بازدید 3704

پیش‌بینی جلالی از زمان معرقی وزیر علوم

کد خبر: ۴۳۸۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۸ 29 September 2014

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس با بیان اینکه شنیده‌ایم که رئیس جمهور می‌خواهد از تمام مهلت قانونی‌اش برای معرفی وزیر علوم به مجلس استفاده کند، گفت: احتمالا وزیر علوم پس از مهلت ۳ ماهه به مجلس معرفی می‌شود.

به گزارش تسنیم، کاظم جلالی رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی در حاشیه مراسم ختم والده آیت‌الله هاشمی شاهرودی در جمع خبرنگاران در مورد اظهارات اخیر نخست وزیر انگلیس علیه ملت ایران گفت: انگلیسی‌ها همیشه نقششان بازی به هم زدن است و جایی که یک بازی شکل می‌گیرد، آنها همیشه سیاست‌شان، سیاست تفرقه بینداز و حکومت کن بوده است، لذا خیلی به دنبال این نیستند که یک مفاهمه‌ای ایجاد شود.

وی با بیان اینکه انگلیسی‌ها به دنبال این هستند که در منطقه زخم‌ها را عمیق‌تر کنند گفت: آنها به دنبال این نیستند که زخم‌ها را التیام بخشند.

جلالی در ادامه اظهار داشت: این سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس علیه ملت ایران خیلی سخیف و غیر دیپلماتیک بود و جا نداشت که پس از ملاقات رئیس جمهور اسلامی ایران این‌چنین سخن بگوید.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در پاسخ به این سوال که آیا فکر می‌کنید در روز سوم آذر در مذاکرات هسته‌ای به نتیجه می‌رسیم یا خیر گفت: جمهوری اسلامی ایران تمام حسن نیت خود را برای رسیدن به تفاهم نشان داده است، اما اینکه آیا به تفاهم برسیم یا نرسیم، ما فکر می‌کنیم که جمهوری اسلامی ایران گام بسیار بزرگی را برداشت و حجت را تمام کرد و همه متوجه شدند که ما اهل درگیری و فرار از تعهدات حقوقی، قانونی و بین‌المللی خودمان نیستیم و آماده مفاهمه هستیم.

وی همچنین در مورد تحقیق و تفحص از دانشگاه آزاد گفت: نمایندگان مجلس در مورد تفحص از دانشگاه آزاد جدی هستند و آنهایی که تحقیق و تفحص را پیگیری می‌کنند کار خودشان را انجام می‌دهند.

جلالی در مورد اقدامات مجلس در برابر سخنان اخیر کامرون نخست وزیر انگلیس گفت: روز گذشته نمایندگان مجلس بیانیه‌ای را صادر کردند که ما فکر می‌کنیم حد این سخنان و پاسخ‌ها به آن همین است که تا الان داده شده است و حد این صحبت‌ها اینقدر بالا نیست که بخواهیم بیش از این به آن بپردازیم.

رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس در مورد بازگشایی سفارت انگلیس در تهران نیز گفت: بازگشایی سفارت انگلیس مسیر خودش را می‌رود و اختیار آن با وزارت خارجه و دستگاه دیپلماسی کشور است و آنها می‌دانند که می‌خواهند چکار کنند، اما ما امیدواریم هر اقدامی که صورت می‌گیرد با رعایت عزت، حکمت و مصلحت باشد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم در مورد معرفی وزیر پیشنهادی علوم از سوی دولت به مجلس خاطرنشان کرد: بنده هنوز خبری ندارم که معرفی کرده باشند یا خیر ولی آنچه شنیدیم این است که رئیس جمهور می‌خواهد از تمام مهلت قانونی 3ماهه‌اش برای سرپرستی وزارت علوم استفاده کرده و پس از این مهلت وزیر پیشنهادی علوم را به مجلس معرفی کند.

جلالی در پایان در مورد احتمال معرفی سرپرست فعلی وزارت علوم برای تصدی این سمت به مجلس تاکید کرد: از معرفی نجفی به مجلس هم خبری ندارم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر