بازدید 45441

علت سقوط هواپیمای آنتونوف 140 اعلام شد

رئیس سازمان هواپیمایی کشور علت اصلی وقوع سانحه ایران 140 را نقص فنی اعلام کرد و گفت: عدم کنترل مسیر و از کارافتادن موتور هواپیما موجب سقوط هواپیمای آنتونوف 140 شد.
کد خبر: ۴۳۷۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۴ 28 September 2014
رئیس سازمان هواپیمایی کشور علت اصلی وقوع سانحه ایران 140 را نقص فنی اعلام کرد و گفت: عدم کنترل مسیر و از کارافتادن موتور هواپیما موجب سقوط هواپیمای آنتونوف 140 شد.

به گزارش میزان علیرضا جهانگیریان صبح امروز یک شنبه در نشست مطبوعاتی خود با خبرنگاران که در سازمان هواپیمایی برگزار شد، با اشاره به تشکیل کمیته 5 نفره بررسی سانحه اعلام کرد: این کمیته شامل 11 کارگروه تخصصی است که تا به امروز 14 جلسه آن تشکیل شده است.

او با بیان اینکه سانحه هوایی مجموعه ای از عوامل محیطی و خطای انسانی را در بر می گیرد، گفت: موتور اصلی عامل وقوع سانحه بوده است و به همین منظور موتور از کار افتاده را به آزمایشگاه منتقل کردیم که باید طبق قوانین بین المللی شرکت های طراح و سازنده موتور پاسخگو باشند.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور تعداد مسافرین هواپیما را 48 نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد 40 نفر مسافرین و 8 کادر پروازی تشکیل می دادند که در روز سانحه 11 نفر از این تعداد به بیمارستان منتقل شدند که از این تعداد یک نفر در مسیر و دو نفر در بیمارستان فوت کردند.

او با اشاره به سابقه ساخت هواپیمای آنتونوف 140 ادامه داد: طراحی این هواپیما در سال 74 به پایان رسید و در سال 75 قرارداد ساخت آن با شرکت آنتونوف بسته شد و درسال 78 عملیات مونتاژ هواپیما در ایران آغاز شد.

به گفته وی هواپیمای آنتونوف 140 در سال 79 گواهینامه پرواز از سوی کشوری مشترک منافع دریافت کرد و اولین فروند در سال 80 مونتاژش در ایران به پایان رسید.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور گفت: بعد از سال 80 ، 10 فروند هواپیمای آنتونوف 140 در ناوگان هوایی ایران فعال شد که 4 فروند آن در بخش غیر نظامی و 6 فروند در بخش نظامی فعال بودند.

جهانگیریان ادامه داد: اولین پرواز این هواپیما به عنوان یک هواپیمای مسافربری در سال 83 توسط شرکت سفیران انجام شد که به دلیل اختلافات و مشکلات این شرکت حمل مسافر در سال 93 توسط شرکت سپاهان ایر با 4 فروند آنتونوف 140 صورت گرفت.

او با اشاره به افزایش 9 درصدی نشست و برخاست هواپیما در 5 ماهه نخست امسال گفت: طی 5 ماهه اول امسال 162 هزار نشست و برخاست داشتیم که در سال گذشته بیش از 148 هزار بوده است.

او همچنین از رشد 16 درصدی اعزام و پذیرش مسافرین در فرودگاه کشور در5 ماهه اول امسال خبر داد و گفت: طی 5 ماهه نخست امسال بیش از 20 میلیون نفر از فرودگاه کشور اعزام شدند که در سال گذشته این میزان 17 میلیون و 280 هزار نفر بود.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور همچنین به افزایش تعداد پرواز عبوری نیز ادامه داد: به علت حوادث رخ داده در کشورهای همسایه و درگیری های منطقه اوکراین برخی از ترافیک پروازهای عبوری به آسمان ایران منتقل شده اند که همین امر موجب شد با افزایش 20 درصدی تعداد پرواز های عبوری مواجه شویم.

او گفت: در 5 ماهه نخست امسال میزان پروازهای عبوری 82 هزار پرواز برآورد شد.

جهانگیریان با بیان اینکه تغییرات چندانی در ترکیب ناوگان هوایی ایران به وجود نیامده است گفت: سن ناوگان هوایی ایران از 22 سال به 21 سال کاهش یافته است.

او با اشاره به اجرای سیاست های متنوع سازی نرخ بلیت هواپیما نیز ادامه داد: با اجرای طرح متنوع سازی قیمت ها بیشتر 30 درصد افزایش یا کاهش داشته اند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۱۲
انتشار یافته: ۳۰
تنها چیزی که به آن اشاره نشد .علت سقوط بود .....
موتور اصلی عامل وقوع سانحه بوده است و به همین منظور موتور از کار افتاده را به آزمایشگاه منتقل کردیم که باید طبق قوانین بین المللی شرکت های طراح و سازنده موتور پاسخگو باشند. و اما مسئولین عزیز پاسخگو نیستن چون طبق معمول تقصیر .... !!!!!
این که دیگه اظهر من الشمس بود که مشکل از موتور هواپیما بوده، گرچه مقصران اصلی که رفتن و با این شرکت ورشکسته قرارداد تولید هواپیمایی رو بستن که مشکل موتور در هوای گرم ایران رو داره، بستن هیچ وقت محاکمه نخواهند شد اما همین که دوباره خلبان رو مقصر اعلام نکردن یک قدم به جلو هست.
خدا به خانواده های کسانی که کشته شدن صبر بده، روحشون شاد.
از کرامات شیخ ما این است شیره را خورد و گفت شیرین است
هی آمار بدید. اونهایی که مردن زنده نمیشن و مسببین حادثه باید محاکمه بشن.
کمیته 5 نفره شامل 11 کارگروه تخصصی؟ جل الخالق...
واسه همینه که تمام سقوطهای ما تقصیر عامل انسانیه
عزیزان هواپیمایی خیلی حرفه ای شده اند.
خبر به این مهمی را لای کلی عدد و رقم مقولات روزمره میپیچند و تمام می شود.
هواپیمایی سقوط کرد، هموطنانی جان خود را ازدست دادند حالا یک خط گزارش؟ موتور مقصر بود؟ همین؟
موتور خودش رفت نشست روی بال هواپیما؟ مجوزها چی بود؟ تخلف پرواز در روز تابستان ارتفاع از سطح دریای زیاد... همه چیز درست بود الا موتور؟
بابا آفرین ... زحمت کشیدید بعد از اینهمه مدت ...
ما فکر کردیم مشکل اصلی مسافران هواپیما یا طوفان در لایه های بالای جو بوده ...!!
احیانا موتور تراکتور یا موتور پمپ آب کار نذاشته بودید رو هواپیما ؟؟
منظورتون همون ایران 140 هستش دیگه. روح جانباختگان شاد.
رئیس سازمان هواپیمایی کشور علت اصلی وقوع سانحه ایران 140 را نقص فنی اعلام کرد!!!!!!!!!!!!!!!!!
مگر به غیر از نقص فنی هم هواپیما سقوط می کند؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
اينو كه همه فهميدند كه موتور از كار افتاد ، ولي چرا از كار افتاد ؟
ایران 140 نه انتونوف 140 چون موتور این دو هواپیما با هم فرق میکنه
خوب بعد چه میشود خبر نصفش راجه یه چیزای دیگس!
اسمش عوض شد؟؟قبلا ایران140 بود!!
پس ما در صنعت هوا فضا پیشرفتی نداشته ایم و هنوز هم روسیه و انگلیس و امریکا ابرسازنده هستند.
عجب کاری کردین دمتون گرم واقعا از کجا فهمیدید که موتور اصلی از کار افتاده بوده چه تشخیصی دادید تو چند روز .. واقعا باید افرین گفت به این دوستای عزیز که علت سقوط رو بعد یک ماه تازه فهمیدن !!! اخه اقایون با عقل 1000 نفر همین صحنه رو دیدن فیلمشم هست که یه موتور کار نمیکرده شما تازه فهمیدید اینو ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!! حتما میخواستید بندازید گردن خلبان بیچاره که نتونستید خداروشکر !!!!
من یه سوال برام پیش اومده... قبلا ایران 140 بود الان چرا شد آنتونوف 140؟!
همچین میگن بعد از جلسات متعدد علت سقوط مشخص شد هر کی ندونه فکر میکنه هواپیمای مورد نظر ایرباس یا بوئینگ بوده ، با توجه به نوع هواپیما از اول هم معلوم بود علت سقوط نقص فنی بوده .
این هم شد تیتر ؟،ما که نفهمیدیم ایران 140 یا آنتونوف 140 هر کدوم کمتر میریم زیر سوال را انتخاب کنید.
ماکه چیری نفهمیدیم تو سایت های علت اصلی خلبان بیچاره رو اعلام کرده بودند واقعا خجالت نمیکشید شرم نمیکنند اخه خون این همه بی گناه گردنتونو میگیره یه روز به خاطر پست ومقام تقصیرات وانداختید گردن چیزهای واهی و این همه آسمان به ریسمان بافتید اما نگفتید این هواپیما اجازه پرواز نداشته و استاندارد نبوده به والله که راستگویی تنها راه نجات انقدر به این میزها دل نبندید شما شهامت و جرات استعفا ندارید لا اقل مرد باشید تقصیر و گردن زمین و آسمان نندازید گردن یک استاد خلبان که با مردانگی خودش اجازه نداد هواپیما روی شهرک مسکونی سقوط کنه حداقل مرد باشید مرد بترسید از یوم الحساب
اینو که خودمون هم میدونستیم از اون همون اول
از مسئولین به دلیل کشف علت سقوط تشکر میکنیم از اینکه این همه به فکر ملت هستند و شبانه روز بررسی کردند تا علت سقوط را بفهمند سپاسگزاریم
هواپیما دو موتور داشته و هر دو هم اصلی هستند، ابتدا مرتب گفته میشد یک هواپیما با یک موتور هم می تواند پرواز کند و به سلامت بنشیند، پس چه شد؟
این رو که می دونستیم موتور از کار افتاده!!!
تقصیر موتور هست.
لطفاً حکم قصاص برای موتور صادر گردد.
چه دلیل قانع کننده ای بود ....
تقصير خلبان بود وگرنه هواپيماش عالي بود
به نظر شما اين گزارش علت سانحه بوده ؟!!!
اين كه چند نفر زخمي شدن چند نفر فوت كردن يا هواپيما توسط چه گروهي توليد شد چه ربطي به حادثه داره ؟
اصلا كي مجبور كرده اينارو كه گزارش بدن با اين وضع توضيح دادنشون
عدم كنترل مسير يعني چه ؟؟؟!!!
تا وقتی که پرواز می‌کرد، افتخار ملی بود و اسمش هم ایران 141، حالا که سقوط کرده و مسافرانش را کشته،شده انتونف 140!!!!
خیلی باحاله نه>>>
خدا رفتگان این سانحه هوایی را بیامرزد و به بازماندگان صبر بدهد. اما این سانحه به ما می آموزد که در آموزش خلبانان خطوط هوایی باید از استاندارد های بین المللی پیروی کنیم. بکارگیری خلبانان غیر تجاری در هواپیماهای بازرگانی علی الخصوص مسافری و بخصوص در سنین میانسالی بایدبا احتیاط خاص صورت پذیرد. کلام آخر. ایران 140 و هر هواپیپای تجاری دیگر به گونه ای ساخته می شوند تا در صورت بروز اشکال، تنها با یک موتور قادر به نشستن باشند. ارتباط دادن علت سقوط فقط به نقص فنی لوث کردن خطای انسانی است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار