بازدید 26159
۶

چهار گونی از مفاسد دولت گذشته تعیین تکلیف شد!

اواخر مهرماه سال گذشته، شهریار مشیری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آنچه فساد گسترده در این جزیره می‌دانست، پرده برداشت که چهار گونی چک وصول نشده، کشتی‌ها دزدیده شده توسط تروریست‌های اقتصادی از جمله مواردی بود که وی از آن پرده برداشته بود. هم اکنون اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، تکلیف چهار گونی از این مفاسد اقتصادی را روشن کرده است.
کد خبر: ۴۳۸۰۳۰
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۸ 28 September 2014
اواخر مهرماه سال گذشته، شهریار مشیری، مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم از آنچه فساد گسترده در این جزیره می‌دانست، پرده برداشت که چهار گونی چک وصول نشده، کشتی‌ها دزدیده شده توسط تروریست‌های اقتصادی از جمله مواردی بود که وی از آن پرده برداشته بود. هم اکنون اکبر ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد، تکلیف چهار گونی از این مفاسد اقتصادی را روشن کرده است.

به گزارش «تابناک»، تعیین تکلیف ادعاهای شهریار مشیری در حالی صورت می‌پذیرد که حدود هفت ماه پس از طرح ادعاهای مفصل وی در مورد فساد در دولت پیش در منطقه آزاد قشم، وی از سمت خود برکنار شد و جای خود را به شعبانی‌فر، استاندار استان مرکزی در دولت احمدی‌نژاد داد.

ادعاهای مشیری در دوره‌ای مطرح شد که طرح ادعاهای واقعی و غیرواقعی درباره فساد در دولت گذشته اوج گرفته بود. نکته قابل تأمل در باره ادعاهای مشیری، فاصله عمیق میان اظهارات وی و آن چیزی است که اکنون ترکان، دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد از آن حرف زده است.

ادعاهای مشیری چه بود؟


۱ـ زمین در دست تروریست‌های اقتصادی:
مشیری با اشاره به انبوه سازانی که در این منطقه بدون کنترل نظام مهندسی و رعایت موازین فنی، شروع به ساخت مجتمع‌های بزرگ کرده‌اند، گفته، این افراد نه تنها یک ریال بابت پروانه شهرداری پرداخت نکرده‌اند، بلکه زمین را نیز رایگان گرفته‌اند. متأسفانه بسیاری از کسانی که در قشم به عنوان سرمایه گذار وارد ساخت و ساز‌ها شدند، دلال بودند و مصداق عینی تروریست اقتصادی هستند.

۲ـ کشف چهارگونی چک وصول نشده:
افرادی با گرفتن موافقت اصولی و برگ مبایعه نامه مبادرت به گرفتن تسهیلات کلان کرده‌اند و تاکنون افزون بر چهار گونی چک وصول نشده در این ارتباط کشف شده است.

۳ـ مانور دریایی برای گرفتن وام:
فردی برای خریدن شش فروند کشتی با یک بانک وارد مذاکره شد و با برگزاری مانور کشتی‌ها در دریا و قبولاندن تصویب گرفتن وام به کار‌شناس بانک، افزون بر ۵۰ میلیون دلار تسهیلات گرفت، ولی بعد ادعا کرد که کشتی‌ها دزدیده شده است. مگر کشتی دوچرخه است که به این سادگی دزدیده شود؟ کارخانه‌های سازنده کشتی، سریال کشتی‌ها را دارند و در صورت دزدیده شدن یک کشتی، سریال آن اعلام می‌شود، ولی هیچ گونه گزارشی از سرقت این شش فروند کشتی وجود ندارد.

۴ـ بخشش و دهش

مشیری: این منطقه زمینی به متراژ۱۰هزارمترمربع در یکی از مناطق مرفه نشین تهران داشته که برای ساختن مهمانسرای ویژه (رزیدانس) تغییر کاربری داده شد، ولی اقدامی صورت نگرفت تا این اواخر که دو ماه مانده به پایان دولت دهم، ۶۶میلیارد ریال فروخته شد، در حالی که بنا بر اظهارات بنگاه‌های مسکن آن منطقه، قیمت این زمین افزون بر ۶۰۰ میلیارد ریال بوده است. وی همچنین از بخشیده شدن یک ساختمان چهار طبقه همراه با ۱۰۰میلیارد ریال به یکی از افراد که سابقا دارای مقام در مناطق آزاد بوده از سوی منطقه آزاد قشم سخن گفت.

ترکان یکی از چهار مسأله را تعیین تکلیف کرد


 «اولا که وجود چهار گونی چک وصول‌ن شده صحت نداشت و دو پوشه بود اما این چک‌ها متعلق به سرمایه‌گذارانی بود که بابت خرید زمین به سازمان داده بودند؛ اما در موعد مقرر تعهدات خود را نپرداختند. البته همه چک‌ها متعلق به دولت نهم و دهم نبود و درصدی از چک‌ها به دوره‌های قبل از دولت نهم و دهم برمی‌گردد».

به این ترتیب، یکی از چهار بخش ادعاهای پر سر و صدای مدیر عامل سابق منطقه آزاد قشم تعیین تکلیف شده است. سه موضوع زمین در دست تروریست‌های اقتصادی، کشتی‌های دزدیده شده و نیز بخشش و دهش در تهران باقی مانده که باید سرنوشت آن‌ها برای افکار عمومی روشن شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۳۴
انتشار یافته: ۶
یعنی چه مگه جای چک توی پوشه است مگه کاغذه که توی پوشه سوراخش کنند و بگذارند اینطوری که چک باطل شده است .
نکند تمام ادعا ها علیه دولت احمدی نژاد همین طوری باشد..؟
گونی دیگه چه لفظ بی ادبانه ایه؟
این چه ادبیاتی است ؟ چهارگونی به دوپوشه تقلیل یافت اصلاً یک پوشه ! آقا مبلغ چقد است؟!!!!!!!!!!!!
کاش می فرمودند که چند درصد از چک ها مربوط به دولت نهم و دهم بوده نا سیه روی شود هر که در او غش باشد ږ
باید با دروغگوها برخورد شود. فردا عده ای هستند که همین دروغ ها را به دولت یازدهم هم نسبت خواهند داد.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل