بازدید 29433

دلیل جنایت بزرگ داعش در الصقلاویه چیست؟

گروه تروریستی داعش پس از مدت‌ها محاصره منطقه صقلاویه در استان الانبار، سرانجام برای غلیه بر نیروهای در محاصره ارتش، ‌جنایت بزرگی کرده است و با استفاده از گاز کلر، صد‌ها سرباز عراقی را کشته و تعداد دیگری را ربود. به نظر می‌رسد این کار داعش برای پراکنده‌تر کردن میدان نبرد و آسیب کمتر در جریان حملات نیروهای عراقی و بمباران‌ها علیه مواضع این گروه باشد.
کد خبر: ۴۳۶۷۲۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۸ 23 September 2014
دلیل جنایت بزرگ داعش در الصقلاویه چیست؟گروه تروریستی داعش پس از مدت‌ها محاصره منطقه صقلاویه در استان الانبار، سرانجام برای غلبه بر نیروهای در محاصره ارتش، ‌جنایت بزرگی کرده است و با استفاده از گاز کلر، صد‌ها سرباز عراقی را کشته و تعداد دیگری را ربود. به نظر می‌رسد این کار داعش برای پراکنده‌تر کردن میدان نبرد و آسیب کمتر در جریان حملات نیروهای عراقی و بمباران‌ها علیه مواضع این گروه باشد.

به گزارش «تابناک»، روز گذشته، منطقه صقلاویه عراق، شاهد ‌جنایت بزرگ دیگری بخ دست گروه تکفیری ـ بعثی داعش بود. صقلاویه شهری در استان الانبار عراق و در پنج مایلی شمال فلوجه است که به راه‌های اصلی کشور عراق دسترسی دارد.

بنا بر این گزارش، روز دوشنبه، شماری از نمایندگان عراق تأکید کردند، ‌۳۰۰ سرباز با استفاده از گاز کلر توسط داعش برای نخستین بار در منطقه الصقلاویه در شمال شهر فلوجه کشته شدند.

«علی البدیری» یکی از نمایندگان استان دیوانیه در پارلمان عراق در نشستی خبری که با حضور شماری از نمایندگان این استان در ساختمان پارلمان برگزار شد، گفت: گروه تروریستی داعش پس از محاصره بیش از ۴۰۰ سرباز در منطقه «الصقلاویه» برای نخستین بار از گاز کلر استفاده کرد که به خفگی بسیاری این سربازان منجر شد. وی افزود: جنایت «الصقلاویه»، جنایت «اسپایکر» دیگری است که در آن ۳۰۰ سرباز کشته شدند.

یک روز پیش از این حادثه در خبر‌ها آمده بود که نیروی تیپ واکنش سریع عراق متشکل از ۴۰۰ افسر و سرباز با عناصر داعش در منطقه الصقلاویه در شمال فلوجه درگیر شده، ولی مهمات این نظامیان تمام شد و توسط عناصر داعش از دو روز پیش از آن در منطقه مذکور محاصره شده‌اند.

حیدر العبادی نخست وزیر عراق هم به هواپیمایی ارتش دستور داده بود از سربازان محاصره ‌در منطقه الصقلاویه در استان الانبار پشتیبانی کند و محاصره آن‌ها را از سوی افراد مسلح به این منطقه‌ بشکند.

اما در شرایطی که عرصه نظامی روز به روز بیشتر بر داعش تنگ می‌شود و تنها در جریان بمباران هوایی در روزهای گذشته در این منطقه، داعش حدود دویست تن از اعضای خود را از دست داده بود، این گروه در منطقه صقلاویه، از گاز کلر برای در هم شکستن نیروهای در محاصره عراقی استفاده کرده است.

شمار نامعلومی از سربازان عراقی، که ‌بین ۳۰ تا ۷۰ تن اعلام شده است نیز ظاهرا به دست داعش اسیر شده‌اند.

در روزهای اخیر، داعش در مناطق ‌سوریه و عراق با حملات سنگینی روبه‌رو بوده‌ و در مقابل با حمله ناگهانی به منطقه کوبانی در استان حلب سوریه و الصقلاویه در استان الانبار عراق تلاش کرده است از تمرکز فشار‌ها بر خود بکاهد.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۷
انتشار یافته: ۱۳
لعنت اله علی القوم الظالمین
بغدادی ساخته و پرداخته داعشم
عربستان هم ساخته و پرداخته امریکاست
غرب هم ساخته و پرداخته اسرائیله
منم ساخته و پرداخته ذهنی پریشان
بالاخره این داعش داستانش چیه . یه ارتش واقعیه یا یک سری حنگ جوی آواره . عراق مگر ارتش نداره . قضیه این داعش چیه که بیشتر شبیه یه معماست . از هر زاویه ای نگاه کنی معمایی و پیچیده هستش .
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۰ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
چندین سال جنگ و آموزشهای خوب که توسط سرویس های اطلاعاتی بعضی کشور ها به این گروه داعش داده شده و فراموش نکردن اینکه اکثر افراد این گروه کسانی هستند که راحتی و آسایش در کشورهای مختلف مثل اورپا را رها کرده اند و اعتقاد به این جنگ (چه درست و چه غلط )به اینجا آمده اند تابجنگندند را کنار هم بگذارید متوجه می شوید که شما بایک گروه کوچک و دست و پا بسته روبرو نیستید
پس هواپیماهای آمریکایی کجا بودن حتما" رفتن گل بچینن .اینم یکی از موارد دروغگویی آمریکا!
چرا نمی گویید که امریکا داره داعش رو بمباران و نابود میکنه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۲
خودشون داعشو درست کردند حالا هم دارند وانمود میکنند که باهاش درگیرند!
داعش مهمات داره و محاصره میکنه
انوقت ارتش مهماتش تموم میشه با پشتیبانی هوایی نمی تونستن کمکشون کنند ؟؟؟؟؟؟؟؟؟
گفته بودم ، فقط رباتها(تانکها و پهپادها) باید تو جنگ با داعش باشن تا هزینه و تلفات پایین بیاد.
چقدر ستاد مشترک ارتش عراق کم فکر است که براحتی دست روی دست گذاشته تا 400 نیروی نظامی ارتش عراق در محاصره قرار گیرد و بدون یک تاکتیک نظامی خاصی منجر به مرگ و اسارت این همه نفرات توسط دشمن گردد. به نظر می رسد ستاد مشترک ارتش عراق از توان خوبی در مهندسی جنگ برخوردار نیست و باید از سوی ایران مورد حمایت و پشتیبانی ویژه ای هم به لحاظ مشاوره ای و هم لجستیکی قرار گیرد.
فقط نشان مى دهد كه افراد چقدر جنايت كار هستن و جانى .خداوند به مردم بىگناه رحم كند.
نفرین بر سازندگان داعش اعم از عرب وغرب وغیره
ان شاء ا... مردم عراق وسوریه داعش رو به همون جهنم بر می گردونه
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس
آخرین اخبار