بازدید 20453
۲
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

سخنرانی روز گذشته رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون تقریباً در همه مطبوعات و رسانه‌های مهم بین المللی بازتاب یافته است. دیدگاه‌های روحانی درباره شیوه مبارزه با تروریسم در منطقه و همچنین رویکرد وی نسبت به توافق نهایی هسته‌ای با گروه ۱+ ۵، مهم‌ترین محورهای مورد توجه مطبوعات بین المللی بوده است.
کد خبر: ۴۳۷۲۷۹
تاریخ انتشار: ۰۴ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 26 September 2014
بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان مللسخنرانی روز گذشته رئیس جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل، مهم‌ترین موضوعی است که از روز گذشته تاکنون تقریباً در همه مطبوعات و رسانه‌های مهم بین المللی بازتاب یافته است. دیدگاه‌های روحانی درباره شیوه مبارزه با تروریسم در منطقه و همچنین رویکرد وی نسبت به توافق نهایی هسته‌ای با گروه ۱+ ۵، مهم‌ترین محورهای مورد توجه مطبوعات بین المللی بوده است.

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

به گزارش «تابناک»، روزنامه «گاردین» از جمله مطبوعاتی است که سخنان روحانی را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، رئیس جمهور ایران ظهور گروه داعش را به مداخلات غرب در خاورمیانه مرتبط دانسته است. این روزنامه اشاره می‌کند که به باور روحانی، این کشورهای منطقه هستند که باید رهبری ائتلاف مبارزه با تروریسم و افراط گرایی را بر عهده بگیرند.

به گفته وی، در وهله نخست سیاست‌ها غرب در منطقه بوده که سبب ظهور افراط گرایی خشن شده و اگر کشورهای خارجی می‌خواهند کمکی به مبارزه با این گروه بکنند، باید از اینکه رهبری این مبارزه در دست کشورهای منطقه باشد، حمایت کنند.

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

سایت شبکه خبری «بلومبرگ» بخش‌هایی از سخنان روحانی را که مربوط به توافق هسته‌ای با گروه ۱+ ۵ بوده بیشتر مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، به باور روحانی، دستیابی به توافق هسته‌ای سبب می‌شود ایران بتواند در زمینه مبارزه با افراط گرایی همکاری بیشتری داشته باشد. این سایت می‌نویسد به باور روحانی، در صورتی که مذاکره کنندگان دو طرف بتوانند بر موانع باقی مانده دستیابی به توافق چیره شوند، فضای کاملاً متفاوتی برای همکاری شکل خواهد گرفت که در آن، تمرکز بر مسائل بسیار مهم منطقه، از جمله مبارزه با خشونت و افراط گرایی خواهد بود. 

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

روزنامه «پیپل دیلی» چین نیز به طور خاص موضوع هسته‌ای را در سخنان روحانی مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، با وجود اختلافات، ایران به دستیابی به توافق نهایی در موضوع هسته‌ای امیدوار است. این روزنامه می‌نویسد، رئیس جمهور ایران ابراز امیدواری کرده که در زمان کوتاه مانده، توافق جامع هسته‌ای حاصل شود.

در عین حال، وی تأکید کرده که ایران مصمم به ادامه فعالیت‌های هسته‌ای خود، از جمله غنی سازی اورانیوم در خاک خود بوده و حقوق هسته‌ای خود را‌‌ رها نمی‌کند. پیپل دیلی می‌افزاید که به عقیده روحانی، دستیابی به توافق هسته‌ای سبب شکوفایی همکاری بین المللی در زمینه امنیت، صلح و توسعه خواهد شد. 

بازتاب سخنرانی رئیس‌جمهور ایران در مجمع عمومی سازمان ملل

اما این تنها روحانی نیست که نسبت به دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای امیدوار است. به نوشته خبرگزاری «رویترز»، وزیر خارجه آلمان گفته ایران و گروه ۱+ ۵ تاکنون هیچ‌گاه به اندازه الان به توافق هسته‌ای نزدیک نشده بودند؛ اما در عین حال، مرحله نهایی مذاکرات، سخت‌ترین مرحله خواهد بود. فرانک والتر اشتاین مایر افزوده است: «اکنون زمان پایان دادن به این منازعه است. من امیدوارم ایران با توجه به موقعیت موجود در جهان و وضعیت خاورمیانه، بداند و حس کند که به هم خوردن مذاکرات در حال حاضر مجاز نیست.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۵
انتشار یافته: ۲
انشاالله که سر عقل بیایند و همینطور که پرزدنت ما گفتند از فرصتی که ایران بزرگ برای آنها فراهم کرده است بخوبی ا ستفاده کنند
بارک الله به رییس جمهور محبوبمون خداوند حفظش کنه ان شاالله
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار