بازدید 18636
بازی‌های آسیایی اینچئون؛

روز خوش کشتی ایران با سه مدال زرین

از چهار کشتی‌گیر آزادکار ایرانی که امروز به فینال رسیده بودند، سه تن پیروز میدان شدند تا شمار مدال‌های طلای ایران در دهمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون به عدد ده برسد و با یک پله ترقی به رده پنجم جدول توزیع مدال‌ها برسیم.
کد خبر: ۴۳۸۲۶۹
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۱ 29 September 2014
روز خوش کشتی ایران با سه مدال زرینمسعود اسماعیل‌پور، یکی از چهار مدال طلای کشتی آزاد را به دست آورد تا کاروان کشورمان، هشتمین مدال‌ طلا و تیم ملی کشتی آزاد دومین طلایش را کسب کند. تا لحظاتی دیگر سه کشتی‌گیر دیگر ایرانی برای کسب مدال طلا باید به میدان بروند.

 به گزارش «تابناک»، در فینال وزن ۶۱ کیلوگرم کشتی آزاد لحظاتی پیش مسعود اسماعیل‌پور با نتیجه ۶-۴ از سد باجرنگ، کشتی‌گیر هندی گذشت تا تیم ملی کشورمان صاحب دومین مدال طلا شود.

سه دقیقه نخست این کشتی در حالی گذشت که اسماعیل‌پور به دلیل یک اخطار و همچنین یک بار بیرون انداختن حریفش از تشک صاحب دو امتیاز شده بود.

اما سه دقیقه دوم این فینال با استرس فراوانی برای کشتی‌گیران کشورمان گذشت؛ جایی که نخست باجرنگ با یک خاک کردن نتیجه بازی را ۲-۲ مساوی کرد تا با توجه به اجرای فن در برابر امتیاز ـ اخطاری که اسماعیل‌پور گرفته بود، باجرنگ برنده کشتی باشد. اما در ادامه کشتی آزادکار ایران به خوبی توانست او را در دایره قرمز کشتی خاک کند و ۴ بر ۲ پیش بیفتد، ولی قدر برتری‌اش را ندانست و دو امتیاز دیگر از دست داد و باز هم کشتی ۴ بر ۴ شد و در آخرین ثانیه‌ها، حریفش را خاک کرد و ۶ بر ۴ پیش افتاد.

حریف هندی اسماعیل‌پور در دیدار فینال قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۱، نایب قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۲ و ۲۰۱۴ و برنز آسیا در سال ۲۰۱۳ را در کارنامه خود داشت.

اسماعیل‌پور در رقابت‌های صبح امروز (دوشنبه) در دیدار اول جمشید کنجایف از ازبکستان را چهار بر یک شکست داد. سپس در دور دوم لی سئونگ چول از کره جنوبی را در یک کشتی زیبا و دیدنی هفت بر دو از پیش ‌روی برداشت. سپس در نیمه نهایی مقابل دولت نیازبکوف، دارنده مدال برنز جهان در سال ۲۰۱۱ و سه برنز مسابقات آسیایی از قزاقستان هشت بر سه به پیروزی دست یافت و به فینال رسید.

عزت‌الله اکبری نقره گرفت


عزت الله اکبری، آزاد‌کار وزن ۷۴ کیلوگرم تیم ملی کشتی در مسابقه فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل رشید قربانف از ازبکستان به روی تشک رفت و در پایان با شکست ۳ بر ۲ مقابل حریف ازبک گردن آویز نقره را به دست آورد.

حریف اکبری در دیدار فینال، قهرمانی آسیا در سال‌های ۲۰۱۱ و ۲۰۱۳، برنز آسیا در سال ۲۰۱۴ و برنز مسابقات جهانی در سال ۲۰۱۳ را در پرونده‌ خود داشت.

در وقت اول حریف ازبک پرکار‌تر نشان داد تا اکبری اخطار بگیرد و پس از سی ثانیه یک امتیاز از دست بدهد. سه دقیقه نخست با همین یک امتیاز به سود قربان‌اف به پایان رسید.

نایب قهرمان جهان در وقت دوم چیزی برای از دست دادن نداشت، رسیدن به پاهای قرص و محکم قربان‌اف کار بسیار سختی بود؛ اما اکبری سرانجام توانست این کار را انجام بدهد و ۲ بر یک پیش بیفتد. اکبری خسته شده بود و پایش یک بار از تشک بیرون رفت تا کار برابر شود اما با توجه به امتیاز درشت اکبری هنوز برنده ایران بود، اما داور اخطار عجیبی به او داد که تعجب اکبری و کادر فنی را به دنبال داشت، این اخطار باعث باخت اکبری شد.

اکبری پیش از رسیدن به فینال در رقابت‌های صبح امروز در دور نخست با قرعه استراحت روبه‌رو شد، سپس اسد بات از پاکستان را چهار بر صفر شکست داد. در مرحله نیمه نهایی نیز لی سانگ کیو از کره جنوبی را در یک کشتی حساس و دیدنی چهار بر سه از پیش ‌روی برداشت و به فینال راه یافت.

مدال نقره اکبری، نخستین نقره ایران در کشتی آزاد بود.

جوکار نهمین طلای ایران را به ارمغان آورد


آزاد‌کار وزن ۸۶ کیلوگرم تیم ملی کشتی در دیدار فینال این وزن در بازی‌های آسیایی اینچئون، مقابل یس بولات نورژوم بایف، کشتی‌گیر گمنام قزاقستانی به روی تشک رفت و در پایان با ارائه یک نمایش زیبا موفق شد حریف خود را با نتیجه‌ ۱۴ بر ۴ شکست دهد و به گردن آویز طلا برسد.

میثم مصطفی جوکار در وقت اول دو بار حریفش را تشک بیرون انداخت اما یک بار خاک شد تا تساوی ۲ بر ۲ به سود حریف قزاق باشد. جوکار هر چقدر تلاش می‌کرد، نمی‌توانست از گارد بسیار پایین بایف عبور کند. در ثانیه‌های پایانی زیرگیری جوکار جواب داد و توانست بار دیگر حریفش را از تشک خارج کند و وقت اول را ۳ بر ۲ به سود خود پایان دهد.

در وقت دوم جوکار توانست دو بار حریفش را خاک کند و یک بارانداز نیز اجرا کرد و به امتیاز یازده رسید و حریفش نیز توانست به امتیاز چهار برسد. جوکار ‌با بیرون انداختن حریف ۱۲ بر ۴ پیش افتاد و با خاک کردن او ۱۴ بر ۴ پیروز شد و به مقام قهرمانی رسید.

با توجه به رقابت کاروان ایران با قزاقستان کسب این مدال طلا اهمیت بسیار‌ی برای کاروان ورزشی ایران در بازی‌های آسیایی اینچئون داشت.

جوکار در رقابت‌های صبح امروز (دوشنبه) در دور اول چهار بر یک فنگ ژانگ از چین را چهار بر یک شکست داد. سپس مقابل پاوان کومار از هند ۱۰ بر صفر مقتدرانه به پیروزی رسید.
جوکار در نیمه نهایی نیز در یک دیدار حساس و نفسگیر مقابل گوآنوک کیم از کره جنوبی که حمایت تماشاگران بی‌شمار کره‌ای را داشت، چهار بر یک به برتری رسید تا راهی فینال شود. با کسب این مدال طلا تیم ملی کشتی آزاد به چهارمین مدال طلای بازی‌های آسیایی دست یافت.

طلای سنگین‌وزن آسیا بر گردن پرویز هادی


کشتی‌گیر سنگین وزن تیم ملی کشتی در دیدار فینال بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل دولت شعبان بای از قزاقستان به روی تشک رفت و در پایان مقتدرانه حریف خود را با نتیجه‌ ۶ بر یک شکست داد تا آخرین طلایی کشتی آزاد ایران در بازی‌های آسیایی باشد.

هادی پیش از رسیدن به فینال در دور اول ژئودنگ از چین را چهار بر صفر شکست داد.

سپس در مرحله یک چهارم نهایی جرگل سایخان از مغولستان، نایب قهرمان آسیا در سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۳ و دارنده سه مدال برنز آسیا را چهار بر صفر از پیش ‌روی برداشت.
هادی در وقت اول سه بار زیرگیری کرد و ۵ امتیاز گرفت و حریف قزاق حرفی برای گفتن نداشت. در وقت دوم حریف قزاق توانست یک امتیاز بگیرد و اختلاف را کم کند اما هادی اجازه نداد تا کشتی حساس شود و یک امتیاز دیگر گرفت و شش بر یک پیروز شد.

نماینده سنگین وزن کشتی آزاد ایران در مرحله نیمه نهایی نیز در یک کشتی زیبا و یک طرفه ۹ بر یک کونجینگ نام از کشور میزبان را مغلوب خود ساخته بود.
رقابت کاروان ورزشی ایران با قزاقستان اهمیت کسب مدال طلای پرویز هادی را دو‌چندان می‌کند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۳
تبریک میگم و آرزوی موفقیت برای سه کشتی گیر فینالیست دیگر تیم ملی کشتی
پاسخ ها
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
به عزت الله اکبری هم تبریک میگم . ارزش نقره ها الان مشخص میشه که در تعداد طلاها با کره شمالی مساوی هستیم.
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
میثم مصطفی جوکار قهرمانانه کشتی گرفت. تبریکمیگم. سومین طلا هم در انتظار ما رو میکشه به امید موفقیت پرویز هادی.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
پيروز جان ماهم تبريك ميگيم. اما مخالف استدلال شما هستم. اگه يكي از نقره ها طلا بود الان از كره جنوبي يك طلا بيشتر بوديم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
ببخشيد از كره شمالي
پیروز
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
تبریک به پرویز هادی و هموطنان,تعظیم کشتی آسیا در برابر ایران, خسته نباشید پهلوونا ,خدا قوت دلاوران
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دو تا طلا بیشتر از کره داریم
کریم آق منگول
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
عزت بی غیرتی کرد بخدا
هیچ تکنیک یا تاکتیکی نداشت
عالیه ولی قزاق ها15طلا گرفته اند؟یعنی ما می تونیم ازشون جلو بزنیم؟
ان شاء3طلای دیگه کشتی گیران کسب کنند.کشتی فرنگی هم داریم.والیبال وتکواندو کاراته وحامد حدادی هم داریم بوکس هم داریم
ای ول به این جوونای ایرانی
داوری ها افتضاحه ! بخصوص که ایران امروز هر چی کره ای بود شکست داد ...
خیلی حق خوری داره میشه
چقدر اين اخطار زشت بود که به اکبري دادند
چقدر اين اخطار زشت بود که به اکبري دادند
چقدر اين اخطار زشت بود که به اکبري دادند
خوب الان چی شد مثلا؟ کشور ما ثروت مند تر شد؟ یا رفاه مردم بالاتر رفت؟ مثلا الان لوکزامبورگ تو ورزش قوی نیست خیلی بدبختن؟ یا برعکس، محل جذب سرمایه گذاری های کلان اروپایی ها و در قلب اروپاست؟ ورزش رو باید تعطیل کرد.
تبریک مبارک باشه
از طرف تیم مدیریتی
www.niazebazar.com
سلام تبریک عرض میکنم ایشاله مراحل بالا تر
خدایی اینا که منفی میدن به نظر پیروز کین بیان یه نظر بزارن مارو مطلع کنن
اينم از طلاي ميثم دمشون گرم
مبارک باد بر ملت ایران
تبریک منتظر چهارمین طلای کشتی هستیم به امید خدا
خب طلای چهارم کشتی ازاد مبارک تمام ایرانیای عزیز
فوتبالیستها برن جلو بوق بزنن!
ای ول به همه ی بچه ها
تبریک به تیم کشتی سرافراز ایران
ماشالا به غیرت این بچه های طلایی کشتی
دلاوران ما همت کردند و نتیجه تلاش خود را دیدند اما
باز هم ، ناداوران حق ایران را میخورند
ایول حال کردم
عالی بود. خدا قوت به پهلوانان
درود وتبريك به دلاوران تيم ملي كشتي و مربيان ، به خصوص رسول خادم
خدا شادشان كنه ،كه دل مردم را شاد كردند.
ماشالا به غیرت این بچه های طلایی کشتی
کاش وزارت ورزش به ورزشهای مدال آودر مثل کشتی، تیراندازی، قایقرانی، دومیدانی و...بیشتر توجه میکرد ولی امان از.....
ااااخخخ مسعود جان خیلی خوببی ماچ
خدا را شکر. فکر کنم با این مدال ها و همچنین خبر دزدی دوربین یک خبرنگار توسط شناگر ژاپنی، دست گل اون هموطن عاشق پیشه امان فراموش شود
جاي كميل قاسمي خالي تا طلاي سنگين وزن را بر باد بدهد.
ماشاالله...تبریک به ملت غیورمان و تبریک به این دلاورمردان و کادر مدیریتی و مربیان کارآمد و دلسوز و زحمتکش کشتی کشور...خداوند یاورتان باد
چرا برگزیده ای فیلم های این کشتی ها رو نمی گذارید؟
فیلم های مسابقات قبلی بسیار خوب بودند و دوباره دیدنشون هم بسیار لذت بخش است
تبریک به همه مدال آوران
عالیبود
20
20
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها