بازدید 5525

سرقت 5میلیاردتومانی زن مسلح

کد خبر: ۴۳۸۱۴۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۶ 29 September 2014
زنی که با تحریک شوهرش دست به سرقت مسلحانه زده بود، در جریان تحقیقات پلیسی دستگیر شد.

به گزارش شرق، ماموران پلیس تهران ساعت10 روز20شهریور از طریق مرکز فوریت‌های پلیسی باخبر شدند دزدان به خانه‌ای در نیاوران به‌صورت مسلحانه دستبرد زده‌اند. پس از حضور ماموران کلانتری در محل سرقت واقع در برجی مسکونی، یکی از اهالی مجتمع به ماموران گفت: «زنی به نام «فریده» که از طرف شرکت خدماتی معرفی شده بود، سه‌روز بود که به خانه‌ام می‌آمد و کارهایم را انجام می‌داد. او

امروز- روزحادثه- همسرم را با تهدید سلاح کمری، در یکی از اتاق‌های خانه حبس کرد و پس از سرقت طلا، جواهرات و پول نقد موجود در خانه، متواری شد.»

شاکی پرونده پس از معرفی به اداره ویژه مبارزه با سرقت مسلحانه پلیس آگاهی تهران به کارآگاهان گفت: «فریده بعد از دوروز کار در خانه‌ام با اصرار از من اجازه گرفت شب را در منزل ما بماند؛ ساعت هشت صبح فردای آن روز من به محل کارم رفتم و او همراه همسرم، طبق روال در خانه ماندند. عروسم ساعت10 صبح با من تماس گرفت و گفت همسرم تلفن را جواب نمی‌دهد.

در حالی‌که نگران شده بودم به سمت خانه حرکت کردم. 10دقیقه بعد عروسم مجددا با من تماس گرفت و گفت: «در خانه بسته است و هرچه زنگ می‌زنم کسی جوابگو نیست.» وقتی به ساختمان رسیدم دیدم مدیر مجتمع و عروسم پشت در آپارتمان هستند. آنها گفتند صدای ناله ضعیفی از داخل خانه شنیده می‌شود. بلافاصله در را باز کردم و همسرم را با دست‌وپای بسته در یکی از اتاق‌ها پیدا کردیم. با راهنمایی همسرم متوجه شدیم بیشتر جواهرات او به ارزش تقریبی پنج‌میلیاردتومان شامل انواع گردنبند، انگشتر، برلیان، یاقوت و... همراه چندمیلیون‌تومان وجه نقد داخل خانه توسط خدمتکار سرقت شده است.»

کارآگاهان بعد از اطلاع از جزییات دزدی با مراجعه به شرکت خدماتی‌ای که فریده را معرفی کرده بود، به بررسی مدارک شناسایی ارایه‌شده توسط خدمتکار متواری پرداختند و اطمینان پیدا کردند تمامی اسناد و مدارک شناسایی، جعلی است. ماموران در ادامه با بهره‌گیری از سیستم جامع پلیس، دریافتند متهم زنی 48ساله به نام فریده و شوهرش مردی 45ساله به نام جواد است که مجرمی سابقه‌دار در زمینه موادمخدر، خرید اموال مسروقه، جعل و سرقت اماکن محسوب می‌شود. جواد آخرین‌بار به‌خاطر اعتیاد به موادمخدر از محل کارش که شرکتی خصوصی در شهرک ولیعصر بود، اخراج شده بود.

کارآگاهان بعد از پی‌بردن به هویت متهم و همسرش، محل سکونت آنها را در «شهرک دانشگاه» شناسایی کردند و وقتی به آنجا رفتند فهمیدند این زوج فراری شده‌اند. در ادامه تحقیقات، سرانجام مخفیگاه متهم و همسرش در «شهرک آزادی» شناسایی و هر دونفر دستگیر و در بازرسی از محل مقداری از طلا و جواهرات مسروقه کشف شد.

فریده پس از انتقال به پلیس آگاهی به سرقت مسلحانه اعتراف کرد و در همان اظهارات اولیه‌‌اش به کارآگاهان گفت: «طراح نقشه سرقت همسرم بود. او ضمن تهیه سلاح کمری، مرا برای این سرقت تحریک کرد. او سلاح را به من داد و چون شرایط مالی شاکی را برای همسرم تعریف کرده بودم، مرا تشویق به این سرقت کرد.»

جواد نیز در اعترافات خود به خرید سلاح از مناطق مرزی کشور و همچنین فروش مقداری از طلا و جواهرات به دومالخر اعتراف کرد که با شناسایی دومالخر، آنها نیز دستگیر و مقدار دیگری از طلا و جواهرات مسروقه از آنها کشف شد.

سرهنگ آریا حاجی‌زاده، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، با تایید این خبر گفت: «با اعتراف صریح متهمان اصلی پرونده، قرار قانونی توسط مقام قضایی برای هر دومتهم صادر شد و آنها برای انجام تحقیقات تکمیلی و کشف سایر جرایم احتمالی و همچنین باقیمانده اموال مسروقه در اختیار اداره یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفتند.»
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر