بازدید 13076

نمایندگانی که به خاطر مگس‌های تهران، ابتکار را به مجلس فراخواندند!

حتی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم وضعیت محیط زیست ایران را بحرانی می‌داند. آلودگی هوای شهر‌ها، امواج عظیم گردو‌غبار که بیشتر سرزمین ایران را در بر می‌گیرد، خشکسالی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها، از بین رفتن جنگل و صد‌ها مسأله دیگر، گلو‌ محیط زیست مردم ایران را می‌فشارد. در چنین شرایطی، برخی نمایندگان مجلس، حضور کوتا‌مدت شماری مگس سفید در تهران را دلیل احضار ابتکار به مجلس قرار داده‌اند.
کد خبر: ۴۳۷۹۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۰ 28 September 2014
نمایندگانی که به خاطر مگس‌های تهران، ابتکار را به مجلس فراخواندند!حتی رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست هم وضعیت محیط زیست ایران را بحرانی می‌داند. آلودگی هوای شهر‌ها، امواج عظیم گردو‌غبار که بیشتر سرزمین ایران را در بر می‌گیرد، خشکسالی و خشک شدن تالاب‌ها و رودخانه‌ها، از بین رفتن جنگل و صد‌ها مسأله دیگر، گلو‌ محیط زیست مردم ایران را می‌فشارد. در چنین شرایطی، برخی نمایندگان مجلس، حضور کوتا‌مدت شماری مگس سفید در تهران را دلیل احضار ابتکار به مجلس قرار داده‌اند.

به گزارش «تابناک»، افزایش مگس سفید در بخش‌های محدودی از شهر تهران در روزهای گذشته، برخی مقامات شهری را به واکنش واداشته ‌است؛ از این جمله، رحمت‌الله حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران ‌در این باره گفته است: یکی از دلایل تغییرات، درجه حرارت محیط و دیگری استفاده غیر استاندارد و غیر علمی از سموم و آفت‌کش‌ها در شهرستان‌های غرب تهران است که موجب شده ‌ما با این هجمه از مگس سفید روبه‌رو شویم. این مشکل در سه هفته آینده حل خواهد شد. مگس سفید به غیر از اینکه از راه بینی و دهان وارد بدن انسان می‌شو‌د، برای انسان مخاطره‌آمیز نیست.

وی به مردم توصیه کرده، در مناطقی که حجم بسیاری از مگس‌های سفید هست، ‌از ماسک معمولی استفاده کنند و ادامه داده که مگس سفید برای کشاورزی نیز تهدید جدی به شمار نمی‌رود و تنها راه مقابله منطقی با آن روش مکانیکی استفاده از شوینده و فشار آب است.

روشن است که مسأله این مگس‌های بی‌آزار در قیاس با مسائل اصلی محیط زیستی ایران تقریبا هیچ است، ولی محمدجواد نظری‌مهر، نماینده کردکوی و بندر ترکمن و پاپی‌زاده نماینده دزفول از جمله نمایندگانی هستند که لازم دیده‌اند، رئیس سازمان محیط زیست را به این دلیل به مجلس احضار کنند.

اما یافتن دلیل چنین احضاری، موضوع پرسش و پاسخ تابناک با جمعی از نمایندگان مجلس بود که البته برخی از آن‌ها ترجیح دادند در این باره چیزی نگویند و یا اینکه از آن آگاهی نداشتند.

محمدجواد نظری‌مهر در خصوص احضار معصومه ابتکار به مجلس شورای اسلامی به تابناک گفت: دعوت از خانم ابتکار به دلیل وجود مگس‌ها بوده است، البته این باید در مسائل دیگر نیز ریشه‌یابی شود‌ و این مورد تنها موردی نیست که مربوط به سازمان محیط ‌زیست باشد. همچنین این مسأله تنها مربوط به این سازمان نیست و یک بسیج عمومی را برای حل آن می‌طلبد؛ اما در کل در خصوص محیط ‌زیست ما حرف‌های زیادی داریم، که باید در سراسر کشور ‌بررسی شود. باید طوری باشد که کار‌ها روان شود و مثل الآن نباشد که محیط ‌زیست ما به نا‌کجا آباد برود. اکنون وضعیت دریا‌ها، جنگل‌ها، رودخانه‌های ما روزبه‌روز به سمت آلودگی حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: خانم ابتکار باید برنامه داشته باشد، در رودخانه‌های دنیا امروز پر از ماهی‌های رنگارنگ است، کشتی‌رانی و گردشگری در جهان رو به ارتقاست و در کشورهای دنیا این یک مزیت است، در حالی ‌که در ایران جلو گردشگران گرفته می‌شود، کشتی‌رانی را مانع می‌شون،د به بهانه اینکه به دریا آسیب می‌رساند. هم‌اکنون دریاچه مازندران رو به مرگ است‌ و همه آبزیان آن در معرض خطر هستند، باید فکری برای آلودگی‌های رودخانه‌ای کرد، باید وزارت بهداشت و مراکز دیگر درگیر شوند، تا دست‌کم فاضلاب‌های انسانی به رودخانه‌ها نریزد، وقتی به اوضاع کنونی نگاه می‌شود، احساس می‌شود که اصلاً مدیریت وجود ندارد.

وی در پاسخ به اینکه چرا از این همه چیزهایی که گفتید، مجلس ‌روی موضوع مگس تمرکز دارد، می‌گوید: بحث‌ این است که از زمان دو‌لت هشتم، بر این زمینه زوم کرده‌ایم که چرا محیط ‌زیست جلو بسیاری از سرمایه‌گذاری‌ها را گرفته است، البته در ‌کشور من اعتقاد دارم که یک انقلاب وزارت خانه‌ای باید روی دهد تا وظیفه هر کسی مشخص شود. اکنون مشخص نیست مسئول مشکلات کنونی منابع طبیعی یا محیط ‌زیست و یا حتی شهرداری است، و کسی پاسخگو نیست، قانون هم در این ‌باره زیاد داریم؛ اما دیدگاه‌های شخصی در این مورد نیز تأثیر‌گذار است و اشخاص و مدیران، دیدگاه‌های متفاوتی دارند. با این مدیریت نمی‌شود، و تنها عایدی نظام تداخل در وظایف است که باعث می‌شود کسی پاسخگو نباشد، من نمی‌خواهم بگویم که مسأله مگس‌ها بهانه است و ما برای چیز دیگری از رئیس سازمان محیط ‌زیست دعوت کرده‌ایم؛ اما در کل اصل مطلب این است که ما دنبال راهکار هستیم و ایشان باید بیایند و ‌پاسخی به مردم بدهند.

نعمت‌الله منوچهری، نماینده مردم کرمانشاه در این باره‌ به تابناک گفت: ما از خانم ابتکار دعوت کرده‌ایم تا در‌باره مسائل ‌زیست‌ محیطی به مجلس پاسخ دهد و ‌گزارش کاملی نیز در خصوص کارهای انجام‌ شده به نمایندگان ارائه دهد.

هنگامی که از ‌این نماینده مجلس درباره موضوع مگس‌های سفید و حضور ابتکار در مجلس پرسیده شد، گفت: این موضوع فعلاً امنیتی است. بگذارید پس از اینکه رئیس سازمان توضیحات خود را داد، در این ‌باره اظهارنظر کنیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹۹
انتشار یافته: ۱۵
هر مساله ساده ای را انگ امنیتی می زنند تا مردم را بی لطلاع نگه دارند. برادر من ... مگس چه ربطی به امنیت دارد. اتفاقا امنیت کشور در باز بودن مسیرهای ارتباطی و اطلاعاتی است تا از این طریق و با همفکری دسته جمعی بتوان مشکلات را حل کرد
دغدغه نمایندگان قابل ستایشه از کجا معلوم این مگس ها را آمریکا و انگلیس خبیث برای خرابکاری به ایران گسیل نکرده باشن؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
کاکو مگه تو بندر هم مگس اومده؟ احتمالا با چمدون اوردن ریختن تو تهرون
مگس امنیتی است؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
خبر شیوع گونه بیماری زای مگسها امنیت روانی جامعه را به هم می زند
کلیه مسائل معیشتی و بیکاری و بهداشت و درمان و غیره مردم حل شده و تنها مشکل مگس ها بجا مانده که باید حل گردد.آیا دنیا بما نمی خندد؟
پاسخ ها
احمد
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
قرار نیست خانم ابتکار درمورد مسائل معیشتی و بیکاری پاسخ بده! ایشان باید در مورد عملکردشان در حوزه کاری خود پاسخگو باشند! به نظر شما باید محیط زیست رو به این بهانه رها کنیم!!!!!
فعلا همه چی درهمه
دودش به چشم مردم میره
بابا شته درختان است سم پاشی نشده مضافا به اینکه اینقدر زیاد شده که سم هم کارساز نیست.
با سلام
فعلاً مشکلی که احتمال حل شدن آن وجود دارد موضوع مگس است.
بهتر از أون كه بخاطر الودگي هوا مزاحم أيشان بشن
بايد قدر اين اين نمايندگان دلواپس رو دونست كه اينچنين نگران مردم هستند!همه مشكلاتمون از قبيل گراني،فقر،بيكاري و... حل شد حالا نگران مگس سفيد شدن.
با سلام

اگر در شهرهای مثل اهواز رخ میداد ایا مجلس اقدامی میکرد ؟ چرا در خصوص تنگی نفس هزاران نفری که در یک روز به بیمارستان خای اهواز مراجعه کردند از کسی ارگانی سئوال و بازخواستی نشد حتی نماینده های استان هم پیگیری ننمودند
اتفاقا" خیلی هم مهمه و باید رسیدگی بشه.
تمام مشکلات حل شده مانده فقط مشکل مگس انهم حل بشه دیگه همه چی حل حل...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل