بازدید 39754

رد پای ناشناخته در سواحل استان بوشهر

به هنگام انجام تحقیقات میدانی توسط محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن (ع) در محدوده منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر، مسیر رد پاهای ناشناخته ای در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شد.
کد خبر: ۴۳۶۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۳ 23 September 2014
به هنگام انجام تحقیقات میدانی توسط محققان موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در منطقه ساحلی بندر امام حسن (ع) در محدوده منطقه نفتی بهرگان در شمال استان بوشهر، مسیر رد پاهای ناشناخته ای در ناحیه بین جزر و مدی مشاهده و ثبت شد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی موسسه تحقیقات شیلات، مسیر حرکتی این رده پاها به نحوی بود که از دریا به خشکی و تا قبل از سکوی ساحلی ادامه داشت و مجددا به سمت دریا رد یابی شد.

بر اساس نتایج بدست آمده از بررسی های انجام شده، مشخص شد اثر و رد پا به جا مانده از سه بخش ناحیه پیشین و میانی با شباهتی به کف پای انسان ولی کمی انحناء دار و ناحیه دمی نسبتا ضخیم و کوتاه قابل تشخیص بوده است.



برای رد پاهای مورد نظر دو اثر راست گرد (پا چپ) و چپ گرد ( پا راست) قابل تشخیص است، دامنه طول تمام رد پا با احتساب بخش دم 49-44 سانتی متر و میانگین فواصل اثر متوالی دو گام با یکدیگر 26 سانتی متر اندازه گیری و ثبت شد، عمق اثر و رد پا بجا مانده از بخش پیشین و میانی 5-3 میلی متر متغیر و بخش انتهایی (دم) فاقد عمق اثر قابل تشخیص بوده است.

هر چند بررسی اندازه گیری های ثبت شده و چگونگی انحنای پا چپ و راست مشخص کرد که این اثر به احتمال بسیار زیاد متعلق به یک نمونه ناشناخته است، اما در تعداد محدودی از رد پاها اختلافاتی به لحاظ فاصله گام های طی شده، فواصل عرضی رد پاهای قرینه با یکدیگر، طول و کشیدگی انتهای باریک دم و حتی قوس و انحنای بخش پیشین و میانی مشاهده شد.

بر اساس مطلعات انجام شده با استفاده از نرم افزارهای تخصصی اندازه گیری نسبت ها و ابعاد، شفاف سازی و تنظیم کنتراس تصاویر و همچنین بررسی منابع مرتبط با کلیدهای شناسایی رد پا حیات وحش، نوع اثر به جا مانده و رد پای مورد نظر با هیچکدام از نمونه های جانوری ایران و منطقه (پستانداران، پرندگان، دوزیستان و خزندگان) و حتی انسانی (با انواع پوشش کفش به دلیل بررسی احتمال رد پا غیر جانوری) مطابقت نداشته است.

تاکنون نیز هیچگونه گزارش مستندی مبنی بر اثر جانوری و یا انسانی مشابه از داخل و خارج از کشور برای آن دریافت و ارایه نشده و به عنوان یک موضوع ابهام برانگیز باقی مانده است.

جزییات پژوهش انجام گرفته همراه با تصاویر متعدد، اطلاعات مربوط به اندازه های ثبت شده و ویژگی های اثر و ردپا و نیز مقایسه های انجام شده با نمونه ردپاهای احتمالی مشابه در منطقه، در قالب گزارش مستند تهیه و تنظیم شده است و موضوع شناسایی اثر و رد پا از سوی فریدون عوفی پژوهشگر و عضو هیات علمی موسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور در حال بررسی و پیگیری است.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۹۵
انتشار یافته: ۳۴
پای جنه!
کار ، کار استکبار جهانیه

مرگ بر آمریکا
مرگ بر انگلیس
مرگ بر اسراییییییییییییییییییییییل
یعنی کی بوده که مارو گذاشته سرکار!؟
بنده باچشمان خودم سالها پیش در این شهر جن دیده ام....باورکنید...تمام وکمال سپید پوش بودند.....درمحله بهبهانی بوشهر در یک خانه ازدرون چاه اب انواع و اقسام صداها میومد....کمی اجنه های خوب را باورکنید..
سرندی پیتی!!!!!!!
حتما از گودزیلاهای ایرانی بوده است !! یا پا برهنه ای آواره که از فشار زندگی شبی و یا شبهائی بر ساحل خدا خدا میکرده و صبح بر میگشنه خانه اش !! حالا دعا کنیم خود کشی نکرده باشد !!
بابا یه جاسوس از طریق آب رفته سمت سکو و بعد از اتمام کارش برگشته دریا
چه باحال !
پری دریایی.
آدمخوار دریایی.
جن بوداده
خون آشام.

منم میخوام.
همتون سر کارید
يك نفر با يك جفت كفء خاص و غير معمول رفته و برگشته
یه آدرم بوده که احتمالا کفشش پاره شده و یا اینکه بنشو نبسته
این رد پای یک موجودی است که ساپورت به جای جوراب پاش کرده
ممکنه ماشینی دست ساخت بشر برای جاسوس باشه (با توجه به مسیر گفته شده) مانند پهباد
به نظر میرسد بر روی دو پا راه میرود!
وسایل جاسوسی موساد
مهیج و خواندنی است.
تابی جان لطفا باز هم پیگیری کن.
ممنون از خبرای خواندنیتون
شاید همون پری دریاییه که قبلا عکسش تو شبکه های اجتماعی منتشر شده بود؟!
بابا عقل هم خوب چیزیه این رد پای یک غواص است که از دریا آماده و برکشته تمام
این رد جانوری دریایی است از تیره مارهای دریایی و باتلاقی که دارای سن کم است نع حرکت این جانور خزیدن و جهشی است در نژاد بالغ اندازه آن به190 سانت نیز میرسد. اینگونه مارهای دریایی کاملا سمی هستند و میتوانند خطر افرین باشند. زیستگاه آنها اب های گرم و مناطق گرم سیراست و بیشتر در سواحل افریقا و برکه ها رویت می گردند جز گونه های سخت و مقاوم هستند. و فقط یک دانشمند انگلیسی اطلاعات بالایی در این مورد دارد. وحال این سوال پیش می اید این گونه غیر بومی چگونه به سواحل ما راه پیدا کرده است وجود این گونه جانوران میتواند اسیب زیادی به اکوسیستم محیط زیست ما بزند
زیرسرشیطانکهای منطقه است وشیطان بزرگ آنراهدایت میکند.احتمالاغواص فرستادندبرای خرابکاری ویابررسی وجاسوسی ازموضوعی خاص.
ادم بوده بابا و کفش هاش این مدلی بوده دیگه...
رد پای جن هستش. اونطرفا جن زیاده
بابا یکی حتما شلوارش بلند بوده وقتی پاشو میگذاشته شلوارشم کشیده میشده رو زمین .
احتمالا متعلق به عوامل داعشه
به خودتون زحمت ندين اين رد پاي يه آدمه كه تو راه رفتنش مشكلي هست.
جالبه ای کاش تحقیقات بیشتری کنند تا ببینیم این چی هست
مواظب باشید رد پای جاسوس یا ابزار شنود دشمن در میادین نفتی نباشد/
دنبال نظریه پردازی نباشید. چون اگر یک دروبین مخفی بگذارید خواهید دید که غواصان دشمن هستند که برای جاسوسی و خرابکاری آمدند.
به نظر ميرسد كه بايد بيشتر مراقب مرزهاي آبي بود كه غواصهاي دشمن به آن كمتر رفت وآمد كنند!!!!!
بابا اومدن جاسوسی یا وسیله خاصی طراحی کردن یا کفش های مخصوصی پوشیدن
کاملاً مشخصه که این رد پا متعلق به یه خزنده بوده
ولک او همون پری دریاییه گاهی هوس خشکی میکنه!!
اینقدم عجیب نیست که بزرگش کردید مثل اثر یه بچه فوکه. می دونم فوک تو اون ابا نیست گفتم مثله
پری دریائی....!!!!!؟؟؟؟
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل