همچنین با ابراز نارضایتی از امکاناتی که در اختیار محیط بانان برای ایفای خدمت قرار داده می‌شود، افزود: محیط بانان برای خاموش کردن جنگل‌ها از بیل و شاخه درختان استفاده می‌کنند.

آهنگری خاطرنشان کرد:‌ در این میان عدم حمایت مناسب دستگاه قضایی را در خصوص پرونده‌های مربوط به شکار و صید غیرمجاز شاهد هستیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار