بازدید 23824
هفتمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

بهداد سلیمی چیزی شبیه میشائل شوماخر و راجر فدرر

درخشش سلیمی در اینچئون، ستایش رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را که در سالن رقابت‌ها حاضر بود ‌به ‌همراه داشت تا تاماش آیان بگوید: بهداد وزنه‌بردار شماره یک دنیاست و اگر بخواهم او را با کسی مقایسه کنیم، باید بگویم او مثل فدرر، ستاره سوئیسی تنیس و یا مانند شوماخر است.
کد خبر: ۴۳۷۳۹۲
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۱۸ 26 September 2014
بهداد سلیمی چیزی شبیه میشائل شوماخر و راجر فدررهشتمین روز بازی‌های آسیایی در حالی آغاز شد که ایرانی‌ها بی‌صبرانه منتظر آغاز مسابقات وزنه‌برداری دسته فوق سنگین بودند؛ جایی که هرکول‌های ایرانی سال‌هاست رتبه نخست آسیا و جهان را از آن خود کرده بودند و اکنون همه منتظر حضور بهداد سلیمی روی تخته بودند؛ بهدادی که با شکستن رکورد جهان‌‌ غیررسمی و در تمرینات تیم ملی، این نوید را به خیلی‌ها داده بود که شاید چهل روز پیش از مسابقات جهانی وزنه‌برداری شاهد شکستن رکورد جهان باشند؛ اتفاقی که سلیمی برای تحقق آن امروز تلاش کرد و موفق نشد، ول‌ به‌ جای آن توانست رکورد بازی‌های آسیایی را در هر سه ماده جابجا کند.

به گزارش «تابناک»، در هفتمین روز رقابت‌های آسیایی اینچئون آخرین روز رقابت‌های وزنه‌برداری برگزار شد تا در آخرین دسته این رقابت‌ها، بهداد سلیمی، اولین و آخرین مدال طلای وزنه‌برداری ایران را به دست آورد تا هرچند با درخشش خودش دل ورزش‌دوستان ایرانی را شاد کند، در سوی دیگر سرپوشی روی نتایج ضعیف وزنه‌بردارهای ایرانی بگذارد؛ جایی که صبح امروز نواب نصیرشلال، نایب قهرمان المپیک لندن با از دست دادن هر سه حرکت خود از دور رقابت‌ها حذف شد.

بهادر مولایی دیگر وزنه‌بردار ایرانی بود که به ‌همراه بهداد سلیمی در دسته فوق سنگین به میدان رفت، ولی پس از سه حرکت یک‌ضرب خود به دلیل مصدومیت از ادامه رقابت‌ها انصراف داد تا بهدا‌د سلیمی با مهار ۲۱۰ کیلو در یک‌ضرب، ۲۵۵ در دو‌ضرب و ۴۶۵ در مجموع ضمن جابجایی رکورد آسیا در هرسه ماده پنجمین مدال طلای ایران را کسب کرد.

درخشش سلیمی در اینچئون ستایش رئیس فدراسیون جهانی وزنه‌برداری را که در سالن رقابت‌ها حاضر بود، ‌به همراه داشت تا تاماش آیان بگوید: بهداد وزنه‌بردار شماره یک دنیا است و اگر بخواهم او را با کسی مقایسه کنم باید بگویم او مثل فدرر ستاره سوئیسی تنیس و یا مانند شوماخر است.

وی ادامه داد: ایران همیشه بهترین وزنه‌بردارهای فوق سنگین جهان را داشته و بهداد یک ورزشکار بااستعداد نیست، بلکه فرا‌تر از این حرف‌هاست. من بابت این موضوع به ایران تبریک می‌گویم.

اما ششمین روز رقابت‌های آسیایی اینچئون با سه پیروزی در مسابقات تیمی برای ایران همراه بود و والیبالیست‌ها، بسکتبالیست‌ها و هندبالیست‌های ایرانی موفق شدند بر حریفان خود غلبه کنند. در این میان پیروزی شیرین هندبالیست‌ها برابر عربستان از اهمیت بالاتری برخوردار بود و تیم هندبال کشورمان را که دو بازی خود را واگذار کرده بودند به کمک تفاضل گل بهتر به جمع چهار تیم بر‌تر آسیا رساند.

پیروزی تیم ملی هندبال ایران از آن جهت اهمیت داشت که حتی مهمد بچیروویج سرمربی تیم ملی بسکتبال ایران قبل از اینکه به نخستین پرسش خبرنگار ایرانی در مورد بازی با ژاپن پاسخ دهد، از او پرسید، «هندبال چه کار کرد» او وقتی پاسخ شنید که هندبال ایران با پیروزی بر عریستان به نیمه نهایی رسیده است، خوشحالی عجیبی وجودش را فرا گرفت و با مشت‌های گره کرده خوشحالی خود را نشان داد. تیم ملی هندبال ایران با ‌پیروزی ۲۶ بر ۲۱ برابر عربستان به جمع چهار تیم نخست بازی‌های آسیایی راه یافت.

در دیگر دیدار‌ها والیبالیست‌های ایرانی به سادگی هند را با نتیجه ۳-۰ شکست دادند و صعود خود را به دو بعدی قطعی کردند و از سوی دیگر بسکتبالیست‌های ایرانی هم به راحتی و با نتیحه ۸۲-۵۹ ژاپن را از پیش ‌روی برداشتند تا هر دو تیم همچنان با پیروزی‌ها قاطع خود بزرگ‌ترین شانس‌های مدال طلای این دو رشته باشند.

تیراندازهای زن ایرانی امروز در ماده سه وضعیت ۵۰ متر با تیمی متشکل از دینا فرزادخواه، الهه احمدی و مه لقا جام بزرگ بین ۱۱ تیم در رده هفتم قرار گرفت. در رقابت‌های انفرادی جام بزرگ نهم شد، فرزادخواه در رده ۲۲ قرار گرفت و احمدی عنوانی بهتر از ۲۹ بدست نیاورد. ۴۰ تن در این مسابقه تیر زدند.

روز هفتم همچنان با ناکامی شناگرهای ایرانی همراه بود. در۵۰ متر قورباغه، آریا نسیمی شاد با ثبت زمان ۳۱ ثانیه و ۶ صدم ثانیه در بین ۲۷ شناگر در رده نوزدهم قرار گرفت و از راهیابی به فینال باز‌ماند. مهدی انصاری، دیگر نماینده ایران به دلیل مصدومیت نتوانست به آب بزند.

در ۴در ١٠٠ متر هم تیم ایران با ثبت زمان ۳ دقیقه و ۵۲ ثانیه و ۲۵ صدم ثانیه دهم شد و از راهیابی به فینال بازماند. تیم ایران به دلیل مصدومیت مهدی انصاری با ترکیب ناقص (سه نفر) ر این رقابت شرکت کرد. جمال چاووشی‌فر هم با ثبت زمان ۵۷ ثانیه و ۷۸ صدم ثانیه یکبار دیگر رکورد ملی ۱۰۰ متر کرال پشت ایران را شکست. او در همین مسابقات زمان ۵۸ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه را ثبت کرده بود. اما امروز در قالب مسابقه تیمی باز هم رکورد زد.

احمد احمدی هم امروز تنها قایقران ایرانی بود که در مسابقه قایق‌های بادبانی و در دور ششم بخش لیزر با حریفان خود ‌رقابت کرد که در پایان در رده هشتم قرار گرفت.

بوکسورهای ایرانی هم امروز خیلی خوب و مقتدرانه ظاهر شدند. در وزن ۸۱+ کیلوگرم و در مرحله یک هشتم نهایی احسان روزبهانی با نتیجه ۳ بر صفر نوربو تاشی از بوتان را شکست داد. همچنین در وزن ۹۱+ کیلوگرم، در مرحله یک هشتم نهایی جاسم دلاوری با نتیجه ۳ بر صفر حریف چینی خود را مغلوب کرد.

در پایان روز هشتم این رقابت‌ها کاروان ورزشی کشورمان با پنج طلا، شش نقره و چهار برنز و یم پله صعود نسبت به روز قبل در رده ششم جدول مدال‌ها قرار گرفت.

ورزشکاران کشورمان فردا روز پرکاری را پیش ‌روی دارند و در نه رشته باید به مصاف حریفان خود بروند. برنامه کامل رقابت ورزشکاران ایرانی در هشتمین روز بازی‌های آسیایی (به وقت تهران) به شرح زیر است؛

 کشتی آزاد


مسابقات کشتی از ساعت ۷:‌۳۰ آغاز می‌شود که حسن رحیمی در وزن ۵۷ کیلوگرم و مصطفی حسین خانی در وزن ۷۰ کیلوگرم دو نماینده ایران در نخستین روز مسابقات کشتی هستند.

والیبال


تیم ملی ایران در سومین مسابقه خود در مرحله مقدماتی از ساعت ۹:‌۳۰ به مصاف مالدیو می‌رود.

بوکس


امین قاسمی‌پور در مرحله یک هشتم نهایی وزن ۶۹ کیلوگرم با سالم احمد فقیهی از عربستان مسابقه می‌دهد.

‌دو و میدانی


نخستین روز مسابقات دو و میدانی از ساعت ۱۳ آغاز می‌شود که مریم طوسی، رضا قاسمی و حسن تفتیان در دوی ۱۰۰ متر، کیوان قنبرزاده و محمدرضا وظیفه دوست در پرش ارتفاع، رضا مقدم و کاوه موسوی در پرتاب چکش، لیلا رجبی در پرتاب وزنه و سجاد هاشمی و مهدی زمانی در دوی ۴۰۰ متر نمایندگان ایران در این روز هستند.

تیراندازی با کمان


در دیدار رده بندی بخش تیمی کامپوند، تیم مردان ایران از ساعت ۵:‌۲۰ با ترکیب امیر کاظم‌پور، اسماعیل عبادی، مجید غیبی و مجید کیان‌زاده به مصاف فیلیپین و تیم زنان با ترکیب مینو عابدی، شبنم سرلک، مریم رنجبر و سکینه قاسم‌پور از ساعت ۴:‌۵۰ صبح به مصاف هند می‌رود.

اسماعیل عبادی هم از ساعت ۹: ۴۲ صبح در نیمه نهایی بخش انفرادی کامپوند با نماینده فیلیپین روبرو می‌شود.

بادبانی

احمد احمدی از ساعت ۶ در ادامه مسابقات بادبانی به میدان می‌رود.

کانوئینگ


در کایاک ۱۰۰۰ متر ‌احمدرضا طالبیان، در کانو ۱۰۰۰ متر شاهو ناصری، در کانوی دو نفره ۱۰۰۰ متر تیم ایران با ترکیب کیا اسکندانی و پژمان دیو سالاری، در کایاک دو نفره تیم ایران با ترکیب علی آقا میرزایی و سعید فضل اولی، در کایاک ۵۰۰ متر و ۲۰۰ متر آرزو حکیمی، در کایاک ۴ نفره تیم ایران با ترکیب احمدرضا طالبیان، امین بوداغی، حمیدرضا ترکی و فرزین اسدی، در کایاک ۲۰۰ متر علیرضا علی محمدی، در کانوی ۲۰۰ متر عادل مجللی، در کایاک دو نفره ۵۰۰ متر تیم ایران با ترکیب هایده کاظمی و مینا عبداللهی و در کایاک دو نفره ۲۰۰ متر تیم ایران با ترکیب علی فضل اولی و علیرضا علی محمدی به میدان می‌روند.

 تیراندازی


از ساعت ۳:‌۳۰ صبح مهدی جعفری پویا و حسین باقری در تفنگ سه وضعیت ۵۰ متر مردان مسابقه می‌دهند.

دوچرخه سواری


حسین عسکری از ساعت ۸:‌۳۰ صبح در ماده تایم تریل دوچرخه سواری جاده به میدان می‌رود.

بسکتبال

تیم ملی ایران در دومین مسابقه خود در مرحله دوم رقابت‌ها از ساعت ۸:‌۳۰ صبح با مغولستان روبه‌رو می‌شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۲۵
بهداد سلیمی شبیه شوماخر و فدرر نیست بلکه
شبیه رزمندگان جان برکف مومن و شجاع ایران
است که 8 سال در برابر همه قلدران دنیا ، مردانه
مقاومت کردند و حماسه آفریدند .
""جایی که هرکول‌های ایرانی سال‌هاست رتبه اول آسیا و جهان را از آن خود کرده بودند ""
آيا قشنگتر نيست كه به جاي هركول افسانه اي يوناني رستم افسانه اي ايراني را به كارببريم.
""جايي كه رستم هاي ايراني سال هاست رتبه اول آسياو جهان را از آن خود كرده بودند""
بهداد سلیمی از نسل آرش کمانگیر است .
با اشک های بهداد در زمان پخش سرود ملی ما هم اشک ریختیم.
خدا نگهدارش باد
برای آقای بهداد سلیمی آرزوی سلامتی و پیروزی مستمر دارم و انشاا... در پرتو الطاف الهی همیشه موفق و سربلند باشد و با پیروزی های خودش پرچم سه رنگ کشورمان را به اهتزاز در آورد . اما به هوش باشد اگر بخواهد به رکورد دو ضرب حمله کند او را دوپینگی می کنند ...
بیشتر کشورهای دنیا برای ورزشکاراشون از بچگی برنامه ریزی می کنند، سرمایه گذاری می کنند که توی کشور ما از این خبرا نیست. بنابراین وقتی بچه های ما مدال میارند دنیا باید بدونه که این همت خود بچه های ماست برای همین من از تک تکشون تشکر می کنم و چه ببرند و چه ببازند برای ما عزیزند :)
هرکول نه بگویید رستم یا هر نامدار وطنی
آقا شوخی کردند فدرر تا حالا علاوه بر شهرت جهانی بیش از صد میلیون دلار از تنیس کاسب شده و ده میلیون ا ز راه تبلیغات
رستم درسته نه هركول
ماشالله بهداد.
ايراني خوش غيرت. مايه افتخار همه ما ايرانيان هستي پهلوان با اخلاق
ما در فرهنگ کهن ایران زمین اصلا الگو ، قهرمان ، پهلوان نداریم که وزنه بردارای ما شدن هرکول؟
ممنون همچون رستم به پیش برین
این همونیه که رضا زاده میخاست مثل حسینی نابودش کنه نتونست
نتایج ضعیف ناشی از بازمانده گان دولت قبلی ست
بهداد جان خسته نباشی افرین
ایران امروز اصلا در دوی 400 متر و پرش ارتفاع نماینده نداره!!!
شما معلومه خبراتون رو از کجا می گیرین؟
بهتر نیست از لقب پهلوان ایرانی که بار معنایی بسیاربالایی دارد به جای هرکول ایرانی استفاده کرد
مجیدجان دلبندم، : «مه لقا جامه بزرگ»!!
زنده باد بهداد.سرفرازمون کرد
این حرفها را بزنید تا چهار روز دیگه توسط خودی ها دوپینگی شود هرچند فکر کنم بهداد سلیمی از ترس ازآب معدنی فدراسیون هم نمی نوشد...
آقا این مصدوم ها رو چرا بردین اونجا؟ سفر تفریحی که نیست
خدا کنه رضازاده حسود بلایی سرش نیاره
هرکول!!! اینموقع ها از غربزدگی حرف نمیزنن!!! مگه رستم ایران چی کم داره که به بهداد میگید هرکول ایرانی!!! واقعا که
از حسن رضا زاده که بواسطه تلاش های وی پرچم ایران بزرگ بر بام وزنه برداری جهان بر افراشته شد و سبب ساز خوشحالی مردم ایران شد یک درخواست داشتم و آن اینکه در هنگام رکورد زدن بهزاد سلیمی برای بازی های جهانی در سالن حضور نداشته باشند ،چهره ایشان(آقای رضازاده) در دوره قبل که بهزاد به وزنه و رکورد بالا حمله کرد خیلی پریشان شده بود
تابناک عزیز عنوان با متن هم خوانی نداره. بالای 90% متن در خصوص گزارش بازیها بود و با عنوان همخوانی نداشت. از شما بعیده!!!!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان