بازدید 19928
چهارمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

وقتی کره‌ای‌ها با این کیفیت‌ میزبانند، چرا ما نباشیم؟

چهارمین روز بازی‌های آسیایی در حالی با یک برنز برای کاروان کشورمان گذشت که همچنان این پرسش در ذهن ورزشکاران، مسئولان و خبرنگاران ایرانی حاضر در اینچئون بی‌پاسخ مانده که وقتی کره‌جنوبی با این کیفیت پایین، میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد، چرا ایران برای میزبانی پیشگام نشود؟
کد خبر: ۴۳۶۷۲۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۶ 23 September 2014
وقتی کره‌ای‌ها با این کیفیت‌ میزبانند، چرا ما نباشیم؟چهارمین روز بازی‌های آسیایی در حالی با یک برنز برای کاروان کشورمان گذشت که همچنان این پرسش در ذهن ورزشکاران، مسئولان و خبرنگاران ایرانی حاضر در اینچئون بی‌پاسخ مانده که وقتی کره‌جنوبی با این کیفیت پایین، میزبانی این رقابت‌ها را بر عهده دارد، چرا ایران برای میزبانی پیشگام نشود؟

به گزارش «تابناک»، چهارمین روز رقابت‌های بازی‌های آسیایی در حالی پیگیری شد که همچنان کیفیت پایین میزبانی کره‌جنوبی، مهم‌ترین موضوع دهکده بازی‌هاست. کره جنوبی که سابقه برگزاری دو دوره بازی‌های آسیایی و یک‌دوره المپیک را در سابقه ورزشی خود دارد، امسال با میزبانی ضعیف در اینچئون همه را ناامید کرده است.

ورزشکاران از امکانات تمرینی و دهکده و خبرنگاران از کمبود امکانات رسانه‌ای ناراضی‌اند. شرایط بد رستوران دهکده و تغذیه صدای ورزشکاران را در‌آورده است. غذاهای رستوران دهکده ورزشکاران باب میل آن‌ها نیست و مشکلات بسیاری برای تیم‌ها پدید آورده است.

از سوی دیگر، در سالن‌ مسابقات حداقل امکانات رسانه‌ای وجود ندارد که این موضوع مشکلات زیادی را برای رسانه‌ها به وجود آورده است. البته آن‌ها رسانه‌های خود را به قول معروف تافته جدا بافته کرده‌اند و حداقل میزهای کار رسانه‌ها در سالن‌های مسابقات به خود آن‌ها اختصاص پیدا کرده است. نکته عجیب اینکه هیچ کسی پاسخگو‌ این شرایط نامناسب نیست. در تمام سالن‌های مسابقات، شمار معدودی جایگاه برای خبرنگاران اختصاص پیدا کرده ‌که تمام آن‌ها به رسانه‌های کره‌ای اختصاص داده شده و خبرنگاران بیشتر کشور‌ها مجبورند در شرایط نامناسب به فعالیت بپردازند.

وقتی کره‌ای‌ها با این کیفیت میزبانند چرا ما نباشیم!

یکی دیگر از مشکلات موجود در اینچئون، وضعیت حمل و نقل بد آن است. هر روز خبرنگاران برای حضور در سالن‌های مسابقات مجبورند ساعت‌ها در انتظار ماشین بمانند و حتی افزودن چند دستگاه ون به مرکز خبری نیز از مشکلات کم نکرده است.
 
اما چهارمین روز رقابت‌های آسیایی ایران با تکمیل نتایج ناامید کننده جودو‌ ایران همراه بود، تیم ملی کشورمان در این رشته نتوانست هیچ مدالی به دست آورد، تا با بازگشت به تهران، مسئولان این رشته تصمیمات اساسی را در این خصوص بگیرند.

امروز و در رقابت‌های تیمی، جودوکاران ایران در مرحله یک هشتم نهایی با نتیجه ۳بر ۲ چین را شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی باید برابر کره جنوبی قرار گرفت که با قبول شکست در سه مسابقه نخست نتوانست به مرحله بعدی صعود کند. تیم‌های جودو‌ ایران و ازبکستان برای کسب مدال برنز رقابت کردند که تیم ایران با قبول شکست در این مبارزه از رسیدن به مدال بازماند تا ناکامی‌های این تیم تکمیل شود، زیرا آن‌ها در بخش انفرادی هم هیچ مدالی نگرفته بودند. ایران در پایان در رده پنجم قرار گرفت.
 
اما امروز روز ووشوکاران تیم ملی کشورمان بود؛ جایی که سه ووشوکار خوب تیم ملی به فینال این رقابت‌ها را یافتند تا فردا برای کسب مدال طلا مبارزه کنند و یکی دیگر از ووشوکاران تیم کشورمان تنها مدال امروز کاروان کشورمان را کسب کند تا پس از درخشش بانوان در روز گذشته آقایان هم صاحب مدال شوند.

وقتی کره‌ای‌ها با این کیفیت میزبانند چرا ما نباشیم!

در رقابت‌های امروز در وزن ۵۲- کیلوگرم ساندای بانوان، الهه منصوریان در دو راند «کیم هی بین» از کره جنوبی را در دو راند شکست داد و راهی فینال شد. این حریف کره‌ای سال گذشته در مسابقه‌های قهرمانی جهان ترکیه نیز به ‌رغم شکستگی گونه الهه منصوریان به او باخته بود.

ووشوکار ۵۲ کیلوگرم ایران فردا (چهارشنبه) برای کسب مدال طلا، با «ژانگ لی» از چین مبارزه خواهد کرد. منصوریان برنز بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو را در کارنامه دارد.

در وزن ۶۵- کیلوگرم محسن محمدسیفی در مبارزه قدرتمندانه چن هانگ از چین را در دو راند شکست داد و راهی فینال شد. این ملی‌پوش ایران هم فردا در مبارزه فینال برای کسب طلا با «لیونشف» از قزاقستان روبه‌رو خواهد شد. محمدسیفی مدال طلای بازی‌های آسیایی ۲۰۱۰ گوانگجو را در کارنامه دارد.

در وزن ۷۵- کیلوگرم حمیدرضا لادور نیز در دو راند «نورسلطان تورسینکلف» از قزاقستان را شکست داد و راهی فینال شد. او نیز فردا برای طلایی شدن نماینده چین را پیش روی خواهد داشت. در وزن ۷۰- کیلوگرم سجاد عباسی با نتیجه ۲ بر یک مقابل «یوسانگون» از کره جنوبی شکست خورد و به مدال برنز بسنده کرد.
 
اما امروز و در تیراندازی پویا نوروزیان نتوانست درخشش روز گذشته بانوان را تکرار کند و در تفنگ بادی ۱۰ متر مردان چهارم شد و از رسیدن به مدال باز ماند.

در قایقرانی هم و در رویینگ دو نفره مردان، تیم ایران با ترکیب سید مجتبی شجاعی و امیر رهنما که به مرحله رپه شاژ (شانس مجدد) راه یافته بود، با ثبت زمان ۶ دقیقه و ۴۱ ثانیه موفق شد به فینال راه یابد.

همین ‌طور در رویینگ چهار نفره دختران، تیم ایران در مرحله شانس دوباره با ثبت زمان ۷ دقیقه و ۵ ثانیه و ۸۷ صدم ثانیه به عنوان قایق دوم راهی مرحله فینال شد.

وقتی کره‌ای‌ها با این کیفیت میزبانند چرا ما نباشیم!

تیم شمشیربازی ایران هم در ادامه ناکامی‌های خود، امروز و در اسلحه اپه از دور رقابت‌ها حذف شد. تیم ایران با ترکیب محمد رضایی، طاهر عاشوری، علی یعقوبیان، صادق عابدی در نخستین دیدارش به مصاف هنگ کنگ رفت و ۳۸ بر ۳۷ برنده شد. ایران در مرحله یک چهار برابر ژاپن به میدان رفت و با نتیجه ۴۵ بر ۳۵ مغلوب شد و از دور رقابت‌ها کنار رفت.

در شنا هم تیم ایران مانند روزهای گذشته نتوانست مقام درخوری به دست آورد. در ۵۰ متر آزاد، آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی از ایران در دور مقدماتی به رقابت پرداختند که آرشام میرزایی با زمان ۲۳ ثانیه و ۹۱ صدم ثانیه و احمدرضا جلالی با ثبت زمان ۲۳ ثانیه و ۷۴ صدم ثانیه از صعود به فینال بازماندند.

در ۲۰۰ متر قورباغه، آریا نسیمی شاد با زمان دو دقیقه و ۲۰ ثانیه و دو صدم ثانیه به خط پایان رسید و رکورد محمد علیرضایی را شکست. او که چهارده سال ‌دارد، به رغم رکوردشکنی نتوانست راهی فینال شود. در همین ماده، مهدی انصاری با زمان ۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه و ۱۲ صدم ثانیه به کار خود پایان داد و او هم از راهیابی به فینال بازماند. در پایان دور مقدماتی نسیمی شاد هفدهم و انصاری نوزدهم شدند.

در دوچرخه‌سورای هم از آن رشته‌های ناکام ایران در چهار روز نخست این رقابت‌ها بود. دوجرخه‌سواران کشورمان امروز و در ماده اومنیوم با حسین ناطقی در رده ششم بازی‌ها قرار گرفتند. همچنین در اسپرینت، حسنعلی ورپشتی در مرحله یک چهارم نهایی در دو دور برابر حریف چینی شکست خورد و برای مقام پنجم تا هشتمی رقابت کرد که سرانجام در رده ششم بازی‌های آسیایی قرار گرفت.

ملی‌پوشان ایران در رشته‌های تیر و کمان و ژیمناستیک هم امروز موفقیتی به دست نیاوردند. در تیرو کمان و در ماده انفرادی کامپوند مردان، در مرحله نخست اسماعیل عبادی با ۳۵۵ امتیاز اول شد، مجید قیدی با ۳۴۸ امتیاز ششم، امیر کاظم‌پور با ۳۴۷ امتیاز و مجید کیان‌نژاد ۳۴۴ امتیاز هفدهم شد.

در مرحله دوم رقابت‌های کامپوند بازی‌های آسیایی، اسماعیل عبادی با ۷۱۰ امتیاز در انفرادی اول شد و رکورد آسیا را زد. کاظم‌پور نیز با ۷۰۲ امتیاز سوم شد. کاظم‌پور و عبادی با این امتیازات راهی مرحله حذفی شدند. مجید قیدی با ۶۹۱ امتیاز و کیان‌نژاد با ۶۸۹ امتیاز نیز به ترتیب پانزدهم و هجدهم شدند و از راهیابی به مرحله حذفی باز ماندند.

در انفرادی کامپوند زنان هم در مرحله مقدماتی سکینه قاسم‌پور با ثبت امتیاز ۶۸۲ هفتم شد. شبنم سرلک با ثبت امتیاز ۶۸۰ در جایگاه هفدهم قرار گرفت. مریم رنجبر با ثبت امتیاز ۶۷۴ امتیاز نوزدهم شد و مینو عابدی با ‌۶۵۶ امتیاز در جایگاه سی و یکم قرار گرفت. در این رقابت‌ها، سکینه قاسم‌پور و شبنم سرلک به مرحله حذفی رقابت‌های تیروکمان راه یافتند که روز پنجشنبه برای کسب مدال رقابت خواهند کرد.

در ژیمناستیک هم در فینال رقابت‌های قهرمان قهرمانان محمد رمضان‌پور با ‌امتیاز ۷۸.‌۵۷۵ ‌توانست در جایگاه شانزدهم این رقابت‌ها قرار بگیرد.

چهارمین روز این رقابت‌ها در حالی به پایان رسید که ایران با ‌یک مدال برنز و البته دو رتبه نزول نسبت به روز قبل با چهار مدال در رتبه یازدهم جدول مدال‌‌ها قرار گرفته است. ورزشکاران کشورمان فردا در یازده رشته به میدان می‌روند که علاوه بر سه فینالیست ووشوکار ایرانی با حضور کیانوش رستمی در وزنه‌برداری، امکان کسب مدال کاروان کشورمان بیشتر هم می‌شود.

برنامه رویارویی ورزشکاران ایران در پنجمین روز بازی‌های آسیایی اینچئون ۲۰۱۴ به ترتیب زیر است؛

 
وزنه‌برداری:
دسته ۸۵ کیلوگرم (کیانوش رستمی – رسول تقیان) فینال ساعت ۱۹.

شنا‌


۱۰۰ متر پروانه (مهدی انصاری) ساعت ۹، فینال ۱۹.

۱۰۰ متر قورباغه (آریا نسیمی شاد) ساعت ۹، فینال ۱۹:‌۲۲.

تیمی آزاد ۴ در ۱۰۰ متر ساعت ۹، فینال ۲۰:‌۳۲.

بسکتبال:
ایران – هند ساعت ۱۴.

هندبال:
ایران - عمان ساعت ۱۸.

بدمینتون:
انفرادی زنان (ثریا آقایی) دور اول ساعت ۱۳.

بوکس:
مقدماتی وزن ۶۰ کیلوگرم (فروتن گل آرا) از ساعت ۱۹ تا ۲۱:‌۳۰.

شمشیربازی:
تیمی سابر (مجتبی عابدینی، علی پاکدامن، محمد رهبری، فرزاد باهر ارسباران) با ویتنام ساعت ۱۳: ۴۰، نیمه نهایی ساعت ۱۵، فینال ساعت ۱۹:‌۱۰.

ژیمناستیک:
فینال خرک حلقه (سعید رضا کیخواه)، ساعت ۲۰:‌۳۰، فینال دار حلقه (هادی خناری‌نژاد) ساعت ۲۲:‌۰۵.

ووشو:
ساندای مردان و زنان فینال تمام اوزان از ساعت ۱۵.

قایقرانی:
فینال ماده‌های روئینگ تک نفره سبک وزن مردان (عاقل حبیبیان) روئینگ ۴ نفره مردان و زنان، روئینگ تک نفره زنان (نازنین رحمانی) از ساعت ۱۰ تا ۱۲:‌۳۰ ـ بادبانی (احمد احمدی) ساعت ۱۲.

تیراندازی:
ساعت ۹ ـ فینال تفنگ ۵۰ متر درازکش زنان (مه‌لقا جام بزرگ، دینا فرزادخواه، الهه احمدی).
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی