بازدید 3257

انهدام بزرگ‌ترین باند قاچاق خودروهای لوکس

کد خبر: ۴۳۸۱۴۱
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۸ 29 September 2014
اعضای باندی که پس از قاچاق خودروهای گران‌قیمت به ایران با اسناد جعلی برای آنها پلاک تهیه کرده و سپس این خودروها را به مشتریانشان می‌فروختند دستگیر شدند.

به گزارش همشهری، به گفته رئيس پليس آگاهي تهران، ارزش هر كدام از خودروهاي وارداتي از سوي اين باند دست‌كم 300ميليون تومان بود.

اعضاي اين باند 25نفرند كه براي اجراي نقشه‌هاي خود شگردهاي مختلفي داشتند. نخستين مرحله از اجراي نقشه آنها، خريد خودروهاي بنز و بي‌ام‌و گران‌قيمت از كشورهاي حاشيه خليج‌فارس بود. آنها پس از خريد اين خودروها، آنها را در لنج‌هاي كوچك بارگيري مي‌كردند و مخفيانه به سواحل جنوبي كشور انتقال مي‌دادند.

پس از آن بود كه مرحله دوم نقشه آنها شروع مي‌شد.در اين مرحله اعضاي باند بايد براي انتقال خودروي قاچاق به تهران و فروش آن، پلاك و مدارك تهيه مي‌كردند. آنها براي اين كار از 3شگرد استفاده مي‌كردند. نخست اينكه عده‌اي از آنها راهي پايتخت مي‌شدند و با استفاده از مدارك جعلي به مؤسسه‌هاي كرايه خودرو در شمال تهران مي‌رفت و خودرويي شبيه خودرويي كه وارد كشور كرده بودند كرايه مي‌كردند. پس از آن از روي مدارك و پلاك آن، مدارك و پلاك جعلي تهيه مي‌كردند و اين مدارك و پلاك را به جنوب كشور مي‌فرستادند. سپس با نصب پلاك جعلي روي خودروي مورد نظر آن را به تهران منتقل مي‌كردند و با درج آگهي در روزنامه‌ها، اقدام به فروش آن مي‌كردند.

شگرد ديگر باند اينگونه بود كه اگر آنها خودرويي شبيه خودروي قاچاق در مؤسسات كرايه خودرو پيدا نمي‌كردند، در شهر مي‌گشتند تا خودروي موردنظرشان را پيدا كنند. پس از آن، شماره پلاكش را يادداشت مي‌كردند و با جعل پلاك و سند، اين خودرو را به تهران منتقل كرده و به فروش مي‌رساندند. اما در سومين شگرد، متهمان مداركي جعل مي‌كردند كه نشان مي‌‌داد خودروي مورد نظر به سفارش يكي از سازمان‌هاي دولتي وارد كشور شده است. آنها با استفاده از اين مدارك جعلي، خودرو را به مركز شماره‌گذاري مي‌بردند و با مدارك جعلي برايش پلاك مي‌گرفتند. به اين ترتيب خودرويي را كه به‌صورت قاچاق وارد كشور كرده بودند، بدون پرداخت عوارض گمرك، با قيمتي بالا به فروش مي‌رساندند و سود كلاني به جيب مي‌زدند.

رازي كه فاش شد

ماموران پليس آگاهي تهران زماني پي به راز فعاليت‌هاي اين باند بردند كه از مركز شماره‌گذاري خبر رسيد مداركي كه براي صدور پلاك يك خودروي گران‌قيمت به آنجا ارائه شده، جعلي است. تيمي از كارآگاهان وارد عمل شدند و با حضور در مركز موردنظر به بررسي فيلم‌هاي ضبط شده در دوربين مداربسته‌ پرداختند و توانستند تصويري از چهره فردي كه قصد گرفتن پلاك براي خودرو را داشت به‌دست آورند. در بررسي بانك اطلاعاتي پليس مشخص شد كه تصوير متعلق به يك مجرم سابقه‌دار در زمينه قاچاق خودرو به كشور است و اين يعني وي فعاليت مجرمانه‌اش را ازسر گرفته است.ماموران وقتي مخفيگاه مرد جوان را شناسايي كردند و او را زيرنظر گرفتند، پي به فعاليت اين باند بردند و به اين ترتيب دستور بازداشت تمامي آنها صادر شد.

دستگيري 25متهم

سرهنگ محمديان، رئيس پليس آگاهي تهران روز گذشته با بيان اين خبر گفت: كارآگاهان در جريان عمليات ضربتي 25عضو اين باند را دستگير و از آنها 27دستگاه خودروي لوكس كشف كردند. وي ادامه داد: تحقيقات نشان مي‌دهد كه 8نفر از اعضاي اين باند از مجرمان سابقه‌دار هستند كه پس از قاچاق خودروهاي لوكس به داخل كشور، در يكي از شهرهاي شرقي اقدام به ساخت پلاك و تهيه مدارك جعلي براي آن مي‌كردند و پس از آن خودرو را به فروش مي‌رساندند.

سرهنگ محمديان با اشاره به اينكه اعضاي اين باند كه 6‌ماه اقدام به قاچاق و جعل اسناد مالكيت خودرو مي‌كردند، ظرف مدت يك‌ماه كار شبانه‌روزي شناسايي و دستگير شدند، گفت: تحقيقات براي دستگيري اعضاي فراري اين باند در حالي ادامه دارد كه مأموران در جست‌وجوي خودروهايي هستند كه متهمان با اين شگرد به فروش رسانده‌اند.

وي به شهروندان توصيه كرد براي خريد و فروش خودروها به مراكز مجاز مراجعه كرده و معاملات خود را در اين مراكز انجام دهند و از معامله به‌صورت قولنامه‌اي بپرهيزند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار