بازدید 37335

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

بی‌گمان هر دوره‌ای یک اسطوره و شخصیت برجسته را در هر یک از حوزه‌های اجتماعی و مربوط به زیست بشر دارد. عصر ارتباطات و اطلاعات و فن‌آوری، حوزه‌ای خاص خود را در فرهنگ بشری باز کرده و قطعا در این حوزه نیز می‌توان از اسطوره‌ها و شخصیت‌های بزرگ سخن گفت‌ و چه کسی می‌تواند بگوید که استیو جابز، اسطوره و شخصیت برجسته دنیای فن‌آوری‌ نیست؟
کد خبر: ۴۳۷۷۶۸
تاریخ انتشار: ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۰ 28 September 2014
زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافیبی‌گمان هر دوره‌ای یک اسطوره و شخصیت برجسته را در هر یک از حوزه‌های اجتماعی و مربوط به زیست بشر دارد. عصر ارتباطات و اطلاعات و فن‌آوری، حوزه‌ای خاص خود را در فرهنگ بشری باز کرده و قطعا در این حوزه نیز می‌توان از اسطوره‌ها و شخصیت‌های بزرگ سخن گفت‌ و چه کسی می‌تواند بگوید که استیو جابز، اسطوره و شخصیت برجسته دنیای فن‌آوری‌ نیست؟

به گزارش «تابناک»، آیفون 6 در حالی رونمایی شد که خبری از استیو جابز خالق خود نداشت؛ شخصیتی که بسیاری دنیای فن‌آوری را مدیون وی می‌دانند و بسیاری از تحولات این عرصه را نتیجه خلاقیت‌ها و ذهنیت توسعه یافته جابز ارزیابی می‌کنند؛ شخصی که بار‌ها و بار‌ها ‌از کارهای وی ‌عنوان معجزه‌های دنیای فن‌آوری اطلاعات و ارتباطات و به شکل کلی فن‌آوری یاد کرده‌اند.

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

«استیون پل» در ۲۴ فوریه ۱۹۵۵ از پدر و مادری با نام‌های «عبدالفتاح جندعلی» و «جوانا شیبل» در شهر سانفرانسیسکو متولد شد. وی از‌‌ همان آغاز به الکترونیک علاقه‌مند ‌بود و آموزش‌هایی را نیز نزد پدر خود یافته بود. در سیزده سالگی یک شغل فصلی برای تابستان در شرکت HP پیدا کرد تا علاقه خود را در عمل به ظهور برساند.

اما آشنایی وی با «استیو وازنیک» یا‌‌ همان Woz در سال ۶۹ میلادی، ‌نقطه عطف در زندگی وی بود که منجر به شکفته شدن استعدادهای وی در فن‌آوری شد. این دو دوست علایق مشترکی ‌داشتند که تحولات اساسی را در زندگی جابز منجر شد. این دو ‌غیر قانونی ابزاری ‌به نام Blue Box طراحی کردند که اجازه بر‌قراری مکالمات رایگان را به مشتریان اپراتور‌ها می‌داد.

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی

جابز در دوران جوانی مانند همه هم سن و سال‌های خود به دانشگاه رفت؛ در کالج «رید»، ولی‌ اینجا جایی نبود که بتواند عطش سیری ناپذیر وی را برای خلاقیت سیراب کند. در نتیجه در کالج و تحصیلات دانشگاهی موفق نبود و از کالج اخراج شد. پس از آن تلاش کرد در کلاس‌هایی دیگر استعداد‌های خود را پیدا و شکوفا کند.

در همین سال‌ها، نخستین بار وارد شرکت آتاری شد و پس از آن سفری به هندوستان داشت که در این سفر تلاش وی برای یافتن «بصیرت» و درون بینی بود. پس از بازگشت از هندوستان در سال ۷۶ به همراه Woz شرکت اپل را پایه‌گذاری کرد که در این کار «وون راین» نیز این دو شریک را همراهی می‌کرد.

وی به همراه Woz شروع به ساخت رایانه‌های اپل در پارکینگ خانه خود و فروش آن‌ها کرد. به تدریج کار و بار این دو گرفت و با رونق کار ایشان دوران دوم شرکت اپل رقم خورد. در این دوران Woz نیز HP را ترک گفت تا تمام وقت در خدمت اپل باشد.

نقطه عطف بعدی در زندگی جابز هنگامی است که در سال ۱۹۷۹ در شرکت Xerox اولین واسط کاربری گرافیکی را می‌بیند. واسط کاربری که تا آن زمان تقریبا غریبه بود. از این دوران تا اواسط دهه ۸۰ کار جابز توسعه شرکت اپل و مطرح کردن آن بود، به ویژه که در سال ۸۹ IBM اولین رایانه خود را ساخت که تهدید جدی برای جابز بود.

اما ناگهان در سال ۸۵ همه چیز تغییر کرد و هیأت عامل اپل استیو جابز را از همه مسئولیت‌هایش خلع کرد؛ آن هم به نفع «جان اسکولی»؛ کسی که جابز چند ماه پیش وی را به استخدام اپل در‌آورده بود!

اما جابز بیکار ننشست و با سرمایه‌ای که به دست آورده بود، اقدام به خرید شرکت‌های NeXT و George Lucas کرد‌ تا آنکه در سال ۸۹ رسما عنوان بر‌ترین کار‌آفرین دهه را از آن خود کرد. شرکت‌هایی که وی در آن‌ها سرمایه گذاری کرده بود، شروع به ترقی و امضای قراردهای بزرگ کرد، ‌به ویژه آنکه شرکت انیمیشن Pixar با قراردادی بزرگ با Disney و داستان معرف اسباب بازی‌ها گل کرد!

همچنین پیشرفت‌های شرکت NeXT که موفق به تولید یک سیستم عامل مدرن با نام NeXtSTEP شده بود، منجر به آن شد که اپل که شدیدا به دنبال یک چنین سیستم عاملی می‌گشت، دوباره به جابز رو کند و در سال ۱۹۹۶ جابز با عنوان مشاور رسمی مدیر عامل اپل وارد شرکت خود شد.

البته جابز در همین مقام ‌نماند و پس از چندی به عنوان مدیر عامل شرکت مشغول به کار شد. در سال ۱۹۹۸ رایانه iMac را معرفی کرد که انقلابی در فن‌آوری نام گرفت. چهارده سال پس از نخستین رایانه مکینتاش. تا سال ۲۰۰۱ جابز موفق شد، نمونه بزرگ و تکامل یافته سیستم عامل NeXTStep را با عنوان OS X ۱۰ روانه بازار کند؛ انقلابی در سیستم عامل.

در‌‌ همان سال جابز iPod را معرفی کرد که تا سال آینده یعنی ۲۰۰۲ نسخه سازگار آن با ویندوز نیز روانه بازار شد. در پی آن در سال ۲۰۰۳ iTune Store رونمایی شد که کار طاقت‌فرسایی برای جابز بود، زیرا باید همه تولید‌کنندگان موزیک در ایالات متحده را راضی به فروش آلبوم‌های خود با قیمت پایین در این فروشگاه می‌کرد.

اما آن سال، سال خوبی برای جابز نبود، زیرا متوجه شد ‌به سرطان لوزالمعده مبتلاست. با این حال از معالجه‌هایی که به وی پیشنهاد شد، سر باز زد. این موضوعی نبود که جابز را تسلیم کند و وی همچنان به خلاقیت‌های خود و جولان در عرصه فن‌آوری ادامه داد، تا آنکه در سال ۲۰۰۷ دومین معجزه خود را رونمایی کرد: iPhone. هوشمندی که خط سیر هوشمندهای پس از خود را برای همیشه تغییر داد.

زندگی استیو جابز، نابغه تکنولوژی در یک نگاه + اینفوگرافی
اما سرطان کبد، کار خود را با جسم جابز می‌کرد و در سال ۲۰۰۹ بعد از آنکه از همه مسئولیت‌هایش در اپل کنار گذاشته شد، اعلام کرد که رسما به یک مرخصی استعلاجی شش ماهه می‌رود. در همین سال، ‌عمل جراحی پیوند لوزالمعده کرد.

در سال ۲۰۱۰ و در حالی که به نظر می‌رسید، حال جابز بهتر شده، ‌وی اقدام به رونمایی از iPad کرد؛ تبلتی که از‌‌ همان سیستم عامل iPhone استفاده می‌نمود. در سال ۲۰۱۱ نیز علیرغم وضعیت جسمانی نامناسب خود شخصا برای رونمایی از iPad ۲ حاضر شد. این آخرین باری بود که جابز در ملأ عام حاضر شد و سخنرانی کرد.

در آگوست سال ۲۰۱۱ طی یادداشتی رسما از مدیریت عامل اپل استعفا داد و خود را بازنشسته کرد. وی خطاب به هیأت مدیره اپل گفت: همیشه گفته‌ام که اگر روزی فرا برسد که نتوانم به وظایف و مسئولیت‌هایم به عنوان مدیر عامل اپل عمل کنم، اولین کسی خواهم بود که این موضوع را به شما اطلاع می‌دهم. متأسفانه آن روز فرا رسیده است.

جابز استعفا داد و تیم کوک جای وی را در اپل گرفت. جابز در کمتر از دو ماه پس از بازنشستگی خود از شرکت اپل، در حالی که همه اعضای خانواده‌اش در کنارش بودند زندگی را وداع گفت تا دنیا فن‌آوری یکی از اسطوره‌های خستگی ناپذیر خود را از دست بدهد.

اینفوگرافی : زندگی نامه جابز در یک نگاه


تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵۲
انتشار یافته: ۶۴
تنگ نظری محض است اگر نگوییم: روحش شاد و راهش پر رهرو باد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
میدانید سیب گاز زده اپل نشانه چیست؟ این رو فقط نزدیکان جابز میدونن. قبل از اینکه جابز سیستم عامل جدید رو رونمایی بکنه طرحش رو با بیل گیتس مطرح میکنه و از اون کمک میخواد برای سرمایه گذاری و روزی که جابز به دیدن گیتس میره ، گیتس میگه حاضر به مشارکت نیست و جابز علت و جویا میشه و گیتس یک سیب از روی میز بر میداره و یک گاز میزنه و میندازه تو سطل زباله و رو به جابز میکنه و میگه این محصول برای مردم مثل این سیب میمونه یک بار که تست کنن میندازنش تو سطل زباله. ولی در هر صورت اون خسته نشد و از اون به بعد مثل کارد و پنیر بودن و رقیب سرسخت تا به امروز.
mrt
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
الان شما از نزدیکان جابز هستین؟
امير
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
ناشناس عزيز اي كاش حداقل نام خانوادگي خودتو مي نوشتي تا ببينم فاميل مادري هستي يا پدريش !
خاطره شما از فاميلتون مزخرف بود با يه جستجوي ساده تو wiki و بررسي آرم اوليه شركت متوجه مي شيد كه منظور از سيب همون سيب نيوتن هست.
البته يه بحث هايي هم هست كه سيب نيوتن همون ميوه ممنوعه درخت دانش هست كه آدم گاز زده (از ديد يهود)
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
هيچ جايي چنين مطلبي از جانب استو جابز ذكر نشده.
شما براي اينكه يه نفر بزرگ كني چرا دست به داستان سرايي ميزني
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
it's rumor, before accepting such a words it's better check the reality in apple website
مهدی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
اگه فقط یه کمی به زبان انگلیسی مسلط باشید و سایتهای مرجع در این حوزه رو مطالعه کنید متوجه میشید که این داستانها هیچ کدام واقعیت نداره و استیو و بیل همیشه دوستان هم بودن.
به گفته لری الیسون، مرد اول اوراکل که از دوستان نزدیک استیو بود ، موضوع سیب گاز زده اصلا داستان خاصی نداره.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
در مورد لوگوی سیب گازده خود شرکت اپل و جایز هیچ وقت هیچ روایتی رو رد یا تایید نکرد و نخواهد کرد.
این یک سیاست تبلیغاتی است که در جامعه با روایت های مختلف برای آنها تبلیغ می کنند
حالا اگر داستان واقعی اعلام شود دیگر این تبلیغ رایگان و موثر از بین می رود.
خدایش بیامرزد
درود بر مردان بزرگ علم و تکنولوژی
روحت شاد یادت جاودان ای کسیکه این تفریحات سالم را برای ما و فرزندانمان ایجاد نمودی.بهشت جاودان ماوای توباد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
مطمئن باشید اگر جابز نبود، فرد دیگری این کارها رو میکرد

الان اندروید چه کاره هست؟

ویندوز فون چی؟
روحش شاد
خدا رحمتش کنه کاش یکی مثل خودش بود و می شد مدیرعامل اپل تاثیرات نبودنش تو شرکت اپل با محصولات جدید اپل به وضوح لمس میشه
بسیار الهام بخش بود تابناک ممنون. مخصوصا اینکه این آدم با اینکه در تمام مقاطع زندگیش شکست رو تجربه کرد بود(تحصیل-دانشگاه-کار-سلامتی...)باز هم تسلیم نشد. و ما باید یاد بگیریم این مسائل رو.
خدا وند بیامرزدش
پاسخ ها
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
داستان زندگی استیو جابز، واقعاً آموزنده هست و میتونه در مسیر زندگی به همه انسانها کمک کنه که با کوچکترین شکست، جا نزنن و مسیر جدیدی برای حرکت انتخاب کنن.
اشتباه نکنید. اسطوره دنیای دیجیتال بیل گیتس هست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
موافقم، ولى عنوان "نابغه تكنولوژى" به جابز سزاوارتر است.
اگر گيتس نبود نه رايانه شخصى به مفهوم امروزى معنا داشت نه نرم افزار.
اگر گيتس و جابز در يك كمپ بودند چه مى شد!!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
اگر در یک کمپ بودن می شدن ایرانخودرو و سایپا.. رقابت باعث پیشرفت میشه..
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
وقتي بيل گيتس مرد همينا ميان براش پيام ميزارن كه چنين و چنان
زندگینامه بسیار جالب، زیبا و آموزنده بود! خدا بخاطر خدمات بشری این انسان بزرگ او را قرین رحمت نماید.
خدایش بیامرزد، صنعت IT با نام و پشتکار و نبوغ او اعتبار گرفت. روحش شاد
به نظر من خودش را سرکار گذاشته است ... چه فایده ؟! آخرش به جهنم می رود .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۲۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
تو به جهنم می روی عزیزم. دانشمند به جهنم نمی رود.
مهدی
| France |
۰۹:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
سید جمال الدین اسد ابادی: "من به اروپا رفتم و در آنجا اسلام را دیدم و به میان مسلمانان آمدم و اسلام را ندیدم".

شما مثل اینکه دستت تو کار هستش. میشه بفرمایی ما بهشت میریم یا جهنم؟ کد ملی کافیه یا شماره شناسنامه هم بدم یه استعلام بگیری؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
کسی تاریخ دقیقش رو میدونه؟ تاریخ دقیق روزی که خداوند مقام تصمیم گیری در مورد بهشت و جهنم رفتن آدما رو به ما ایرانی ها واگذار کرد. کسی تاریخ دقیقش رو میدونه؟ پایین هر مطلبی در مورد یک شخصیت، عده ای هستند که در مورد جهنم و بهشت رفتنش به راحتی قضاوت می کنند و بعدش هم عده ای در مورد جهنم رفتن عده اول.
محمد اصغر عزیز استیو جابز رو به جهنم میفرسته و دوست بعدی محمد اصغر رو.
بهتر نیست در محدوده ی کوچیکتری اظهار نظر کنیم. به نظرتون خدا از این کار ما راضی و خوشنود میشه؟ نفعش برای ما چیه؟
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
امکانش نیست به این نظرات منفی های زیادی بدیم؟
خدا رحمتش کنه.
خدمتی که به تکنولوژی کرد ـ در کنار خدمات انسان دوستانه ای که انجام داد ـ هیچوقت فراموش شدنی نیست.
البته سرطانش نوعی تومور پانکراس(لوزالمعده) به نام انسولینما بود از معدود انواع قابل علاج ولی دلبستگیش به آیین بودا و طب حاشیه باعث شد که 9 ماه از درمان خود داری کنه و کار از کار بگذره. به قول یکی از پزشکان معالجش در حقیقت استیو خود کشی کرد!!
خدایی اگه نمرده بود حاضر بودین زندگینامه اش رو بعنوان نابغه چاپ کنید؟؟؟؟؟؟ همین الان نوابغ زیادی زنده هستن که میتونن الگو باشن
خدا رحمتش کنه.
خدمتی که به تکنولوژی کرد ـ در کنار خدمات انسان دوستانه ای که انجام داد ـ هیچوقت فراموش شدنی نیست.
اپل نماد انحصار و خودخواهی. اپل در گوشی هاش حتی اجازه نمیده به گوشی های دیگر بلوتوث ارسال کنی، یعنی غرور و خودخواهی تا چه حد..
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
خیلی کوته فکری
آقو مسلمان غير مسلمان نداره آدم بايد انسان باشه روحش شاد
استون جابز هیچی پخ.. نبود.
همه شون از کارای دنیس ریچ که تو عرض 2 سال زبان C و سیستم عامل unix رو طراحی کرد استفاده کردند. مفت مفت در اختیار عموم گذاشتند.

پدر کامپیوترهای امروزی اونه نه بیل گیتس کلاه بردار و امثالهم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
قبول، اما خلاقيت يك چيز است و "به انجام رسانيدن" آن يك چيز ديگر.
فراموش نكنيم كه نابغه نمى تواند "محصول" توليد كند، او فقط "ابداع" مى كند و معمولاً فرصت هاى حاصل از ابداعش را درست درك نمى كند.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
کاملا درست می گی. خود استیو جایز هم اگر استیو وزنیاک رو کنار خودش نداشت هیچ غلطی نمی تونست بکنه.
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
اینو واقعا راست گفتی
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
هر دو قابل احترام هستند ولی خواهش میکنم از عزیزانی که منفی دادند و مخالفت کردند نگاهی حتی گذرا به زندگی دنیس ریچی بکنن
همه ما که با کامپیوتر و امثالهم در ارتباط هستیم مدیون زحمات دنیس ریچی هستیم
خداوند روحش را با هر آن که دوست دارد محشور فرماید. آمین.
روحش شاد
روحت که شاد. ولی خداییش اونقدر گوشی هات گرونه که ما پولمون نمیرسه بخریم و فقط آرزوشو داریم
نسبت دادن استیو جابز به "تکنولوژی" اصلاً درست نیست. جابز اگر هم نابغه باشد، نابغه بازاریابی است. هیچ کدام از نوآروی های اپل رو جابز درست نکرد. احتمالاً اگر فیلم سینمایی جابز رو دیده باشد، اولین کار بزرگش یک بازی آتاری بود که "وزنیاک" اون رو درست کرد. جابز به خاطرش 5000 دلار گرفت و فقط 700 دلارش رو به "وزنیاک" داد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
دقيقاً درسته. اين همون مسئله ای هست که ميگویند تاريخ را فاتحان مينويسند. و يک نکته ديگر اينکه ايشان تنها چند محصول عالی و برتر به بازار ارائه کردند، اما کار بنيادينی در عرصه تکنولوژی انجام ندادند. در حالی که دنيس ريچی، خالق زبان C که همه دنيای کامپیوتر و ابزار های هوشمند و بسياري از حوزه های ديگر علم مديون وجود اين زبان هستند، يک مدت کوتاه بعد از ايشان فوت کردند، ولی اصلا به اندازه ايشون توجه جلب نکرد فوت ايشان، چون گرچه يک خالق بودند، اما فاتح عرصه بازار نبودند.
سعید
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
کاملا موافقم... استیو فقط یه بازاریاب موفق و یک آدم خلاق همه به وسواس خیلی زیاد به محصولات شرکتش داره. البته این وسواس خیلی خوبه
بي انصافيه اگر نگوييم خدايش بيامرزاد
بزرگترین مرد تاثیر گذار دنیای تکنولوژی در قرن 20 و 21
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
برو عامو. تو اصلا می دونی تکنولوژی چیه؟ این بابا ناخون کوچبکه هکرهای بزرگی مثل زیچارد استالمن و دنیس ریچی و لینوس توروالدز و کنت تامسون و... هم نیست.
سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز
مرده آن است که نامش به نکویی نبرند
با توجه به زندگینامه ای که از او منتشر شده, شخصیت بزرگی در دنیای فن آوری بوده است اما انسان بزرگی نبوده و خصوصیات اخلاقی خوبی نداشته است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۱:۱۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
تو خوبی...نکه از صبح تا شب باهاش کار می کردی، حرفات درسته
من جارو ميسازم حالا من نابغه هستم يا او
میخام یک سوال کنم اینایی که نظر دادن که جابز عددی نیست خودشون چی هستن؟؟.از نظر مالی یا تحصیلی یا نبوغ تا الان چی کار کردن.؟؟کمترین کار این اقا اگه حتی نابغه هم نبوده (که بوده)ایجاد اشتغال هزاران نفر بوده.اقای منتقد عرضه داری ایجاد اشتغال کن.فقط برا خودت هم اشتغال درست کنی کافیه.. تا از بیکاری نشینی تو اینترنت وقت تلف کنی و ایراد بزرگان رو بگیری..اونایی از تحقیر یک ادم بزرگ لذت میبرن ،که در کودکی تحقیر شدن و به اصطلاح میخان با کوچیک کردن دیگران خودشون رو نشون بدن و مورد تحسین قرار بگیرن.چیزی که تمام عمر ازش محروم بودن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۶
من یه سال تو ابن مملکت دنبال به کامپیوتر با رم ۶۴ بودم تزم رو روش اجرا کنم پیدا نکردم. یدونه مقاله می خوام دانلود کنم پاب اینترنت خوابم مب گبره. اونوقت تو می خوای ما رو با جابز مقابسه کنی؟ این قیاس مع الفارقه چون شرایط متخصص کامپیوتر تو ایران با خیلی از جاهای دنیا فرق می کنه.
روحش شاد و یادش مستدام باد...
به دوستان عزیز خاطرنشان میکنم که قرار نیست نابغه یه نفر باشه!
اکثر این افرادی که توی کامنت ها نام برده شدن نابغه بلاشک تکنولوژی هستن و تعریف یکی اون یکی رو نفی نمیکنه؛
دلم میخواست جابز مدیرعامل ایران خودرو بود.چی میشد...........
سلام
من میتوانم به خاطر نامردی جابز با اولین شریکش و کلاه گذاشتن سر او بر خلاف شما نه تنها میگویم " ... که استیو جابز، اسطوره و شخصیت برجسته دنیای فناوری و تکنولوژی نیست؟"
بلکه ارزش کلیه نو آوری هایش را مقابل بار منفی این بی اخلاقی در محاق میبینم .
روحش هميشه شاد
خدا میدونه چنتا استیو جابز تو ایران هست و کسی کشفشون نکرده
اینفوگرافی در انگلیسی نیست. اونی که دست و پا میزنی که بگی، اینفوگرافیک هست. بسه اینهمه سوتی بیسوادی در زبان
انسانی که هیچ گاه تسلیم نشد.روحش شاد .من فیلمشو دیدم خیلی ادم با همتی بود و پشت کار زیادی در کارهاش داشت و برای اینکه اسپانسر پیدا کنه برای تولید و فروش اولین محصولش حدودا به 300 نفر تلفن زد.
الان همه جا از کارهای فنی و صنعتی گرفته تا کارهای اداری و حسابداری با کامپیوتر انجام میشه که ابداع این آقا بوده حداقل خدمت بزرگی به بشریت کرده که کارها آسون تر شده شما اگر جای من بودید و با دست نقشه میکشیدید الان دست این کسانی که این کامپیوتر و نرم افزارهاش را میسازند میبوسیدید چون یک کار سخت را به کاری راحت و لذت بخش تبدیل کرده اند.
به نظر من اینقدر که این آدم در ایران طرفدار داره در خود شرکت اپل نداشت! و اونها خیلی راحت تر با مرگ جابز کنار اومدن تا ما ایرانی ها! برای همین بهتره در تقویم خودمون یک روز رو به نام او نامگذاری کنیم! و یا میتونیم حتی روز مرگش رو تعطیل رسمی کنیم!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار