بازدید 5750

خیز چین برای بلعیدن آمریکای لاتین

کشور چین پس از امضای قراردادهای نجومی با کشورهای آرژانتین، نیکاراگوئه، مکزیک و ونزوئلا اکنون به منظور تقویت روابط ۲‌جانبه با بولیوی در تلاش است توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های گوناگون با این کشور به امضاء برساند.
کد خبر: ۴۳۶۷۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۱۳ 23 September 2014
کشور چین پس از امضای قراردادهای نجومی با کشورهای آرژانتین، نیکاراگوئه، مکزیک و ونزوئلا اکنون به منظور تقویت روابط ۲‌جانبه با بولیوی در تلاش است توافق‌نامه‌هایی در زمینه‌های گوناگون با این کشور به امضاء برساند.

به گزارش خبرنگار دفتر منطقه‌ای فارس در آمریکای لاتین، «اوو مورالس» رئیس جمهور بولیوی و «ژانگ گائولی» معاون نخست وزیر چین نشستی را با هدف افزایش روابط 2 جانبه با یکدیگر برگزار کردند و پس از توافق با یک چارچوب همکاری‌های جدید و افزایش سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت و بلندمدت به امضای تعدادی تفاهم‌نامه در زمینه‌های گوناگون پرداختند.

خبرگزاری «ای بی آی» در این خصوص نوشت: پس از پایان نشست «مورالس» و «گائولی»، «دیوید چونکه وانکا» وزیر امور خارجه بولیوی طی یک مصاحبه مطبوعاتی اعلام کرد: با توجه به دوستی قوی و دیرینه‌ای که بین دولت بولیوی و چین وجود دارد خواستار انجام چندین پروژه مشترک در زمینه‌های گوناگون با کشور چین هستیم.

وی در ادامه بیان کرد: هر 2 کشور بولیوی و چین خواستار تقویت روابط 2 جانبه هستند و بدین منظور ما باید چارچوب جدیدی را برای تعمیق روابط خود با چین به کار گیریم.

چونکه وانکا افزود: نتایج این نشست توافق برای فرستادن یک هیئت نمایندگی به چین به منظور تعیین جزئیات در خصوص سرمایه‌گذاری‌های کشور چین در زمینه پروژه‌های صنعتی و عمرانی با هدف توسعه اجتماعی در بولیوی از جمله ساخت یک بزرگراه و فعال‌سازی مجدد پروژه‌های آهن و فولاد که از سال 2011 به حالت تعلیق درآمده می‌باشد.

در اواخر ماه گذشته، شرکت راه و ساختمان چین اعلام کرد که در زمینه همکاری در توسعه زیر ساخت‌ها با بولیوی تفاهم‌نامه‌هایی به امضا رسانده که یکی از این همکاری‌ها مربوط به ساخت یک بزرگراه در بولیوی می‌باشد که هزینه‌ای بالغ بر 579 میلیون دلار در بر دارد.

به گزارش فارس، بولیوی در دسامبر سال 2013 (آذر 1392) اولین ماهواره مخابراتی خود با نام «توپاک کاتاری» را به فضا پرتاب کرد؛ این ماهواره در چین و توسط گروه صنعتی «دیوار چین» با هزینه‌ای بالغ بر 300 میلیون دلار ساخته شده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل