بازدید 32858
به بهانه آغاز عملیاتهای نیروی هوایی انگلیس بر علیه داعش

جنگنده های انگلیسی در نبرد علیه داعش

درست یک روز پس از آنکه پارلمان بریتانیا با اکثریت قاطع رای به آغاز عملیات هوایی علیه مواضع داعش را داد جنگنده های این کشور روز شنبه بر فراز خاک عراق به پرواز در آمدند.
کد خبر: ۴۳۸۰۶۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۸ 28 September 2014
جنگنده های انگلیسی در نبرد علیه داعششش جنگنده تورنادوی بریتانیا مجهز به بمب های لیزری هدایت شونده از هفته ها پیش و از خاک قبرس آماده پرواز و حمله به مواضع داعش بوده اند.

به گزارش تابناک، دیوید کامرون، نخست وزیر بریتانیا می گوید:«ما یکی از بازیگران ائتلاف بزرگ بین المللی هستیم!

 بخش حساس و حیاتی این ائتلاف تحت هدایت دولت عراق است؛ ما در کنار ارتش عراق می مانیم تا در مقابله با سازمان تروریستی وحشتناک داعش نقش خود را ایفاء کنیم و به عراق یاری رسانیم.»

همزمان گزارشها حاکی از حملات هوایی ائتلاف بین المللی به رهبری آمریکا به مواضع داعش در اطراف شهر کوبانی سوریه در مرز ترکیه است، شهری که تحت محاصره تروریستهای داعش است و مبارزان کرد از آن دفاع می کنند.

شرایط در حوالی شهر کوبانی در نزدیکی مرز ترکیه نیز تنش آلود است چرا که نظامیان ترکیه از عبور کردهای ترکیه و سوریه از مرز و پیوستن آنان به مبارزان کرد در کوبانی ممانعت می کنند.
 
ابتدا در مردادماه وزیران و فرماندهان ارشد ارتش انگلیس استفاده از جت های تورنادو نیروی هوایی این کشور برای کمک به عملیات امدادرسانی را مورد توجه قرار دادند.
ابتدا در مردادماه وزیران و فرماندهان ارشد ارتش انگلیس استفاده از جت های تورنادو نیروی هوایی این کشور برای کمک به عملیات امدادرسانی را مورد توجه قرار دادند.
سپس در روزهای پایانی سپتامبر با مجوز مجلس بریتانیا اولین پرواز به قصد شناسایی مواضع داعش در خاک عراق و در مرز سوریه را انجام دادند.
سپس در روزهای پایانی سپتامبر با مجوز مجلس بریتانیا اولین پرواز به قصد شناسایی مواضع داعش در خاک عراق و در مرز سوریه را انجام دادند.
یک روز پس از چراغ سبز پارلمان بریتانیا به دولت این کشور برای حمله به مواضع تروریستهای تکفیری در عراق، دو فروند هواپیمای تورنادو جی ار ۴، پس از برخواستن از پایگاه هوایی اکروتیری در قبرس، به عملیات شناسایی در آسمان عراق پرداختند.
یک روز پس از چراغ سبز پارلمان بریتانیا به دولت این کشور برای حمله به مواضع تروریستهای تکفیری در عراق، دو فروند هواپیمای تورنادو جی ار ۴، پس از برخواستن از پایگاه هوایی اکروتیری در قبرس، به عملیات شناسایی در آسمان عراق پرداختند.
در این عملیات هفت ساعته، این هواپیماها که کاملا مجهز به بمب و راکتهای سنگین بودند، هیچ نقطه ای را بمباران نکردند.
در این عملیات هفت ساعته، این هواپیماها که کاملا مجهز به بمب و راکتهای سنگین بودند، هیچ نقطه ای را بمباران نکردند.
این جت های جنگنده برای حملات هوا به زمین در کنار عملیات شناسایی و حمایت از هواپیماهای حمل و نقل حامل کمک های امدادی در نظر گرفته شده اند.
این جت های جنگنده برای حملات هوا به زمین در کنار عملیات شناسایی و حمایت از هواپیماهای حمل و نقل حامل کمک های امدادی در نظر گرفته شده اند.
آن‌ها به همراه هواپیماهای ˈسی ۱۳۰ˈ هرکولس که در عملیات کمک‌های امدادی در مناطق کوهستانی سنجار عراق شرکت داشتند، در پایگاه هوایی ˈاکروتریˈ قبرس مستقر هستند.
آن‌ها به همراه هواپیماهای ˈسی ۱۳۰ˈ هرکولس که در عملیات کمک‌های امدادی در مناطق کوهستانی سنجار عراق شرکت داشتند، در پایگاه هوایی ˈاکروتریˈ قبرس مستقر هستند.
نیروی هوایی بریتانیا دارای شش جنگنده بمب افکن تورنادو در قبرس است که مجهز به بمب و راکتهایی هستند که با لیزر هدایت می‌شوند و انتظار می‌رود در جنگ نیروهای ائتلاف علیه «تروریستهای داعش» بکار گرفته شوند.
نیروی هوایی بریتانیا دارای شش جنگنده بمب افکن تورنادو در قبرس است که مجهز به بمب و راکتهایی هستند که با لیزر هدایت می‌شوند و انتظار می‌رود در جنگ نیروهای ائتلاف علیه «تروریستهای داعش» بکار گرفته شوند.
هواپیمای جنگنده ˈتورنادو جی آر ۴ ˈ که هواپیمایی رادار گریز است، به داشتن قابلیت حمل موشکهای هوا به هوا، هوا به زمین و با قدرت شناسایی بسیار دقیق اهداف زمینی، شناخته می‌شود.
هواپیمای جنگنده ˈتورنادو جی آر ۴ ˈ که هواپیمایی رادار گریز است، به داشتن قابلیت حمل موشکهای هوا به هوا، هوا به زمین و با قدرت شناسایی بسیار دقیق اهداف زمینی، شناخته می‌شود.
تجهیز هواپیما به موشکهای فوق پیش رفته لیزری
تجهیز هواپیما به موشکهای فوق پیش رفته لیزری

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۷۰
استاد عکس هفتم هواپیمای سوخت رسان KC-135 است نه C-130 و در ضمن تورنادو هیچ وقت رادارگریز نبوده و کلا نخواهد بود
پاسخ ها
همایون
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دوست عزیز، این هواپیما نه C-130 است و نه بوئینگ KC-135 که 4 موتور دارد. هواپیمای در این عکس ایرباس سوخت رسانی چند منظوره A330 MRTT است که 2 موتور دارد.
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
اضافه کردن رادارگریز به هرچیزی جدیدا باب شده، مثل آب میوه گیری خونه ما هم رادار گریزه!!
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
عزیز جان عکس هفتم نه هواپیمای kc-135 و نه c-130 هست بلکه ایرباس A330 می باشد که برای اهداف نظامی بهینه سازی و طراحی شده
عبس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
خدا پشت و پناهشون باشه ... ما که نتونستیم کاری کنیم ،فقط حرف زدیم و خبر پخش کردیم...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
استاد ..! عکس هفتم هواپیمای سوخترسان ایرباس A330 MRTT است.!
علي
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
موافقم. در ضمن باديدن اين هواپيما كه عملياتي است بسيار تعجب كردم چون يك دهه پيش اين تورنادو ها از رده خارج و از نيروي هوايي بريتانيا كنار گذاشته شدند . احتما لا اين نوع باز سازي شده تورنادو است . و براي اجتناب از لو رفتن سيستم هاي جديد جنگنده يورو فايتر در صورت سقوط در خاك سوريه و عراق به كار گرفته شده اند. لازم به ذكر است كه اين هواپيما داراي عمر توليد چهل ساله است.
منصور
| Iran, Islamic Republic of |
۱۸:۱۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
به خاطر تذكر درمورد نوع هواپيماي تانكر متشكريم.هواپيماي تورنادو پيش از به كارگيري تكنولوژي استيلت،چون داراي نوعي قابليت پرواز در ارتفاع بسيار پايين ميباشد به هواپيماي رادار گريز معروف شد.اما فرمايش شما در مورد طراحي بدنه هواپيما ورادار گريز نبودن اين بدنه كاملا" صحيح است.
ارتش صربستان که تقریبا به صورت کامل تجهیزات و پرسنل ارتش قدرتمند یوگسلاوی سابق بود در برابر حملات یک هفته ای نیروی هوایی آمریکا به سرعت ساختارش از هم پاشید و در جریان دو جنگ بوسنی و کوزو به سرعت تسلیم شد ، مگر داعش که به صورت یک گروه و فاقد نیرو های سه گانه هست چقدر توان و نیرو دارد که در برابر بمباران هوایی دو ساله ارتش سوریه ، بمباران چند ماهه ارتش عراق و بمباران جدیدی که نیروهای ائتلاف به رهبری آمریکا انجام داده اند می تواند مقاومت کند ؟؟؟؟
به نظر همه چیز مسخره و بیشتر شبیه یک بازی است با هیچ منطق و فرمول نظامی نمی توان قانع شد که یک گروه که تعداد نیرو هایش حداکثر 30 هزار نفر برآورد میشود و فاقد تجهیزات سنگین زمینی ، فاقد هر نوع هواپیما ( حتی یک هلیکوپتر ) هست و تنها وسیله حمل و نقل سربازان آن اتوبوس و درجه داران آن تویوتای شاسی بلند هست بتواند در برابر نیروی هوایی سهمگین آمریکا بیشتر از چند روز موجودیت خود را حفط کند اون هم به اون شکل مسخره و بچه گانه ای که نیروهایش را در کارنوال های ماشین طولانی حرکت میدهد کانوالی که نابودیش کار دو فروند هلیکوپتر توپدار هست . ناوگان پنجم آمریکا که در آسیا و بیشتر خلیج فارس مستقر است شامل 245 ناو جنگی ( بیشتر از تمام ارتش های آسیا منهای چین ) 700 هواپیمایی جنگنده و بمب افکن ، صدها پهباد ، نیروی واکنش سریع آلفا ، نزدیک به 300 هزار سرباز حرفه ای ، 300 هلیکوپتر توپدار ، زیر دریایی و ...... هست که میتواند به تنهایی با کل ارتش های آسیا بجنگد و پیروز هم بشود حالا چطور هست که داعش در برابر آن مقاومت می کند ؟؟!!
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دوست عزیز گروه داعش یک گروه متمرکز نیست که بشه با چند حمله اونا را از بین برد.این گروه در مراکز سکونتی(شهرها و یا روستا ها)پراکنده هستند و لذا نابودی اینها به همین راحتی نیست و اینکه این گروه مورد حمایت بسیاری از ساکنان سنی مذهب همان مناطقی است که تحت اشغال درآمدند و بنابراین مبارزه با آنها نیازمند جنگ زمینی است که خود مشکلات بسیاری را بوجود خواهد آورد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
لطفا بدون اطلاع نظر نده،داعش ارتش منظم و پایگاه نظامی مشخص نداره و یا داره بین مردم عادی رفت و آمد می کنه یا تو کوه و بیابونا بطور پراکنده پخشه،در چند سال اخیر ناکارآمدی ارتشهای منظم در قبال شورشی های نامظم کاملا دیده شده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۲:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
اولاً آمریکا فعلاً از تعداد بسیار محدودی هواپیما استفاده می کند. ثانیاً اگر قصد آمریکا نابودی تمام شهر رقه که جایگاه اصلی داعش است را داشت می توانست به راحتی این کار را انجام دهد ولی در آن صورت هزاران نفر غیر نظامی نیز کشته می شدند. ثالثاً، داعش چه مقاومتی در برابر همین حملات محدود می کند، غیر از کشته شدن و پراکنده شدن به منظور کاهش تلفاتشان؟ حالا شما آن چیزی را که می بینی باور نکن و برو دنبال تئوری توطئه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
آمریکا کیلو چنده، شما بزرگش می کنی
ناشناس
| Australia |
۰۵:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
ساده است. داعش در این وضعیت یک ارتش منظم نیست. یک گروه چریکی که به هیچ چیز پایبند نیست.
محمد امین
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
این نظر بیشتر تبلیغ ارتش آمریکا بود تا نظر :)))
مجتبی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
این را هم اضافه کنید که در جنگ عراق با امریکا فقط و فقط یک ناو امریکایی درگیر جنگ بود و در کمتر از سی روز بغداد رو تصرف کردند.....
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دوست عزیز کی گفته؟ ارتش صربستان که تقریبا به صورت کامل تجهیزات و پرسنل ارتش قدرتمند یوگسلاوی سابق بود در برابر حملات یک هفته ای نیروی هوایی آمریکا به سرعت ساختارش از هم پاشید؟؟؟؟ نیاز داری در ارتباط با جنگ کوزوز مطالعه داشته باشی، تسلیم شدن اونها صرفا سیاسی بوده نه نظامی. در مورد داعش هم باید بدونی یک گروه تروریستی کاملا کارآزموده اند که اکثر عناصرشون القاعده ای های سابق و عضو گارد ریاست جمهوری عراق بودن خیلی هاشونم توسط همین سازمانهای جاسوسی غربی آموزش دیدن، وگرنه محاسبات آمریکایی ها خیلی از شما دقیقتره که اینقد نیرو نیارن. پشت تمام این لشگرکشی ها اهداف سیاسی زیادی وجود داره
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۷:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
آب پیکر؟ باهوش! اون ارتشی که اول گفتی سازمان یافته و جبهه ای بوده در نتیجه در هم شکستنش راحت تر از نوع مبارزه داعش هست که چریکی و شهری داره مبارزه میکنه!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
عزیز دل برادر شما همه چیز رو گفتی ولی از یک نکته غفلت بنموده ای همی !
موضوع اینه که جنگ با داعش یک جنگ مستقیم نیست نه در عراق و نه در سوریه .
نیروهای داعش در میان مردم عادی مخفی هستند و شما نمیتوانید برای هدف قرار دادن یک داعشی ، یک محله را منهدم کنید !
اتفاقی که در سوریه می افتد این است که داعشی ها به راحتی مردم عادی و نیروهای ارتش سوریه را میزنند چون مشخص هستند .
شما وقتی سنگر دشمن را نمیبینی به چه طرفی باید شلیک کنی ؟!!
اصولا جنگ شهری همین است .
همه قدرت آمریکا و کشورهای دیگر و ارتش های آسیا نمیتوانند با عملیات نظامی با داعش مقابله کنند بلکه کار اطلاعاتی میتواند آنها را نابود کند .
کار اطلاعاتی و شناسایی و بعد چند حمله کوچک میتواند کار داعش را یکسره کند .

قصه درست مثل سوسک کشتن است !
شما قوی تر هستی یا سوسک ؟
قدرت بازوی شما در حالیکه یک لنگه دمپایی هم در دست داری هزاران برابر آن سوسک مفلوک است !
ولی گاهی یک سوسک ، یک شب کامل شما را اسیر خودش میکند !!!
پشت مبل ، پشت کابینت آشپزخانه ، پشت میز ، پشت گلدان و هزار جای دیگر میپرد و قایم میشود و شما هم دمپایی به دست علاف و سرگردانی !!!
در این شرایط باید با حفظ آرامش و خونسردی ، کار اطلاعاتی و شناسایی انجام بدهید و محل سوسک را دقیقا پیدا کنید و آن وقت صبر کنید تا در لحظه مناسب صرفا یک ضربه نثار روان پاک جناب سوسک بفرمایید !
کار یکسره میشود !
ناشناس
| - |
۰۸:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دوست عزیز گروههای شبه نظامی ساختارشان با یک ارتش کلاسیک فرق میکند و نمیتوان آنها را با یک ارتش هوایی و رقابتهای هوایی با یکدیگر مقایسه کرد.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
عزسزم قبول دارم که سیاست سراسر دروغ و بازی است اما یقیناً بازیگردانان جوری بازی میکنن که من و شما نتونیم به راحتی ازش ایراد بگیریم. آمریکا اخیراً و بصورت خیلی محدود عملیاتی را آغاز کرده و با اون همه تجهیزات که شما نام بردی کاری نداشته.
حجت
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
قشنگ، داعش پایگاه و سنگرو جا و مکان مشخصی ندارد که، وگرنه تا به حال خود عراق و سوریه از پسشون برآمده بودند.
شناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
بهش میگن جنگ نامتقارن!
یکم دربارش تحقیق کن
این همون استراتژیه که باعث پیروزی نیروهای حزب ال..، حماس و... میشه
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
محمد جان آمریکا کارش نمایش دادن است می خواهد معارضین سوری را در شرق سوریه جای دهد همین!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
ببین خودت جواب خودنو دادی مثل این میمونه که با پتک به جنگ مورچه ها بری
محمد رضا دوستی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
آقای آب پیکر عزیز
جنگ های منظم و نامنظم کاملا متفاوت هستند. ثانیا پراکندگی نیروهای داعش در وسعت زیاد و همچنین استفاده از مردم و ساختمانهای مسکونی بعنوان سپر انسانی کار را مشکل کرده است.
ثالثا مواردی که شما در مورد قدرت ارتش آمریکا اضحار کردید صحیح اما آنها از تمام توان خود استفاده نمی کنند فقط جهت تضعیف داعش و در حمایت پیکارجویان عراقی دست به بمباران هوائی میزنند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
یوگسلاوی سابق اهداف ، تاسیسات ، نیروها و پایگاههای مشخصی داشت اما داعش تعدادی جنگجو و مستقر در بین مردم عادی است .
شناسایی مراکز تجمع آنها بسیار دشوار است ضمن اینکه خون از دماغ یک عراقی بریزد همین تلویزیون خودمان آن را پیراهن عثمان می کند
عنایت دارید که دو روز است بمباران محدود غرب در صدا و سیما بمباران زیرساختهای عراق و سوریه جهت نابودی مسلمانان توسط صدا و سیما گزارش می شود !
ناشناس
| United States |
۱۱:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
داعش دارای عقبه فکری و گستره وسیعی از پشتیبانیهای مالی در کشورهای اروپایی و خود آمریکاست بعبارتی تندروهای سنی اکثرا طرفدار داعشن تا القاعده بهمین جهت حملات کاری به این گروه باعث اقدامات تروریستی وسیعی در خاک اروپا و آمریکا میشه و آونها بیشتر از همه از این حملات تلافی جویانه میترسن چیزی که یوگسلاوی نداشت و داعش داره اینه عزیزم
کیوان
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
محمد عزیز سلام ، جنگ نا متقارن که میگن یکی از خصوصیاتش همینه که لزوما بزرگتر برنده میدان نیست بلکه شاید همین بزرگی باعث شکست بشه ، دقیقا همین تئوری جنگهای جدید که آمریکاییا به دلیل لابی اسلحه سازها نمی تونن بصورت جدی بهش فکر کنن.
ناشناس
| United Kingdom |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
با این حساب نیروهای لبنان هم در جنگ 33 روزه باید سریع از بین می رفتن بین چریک و جنگ کلاسیک زمین تا آسمان فرق هست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
نه بابا...
اطلاعات شما خیلی جالب بود
ممنونم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
این کامنت رو باید با آب طلا نوشت
این هواپیما به هیچ عنوان رادارگریز نیست. در نوشتن مقالات بیشتر دقت کنید. اتفاقا سطح راداری بزرگی داره و سیگنال رادار مشخصی داره
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۰۳:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
کلا بر و بچ تابناک تو کار تخصصی نیستند... همین اجتماعی و سیاسی و ورزشی بنویسند خوبه... رو خبرهای فنی چه نظامی،آی تی و مخابرات، سخت افزار و نرم افزار، مکانیک، عمران و غیره خیلی دقت نمی کنند و اشتباهات فاحشی دارند...
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
مرسی
هواپیمای تورنادو رادار گریز نیست و هواپیمای ترابری هم که عکش در بالاست سی 130 نمی باشد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
دقیقا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
ب
از بس که این انگلیسی ها دروغ گفتند، نمی دانیم که باور کنیم یا نکنیم.
چوپان دروغگو.
اوه اوه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
واه واه
نه بابا...
نظر جالبی بود ممنونم
اینا بهونس دارن آماده نبرد بزرگ با ایران میشن مطمئنا این حرف رو کامرون هم به روحانی گوشزد کرده و روحانی هم جوابی بهش داده که به مذاق کامرون خوش نیومده به همین دلیل مذاکرات هم معلق شده
این عکس هایی را که شما گذاشتید و من تو امریکا هم ندیدم. هر چند که این خوبه اما عزیزان تابناک در نظر داشته باشند که خبر رسانی جذاب، ناخواسته منجر به تبلیغ قدرت نظامی غرب برای مخاطب داخلی نشه. چه لزومی داره که این میزان پوشش داده بشه؟ عزیزان تابناک از خودشون بپرسن که چرا این همه دسترسی به عکاس (Heathcliff O'Malley) داده شده؟ مخاطب چندین و چند ساله تابناک (بازتاب) هستم و به نظرم می رسه که چند وقتی است که تابناک دید استراتژیکش در پوشش خبری از دست داده.
چقد مجهز هستند خلبانان و البته خوشتيپ
از بمباران داعش میگویند ولی چرا بی بی سی فارسی در سایت خود هیچ اشاره ای به سخنان رئیس جمهور آرژانتین در مورد داعش نمیکند
منظورش از سی 130 اون هواپیمای گوشه بالا سمت راست هست!!!
این بازی تسلط ابرقدرتهابر کشورهای اسلامی است
البته حق با آقای محمد است.اما این نکته را توجه کنید که داعش به صورت پراکنده در جای جای عراق و سوریه حضور دارد.مقر اصلی آن شهر رقه در سوریه است.حتما آن ویدیویی که به صورت مخفی توسط یک زن گرفته شده نمیتوان داعشی را از غیر آن تمیز داد.آیا می شود یک شهر را بمباران کامل کرد؟
البته حق با آقای محمد است.اما این نکته را توجه کنید که داعش به صورت پراکنده در جای جای عراق و سوریه حضور دارد.مقر اصلی آن شهر رقه در سوریه است.حتما آن ویدیویی که به صورت مخفی توسط یک زن گرفته شده نمیتوان داعشی را از غیر آن تمیز داد.آیا می شود یک شهر را بمباران کامل کرد؟
حالا باید تشویق کنیم یا برای سلامتیشون دعا کنیم. اینها که فعلا دارن زیرساختهای سوریه رو از بین می برند و شما هم بعد از سه روز این خبر از بین رفتن زیرساختهای صنعتی و دولتی رو اعلام کردین. اون روز هم عکسهای یادگاری عربستانی ها و اون زن اماراتی خلبان رو زده بودید. نمی دونم آیا اونها هم عکسهای ما رو اینطوری با اشتیاق روی سایتهاشون میذارن. نیت شما از گذاشتن این عکسها چیه. نکنه واقعا شما هم باور کردین که اینها دارن داعش رو از بین می برند و میخواهید براشون هورا بکشیم. بعد از اون طرف یک خبر می زنید که تجارت میلیاردی در خصوص ادا کردن نماز و روزه میت. این یک حکم فقهی است و شما به اسم تجارت ازش یاد می کنید. واقعا خبرگزاری های غربی باید هم دنیا رو در دستشون داشته باشن با این خبرگزاری های که ما داریم و بی اندیشه خبر رو انشاء می کنند.
با این همه حمله و طی چند سال و با این همه ابر قدرت خیلی عجیب است.که هنوز سر پا هستند مگر اینکه نیروی غیبی در کار باشد!
آخر تكنولوژي در جهان هستن انگليس و آمريكا.
اولا جنگنده هاتورنادو نبودند جگوارند دوما داعش یک نیروی چریکیه نه یه ارتش منظم
دارن تجهیز می‌شن برای یه مشت زن و بچه بی‌گناه و بخت‌برگشته و الا داعش و امثالهم بهانه است ....
واقعا هواپیماهای مجهزی دارند
بنده تحلیل آقای محمد آب پیکر را قبول دارم. به نظر من هم این یک بازی هست تا جنگ. همه طرفها این رو میدونند ولی هر کدوم به نفع خودشون دارند بهره برداری می کنند.
داعش جداي قسمتي از مردم عراق و سوريه نيست .انها بيشتر عراقي و سوري اند. و فرماندهان انها هم از كشور خودشون هستند .تعدادي از ديگر كشورها به انها پيوستند كه اندكند. انها در گسترده بزرگ جغرافيايي پراكنده اند و در شهر ها و روستاها حضور دارند . و ظاهرا مردم بيشتر نقاطي كه انها حضور دارند با انها موافقند .اين باعث كم اثر شدن عمليات هوايي ميشود.و بايد از نيروي زميني استفاده شود.-
نابودکردن یک ارتش کلاسیک راحتر از یک گروه شبه نظامی و تروریستی است چون این نیروها از افراد غیر نظامی بعنوان سپر دفاعی استفاده کرده که این عامل نبرد راسخت تر کرده
همه سر کاره
چرا آمریکا از جنگنده اف 22 استفاده نمی کنه؟
اين هواپيماها همشون ماكت هستند
کلا غربیها کارشان شو دادن است و بس
من که کلا می خندم به اینها!
مرگ بر انگلیس
زنده باد سربازان امریکایی
وووووووووووووووووویییییی
خوب ما هم چند تا عکس از فرودگاه نظامی مون بندازیم بگیم ایران در حمله داعش بوده. هروقت یه تصویر از کشته های داعش نشون دادی انگلیس! اونوقت پینیکیو نیستی.
تو این آب و هوای این روزا شمال خیلی میچسبه....
آقای آب پیکر اینقدر ابکی تفسیر نکنید شرایطی را که شما میگو یید حزب الله هم دارد که بزرگترین ارتش های دنیا هم نتوانستند کاری کنند ...
انگليس روباه پير
برای همه اساتید به اصطلاح اهل فن متاسفم! عکس هفتم یک ارباس تانکر مدل A330-200است.
تورنادو رادار گریز نیست.در اصل مربوط به جنگنده های نسل چهارم است.ولی قابلیت های درگیری های هوایی و حملات به اهداف زمینیش تقویت شده و در واقع ارتقا پیدا کرده است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها
آخرین اخبار