بازدید 9129
۳

قیمت قطع درخت در تهران

افزایش جرایم سبب قطع درختان در پایتخت نمی‌شود و قطع 150 اصله در پایتخت تنها 5 میلیارد تومان جریمه دارد، در حالی که خسارتی که از قطع این درختان به شهر وارد می‌شود چندین برابر این جریمه است.
کد خبر: ۴۳۷۴۸۱
تاریخ انتشار: ۰۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۷ 27 September 2014
سخنگوی کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران گفت: افزایش جرایم سبب قطع درختان در پایتخت نمی‌شود و قطع 150 اصله در پایتخت تنها 5 میلیارد تومان جریمه دارد، در حالی که خسارتی که از قطع این درختان به شهر وارد می‌شود چندین برابر این جریمه است.

محمد مهدی تندگویان عضو کمیسیون شهرسازی شورای شهر تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری مهر، با اشاره به آخرین وضعیت طرح الزام شهرداری تهران به عدم اعطای پروانه ساخت و ساز و پیگیری ضبط املاکی که در آن به صورت غیرقانونی قطع و تخریب فضای انجام شده است، گفت: بررسی این طرح توسط سه کمیسیون شورا در حال انجام است و به‌دنبال تدوین طرحی هستیم که قابلیت اجرا داشته باشد.

او تاکید کرد: این طرح به دلیل مبارزه با قطع درختان در سطح شهر تهران بود که به دلیل ایرادات و مشکلات فقهی و شرعی هنوز در مرحله بررسی است، زیرا حقوق مالکانه فردی بر حقوق عمومی شهر ترجیح دارد،  بنابراین تا زمانی که این موضوع حل نشود، این طرح قابلیت اجرایی ندارد. 

تندگویان با اشاره به قطع درختان پایتخت در دو هفته گذشته گفت: اینکه چقدر خسارت مادی برای این تخریب تعیین می‌‌شود ارزش چندانی ندارد و جوابگوی خسارتی که به محیط‌زیست پایتخت وارد می‌شود، نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۰
انتشار یافته: ۳
قطع 150 درخت 5 میلیارد تومان جریمه دارد که تازه کمه؟ من اگه 150 تا درخت بکارم یک پنجم این پول رو بهم میدین؟
5.000.000.000/150=
333.333.333 تومان به عبارتی جان هر انسان معدل 4.5 درخت ارزش دارد.
ما كه فرياد زديم درختهاي ٤٠ ساله رو قطع كردند شهرداري اهميتي نداد!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان