بازدید 37363

محل اسکان کارگران در عسلویه

«در کنار معوقات مزدی که اغلب شرکت‌های پیمان‌کاری منطقه پارس جنوبی گرفتار آن هستند، امکانات رفاهی - آسایشی نامناسب بر روحیه و انگیزه کارگران تاثیر منفی می‌گذراد.»
کد خبر: ۴۳۷۶۵۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۰ 27 September 2014
یکی از کار‌شناسان ایمنی و بهداشت کار منطقه پارس جنوبی اعلام کرد: پیمانکاران منطقه در تهیه و تدارک استراحتگاه‌های کارگری کوتاهی می‌کنند.

این کار‌شناس ایمنی که نخواست نامش فاش شود در این باره به ایلنا گفت: کارفرمایان اصلی اتاقک‌هایی را به عنوان استراحت‌گاه (کمپ) در اختیار پیمانکار قرار می‌دهند و پیمانکاران باید با مجهز کردن آن‌ها به امکانات رفاهی استاندارد و کافی  فضای سالمی برای زندگی کارگران فراهم کنند.

وی با تاکید بر این‌که هر استراحت‌گاه باید به ۵ یا ۶ نفر اختصاص یابد، اظهار داشت: متاسفانه در این اتاقک‌ها بیش از ۹ نفر جای داده می‌شوند که با توجه به فضای کم اتاقک‌ها امکان استراحت بعد از کار سخت و طولانی کارگران بسیار نامناسب تلقی می‌شود.

به گفته این کار‌شناس ایمنی استاندارد یک استراحت‌گاه سالم عبارت‌ است از: استقرار تخت‌خواب به‌شمار افراد مستقر در اتاق‌ که به منظور جلوگیری از نفوذ حشرات موذی انجام می‌شود؛ استقرار سیستم استحمام مناسب، تهیه آب نوشیدنی استاندارد و به دلیل گرمای منطقه تهیه یخ؛ نصب دستگاه تهویه مطبوع، یخچال، تلوزیون، چوب لباسی و جاکفشی.

وی با بیان این‌که نحوه «استقرار و اسکان کارگران» توسط کارفرمای اصلی باید کنترل شود، ادامه داد: این موضوع با بی‌توجهی کارفرمایان رو به رو بوده و آنان خود را فقط مقید به «تامین اتاقک» می‌دانند.

وی با اشاره به این‌که پیمانکار برخی وسایل ابتدایی را در اختیار کارگران قرار نمی‌دهد، گفت: کارگران خود اقدام به تامین  وسایلی چون تلوزیون می‌کنند.

این کار‌شناس ایمنی با نامناسب خواندن وضعیت سرویس‌های بهداشتی و استحمام کارگران در استراحتگاه‌ها گفت: در بازدید از این مراکز مشاهده شده در حمام‌‌ها شیرآب و دوش‌ها خراب است که استفاده از آن‌ها را با سختی روبه‌رو می‌کند؛ سرویس‌های بهداشتی نیز از بهداشت کامل برخوردار نیستند.

وی در خاتمه تاکید کرد: در کنار معوقات مزدی که اغلب شرکت‌های پیمان‌کاری منطقه پارس جنوبی گرفتار آن هستند، امکانات رفاهی - آسایشی نامناسب بر روحیه و انگیزه کارگران تاثیر منفی می‌گذراد.

وضعیت نگهداری آب شرب کارگران در کمپ
وضعیت نگهداری آب شرب کارگران در کمپ
محفظه نگهداری یخ
محفظه نگهداری یخ
امکانات موجود خشک‌کردن لباس کارگران
امکانات موجود خشک‌کردن لباس کارگران
ورودی استراحتگاه کارگران
ورودی استراحتگاه کارگران
 داخل استراحتگاه کارگران
داخل استراحتگاه کارگران
داخل استراحتگاه
داخل استراحتگاه
نمایی دیگر از داخل استراحتگاه
نمایی دیگر از داخل استراحتگاه

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۵۶
انتشار یافته: ۱۵
والا این عکسها که خوبه !!! به نظرم این عکسها برای سیاه نمایی گداشته شده که عمق فجایع بدتر رو نشه .
کوی دانشگاه تهران هم همین وضعیت رو داره. خوابگاه همینه.
....حیف که نمیشه از ترکیبات گوگردی خطرناک موجود در هوایی که تنفس میکنند عکس بگیرید....وگرنه سوژه ای خوبی میشد.....!!!!
واقعا تاسف باره...
لی در کل عکس ها باید بگم قلیون عکس آخر از همه بهتره...
اونوقت ما گیر می دیم به قطری ها که با کارگران خارجی در آنجا چه رفتاری می کنیم .حداقل اونها با کارگرای خارجی رفتار نامناسبی دارن. اینها که توایران خارجی نیستن.
والا خیلی هم خوبه، محل ما رو میدیدی چی میگفتی! کارگاهه دیگه، هتل 5 ستاره که نیست!!
این کجاش بده.در برابر جایی که ما داشتیم خیلی هم خوبه
من سال 1365 دانشجوی صنعتی شریف بودم اتاق های خوابگاه خیابان زنجان از این استراحتگاه بد تر بود
طفلیا.....به خاطر یه لقمه نون....
-یکی فقیره میره توی عسلویه کارگری میکنه و یکی دیگه فقیره و میره از مردم زورگیری میکنه .
عزیزم اینا کارگرن نه مهندس یا دکتر جیگر.داخل استراحتگاه هم که تمیزه
بابا ادم باید خودش هم همت داشته باشه آخه فرغون جلوی در چکار میکنه مگر تو تهران اب شرب داخل بشگه طلاست یا مثلا صاحب کار بیاد لباسهاتو روی طناب بندازه و............
بابت 4 تا عکس اول مخزن آب مشکلش چیه ؟ ورودی چی فروغون و بزارن کنار کفشاشونم مرتب بزارن. خشک کردن با نور آفتاب چیه مشکلش ؟و بابت الباقی عکسها از خوابگاههای دانشجویی فکر نکنم بدتر بودند. خیلی ها واسه کار تو همین عسلویه هر کاری میکنند . عسلویه هواش آلودست که اونم ملت اونقدر بدبختی دارند که مجبورند کار کنند . باز خدا روشکر همین هست البته اگر بدهکاران بانکی بزارن بودجه واسه تکمیلشون برسه ممنون میشیم.
خیلی هم عالی
قلیونو عشقه!!!!
خوبه که.از این بدتر ندیدین.کمپ تیم های ملی فوتبال.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار