بازدید 1779

آسیب‌رساندن به محیط زیست حرام است

کد خبر: ۴۳۶۵۶۷
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۲ 23 September 2014
آیت‌الله موسوی‌اردبیلی گفت: دستور شرعی داریم که نباید محیط زیست را آلوده کنیم و خداوند آلوده کردن آب‌ها و تخریب محیط زیست را حرام کرده است.

به گزارش ایسنا، این مرجع تقلید، در دیدار معصومه ابتکار، رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست و جمعی از مدیران این سازمان با اشاره به اهمیت توجه به محیط زیست در اسلام، اظهار کرد: متأسفانه در جامعه آن طور که باید به وظایف خود در خصوص محیط زیست عمل نمی‌کنیم.

وی بیان کرد: دستور شرعی داریم که نباید محیط زیست را آلوده کنیم و خداوند آلوده کردن آب‌ها و تخریب محیط زیست را حرام کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از حوزه نیوز، این مرجع تقلید ضمن دعوت مردم به حفظ محیط زیست و آلوده نکردن آب‌ها، گفت: در زمانی که دنیا اصلا به این موضوع توجه نمی‌کرد، دین اسلام به اهمیت محیط زیست و آلودن نکردن آب‌ها بسیار تاکید کرده است.

در ابتدای این دیدار، معصومه ابتکار، معاون رئیس‌جمهور و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست، گزارشی از برنامه و فعالیت‌های این سازمان ارائه کرد.

وی با اشاره به این‌که «مشکلات فراوانی در حوزه محیط زیست وجود دارد» بیان کرد: به دلیل نبود مدیریت صحیح در مصرف آب، افزایش دما و کاهش بارندگی شاهد بحران شدیدی در کشور هستیم که این امر آسیب‌های بسیاری را به محیط زیست وارد می‏‌‏کند.

رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست تصریح کرد: در بسیاری از مواقع به سنت‏‌‏های الهی و علوم روز بی‌توجه هستیم که باید گفت با بکارگیری این دو روش می‏‌‏توان از محیط زیست حفاظت کرد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان