بازدید 5040
۲

نگاه شما: شبكه هاي اجتماعي و ما

بخش «نگاه شما» برای ارائه و معرفی «نگاه» مخاطبان «تابناک» به همه موضوعات است. هر مخاطب «تابناک» می‌تواند با مد نظر قرار دادن شرایط همکاری با این بخش، «نگاه» خود را ارسال کند تا در معرض دید و داوری دیگر مخاطبان قرار گیرد.
کد خبر: ۴۳۸۱۱۴
تاریخ انتشار: ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۹ 29 September 2014
سعید اسماعیل زاده در مطلب ارسالی برای «نگاه شما» نوشت:

شبكه هاي اجتماعي نقش مهمي در ايجاد جامعه مدني مجازي ايفا مي كنند . گروههاي كوچك خانوادگي ، دوستي ، صنفي ، كاري ، آشنايي ، درسي ، ورزشي ، هنري و.....به سرعت شكل گرفته اند . دوستان قديمي همديگر را پيدا كرده اند ، آشنايان همديگر را يافته اند ، فاميل دور در فضاي مجازي نزديك شده اند .

دوستان مدرسه اي ، رفقاي هم خدمتي ، عزيزاني كه خارج رفته اند همه توانسته اند يكديگر را بيابند . دهكده جهاني مارشال مك لوهان كوچكتر شده است و افراد آنلاين تر. بستر ارتباطي اينترنت مانند رود خروشان توانسته است اطلاعات را جمع آوري و دوباره پخش كند.

هر كسي به فراخور دانش و مهارتش در اين رود پارو مي زند و ماهي صيد مي كند . ايران سالهاست كه نتوانسته است در زمينه توليد نرم افزارهاي كاربردي ، انيميشن و توليد محتواي غني به رتبه مناسب جهاني دست يابد .

سرعت پايين اينترنت ، عدم وجود قانون كپي رايت ( حق مولف ) و مشكلات فرهنگي ما را از قافله جهاني دور كرده است . جوانان ايراني توانسته اند پلي بين خود و دنياي خارج بيايند ، جديدترين فيلمها ، بازيها و نرم افزارهاي روز دنيا را با قيمت اندك مي خرند و استفاده مي كنند . ايران بهشت قاچاقچيان دنيا است .

شبكه هاي اجتماعي و ار تباطي نيز به سرعت در ايران فراگير شده است . لذت ارتباط با ديگري و دنياي بيرون به مذاق جوانان خوش آمده است فيسبوك فيلتر مي شود فروش فيلتر شكن باب مب شود .

وي چت فيلتر مي شود وايبر مي آيد . اين رشته قطع مي شود اما در زمان كوتاهي دوباره وصل مي شود . ايرانيان تشنه ارتباط با دنياي پيرامون خويش و كسب لذت ، دانش و مهارت اند . اين رشته ارتباط را نمي شود قطع كرد ، نمي شود اينترنت را ملي كرد ، نمي شود در دهكده جهاني دور خود حصاري از بتون و آهن كشيد !

اما مي شود با جوانان گفتگو كرد ، مي شود به متخصصان فرصت نقد و بررسي داد . مي شود پدر و مادرها را آگاه كرد اما " منع " و " قدغن" و "فيلتر " و " سانسور " و " خشونت " ديگر واژه هاي قديمي و منسوخ شده است !!
 
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۲
ممنون مطالبی جالب بود
ایول
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی