بازدید 3499

ناتو در حمله به سوریه شرکت نمی‌کند

سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ائتلاف نظامی در حملات تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه مشارکت نمی‌کند.
کد خبر: ۴۳۶۶۶۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۴ 23 September 2014
سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز (سه‌شنبه) در بیانیه‌ای اعلام کرد، این ائتلاف نظامی در حملات تحت رهبری آمریکا علیه داعش در سوریه مشارکت نمی‌کند.

به گزارش ایسنا یکی از مقام‌های ناتو در پاسخ به پرسش خبرگزاری رویترز گفت،‌ ناتو در این حملات مشارکت ندارد و قصدی هم ندارد که در آینده به این کمپین بپیوندد.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) امروز اعلام کرد، ارتش آمریکا و کشورهای عضو ائتلاف ضد داعش اولین حملات خود علیه مواضع گروه تروریستی داعش در سوریه را انجام دادند.

در همین حال خبرگزاری رویترز گزارش داد، دولت سوریه امروز گفته است که از طریق وزیر امور خارجه عراق نامه جان کری، وزیر امور خارجه آمریکا را دریافت کرده که در آن آمده است که ایالات متحده و متحدانش قصد دارند تا به داعش در سوریه حمله کنند.

وزارت امور خارجه سوریه در این بیانیه‌ اعلام کرد: وزارت خارجه از طریق وزیر خارجه عراق نامه‌ای را از طرف وزیر خارجه آمریکا دریافت کرده است که در آن گفته شده که واشنگتن و متحدانش قصد دارند تا اهداف داعش را در سوریه هدف بگیرند. این نامه چندین ساعت پیش از آغاز حملات به دست دولت سوریه رسیده است.

در ادامه این بیانیه تاکید شده است که نیروهای دولتی سوریه به حملات خود علیه داعش در رقة و دیرالزور (مناطقی در شرق و شمال سوریه) ادامه خواهند داد و همکاری‌های خود را در سطح عالی با دولت عراق ادامه می‌دهند.

با این حال، وزارت خارجه روسیه به حملات هوایی آمریکا به داعش در سوریه اعتراض کرده و گفته چنین اقدامی باید مطابق قوانین بین‌المللی صورت گیرد. روسیه همچنین گفته تنها اطلاع دادن کافی نیست و آمریکا باید رضایت دولت سوریه را برای این حملات جلب می کرده است.

وزارت خارجه روسیه گفته است: تلاش‌ها برای رسیدن به اهداف ژئوپلیتیک خاص با نقض حاکمیت ملی کشورها در منطقه تنها باعث افزایش تنش و بی‌ثباتی بیشتر می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار