بازدید 14008
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

برنامه رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار در نیویورک، احتمال درخواست فرانسه از ایران برای کمک به مبارزه با داعش، تأکید دوباره آمریکا بر ‌همکاری نکردن با ایران در راستای مبارزه با داعش، تأکید روحانی بر نقش ویژه ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و چشم‌انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۶۴۹۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۵ 23 September 2014
درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعشبرنامه رئیس‌جمهور ایران و نخست‌وزیر انگلیس برای دیدار در نیویورک، احتمال درخواست فرانسه از ایران برای کمک به مبارزه با داعش، تأکید دوباره آمریکا بر ‌همکاری نکردن با ایران در راستای مبارزه با داعش، تأکید روحانی بر نقش ویژه ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه و چشم‌انداز بهبود روابط ایران و آمریکا، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

به گزارش «تابناک»، برنامه رئیس جمهور ایران و نخست وزیر انگلیس برای دیدار در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل، مهم‌ترین موضوع مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات و رسانه‌ها قرار گرفته است.

روزنامه «گاردین» در این زمینه می‌نویسد، وقتی دیوید کامرون در نیویورک با حسن روحانی دیدار کند، این نخستین دیدار یک نخست وزیر انگلیس با یک رئیس جمهور ایران از زمان وقوع انقلاب اسلامی ایران در سال ۱۹۷۹ خواهد بود.

به نوشته این روزنامه، این دیدار که نشانه مهمی در بهبود روابط ایران و انگلیس است، بیش از هر چیز با هدف بررسی میزان و نوع کمکی است که ایران می‌تواند برای مبارزه با داعش ارائه کند.

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

در همین زمینه، خبرگزاری «رویترز» نیز از احتمال گفت‌و‌گو‌ ایران و فرانسه درباره نقش‌آفرینی جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با تروریست‌های داعش سخن گفته است. این خبرگزاری می‌نویسد، وقتی ‌رؤسای جمهور ایران و فرانسه در نیویورک، دوجانبه با یکدیگر دیدار کنند، احتمالاً مسأله نقش‌آفرینی ایران در مبارزه علیه داعش مطرح خواهد شد.

به نوشته رویترز، قرار است، امروز دیدار حسن روحانی و فرانسوا اولاند، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل برگزار شود. اولاند پیش از این نیز از احتمال ایفای نقش از سوی ایران در مبارزه با تروریست‌های داعش سخن گفته بود.

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

در این میان، دولت آمریکا بار دیگر تأکید کرده که برنامه‌ای برای همکاری با ایران جهت مبارزه با داعش ندارد. به نوشته خبرگزاری «ریانووستی»، جاش ارنست، مسئول بخش مطبوعاتی کاخ سفید اظهار داشته، ایالات متحده هیچ گونه برنامه‌ای برای همکاری نظامی با ایران در راستای مبارزه با داعش ندارد.

ارنست گفته است: «ایالات متحده هیچ فعالیت نظامی ‌با ایرانی‌ها هماهنگ نخواهد کرد. ایالات متحده کاری در راستای همکاری اطلاعاتی با ایران انجام نخواهد داد». وی همچنین تأکید کرده، موضوع مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+ ۵، کاملاً از موضوع تلاش‌های دولت اوباما برای تشکیل ائتلاف‌ بین‌المللی برای مبارزه با داعش جداست.
 

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

در مطلب دیگری در همین موضوع، روز گذشته، روزنامه «نیوز اینترنشنال» پاکستان سخنان رئیس جمهور ایران را بازتاب داده که بر نقش مهم ایران در مبارزه با تروریسم در منطقه تأکید کرده است.

این روزنامه می‌نویسد، روز گذشته حسن روحانی، پیش از ترک تهران به مقصد نیویورک گفت در شرایطی که تروریست‌ها منطقه را ‌تهدید کرده‌اند، ایران محور ثبات در منطقه خاورمیانه به شمار می‌رود.

در این مطلب همچنین به نقل از روحانی آمده: «مردم منطقه از خود دفاع می‌کنند و به دفاع از خود در مقابل تروریست‌ها ادامه خواهند داد». وی تأکید کرده دولت و نیروهای مسلح ایران نیز از این مقاومت مردم در منطقه حمایت می‌کنند.

درخواست انگلیس و فرانسه برای کمک ایران در مبارزه با داعش

در پایان در مطلبی درباره چشم‌انداز روابط ایران و آمریکا، روزنامه «واشنگتن پست» به گفت‌و‌گو‌ تلفنی سال گذشته رؤسای جمهور ایران و آمریکا اشاره کرده و می‌نویسد، یک سال پس از برقراری این تماس تاریخی، ایران و آمریکا هنوز نتوانسته‌اند در موضوعات مهم و اساسی مطرح میان خود به پیشرفتی دست پیدا کنند.

این روزنامه اشاره می‌کند، ‌هنوز مذاکرات هسته‌ای به نتیجه نهایی نرسیده و در این میان، گروه داعش به عنوان خطری برای هر دو کشور ظهور کرده است. به هر حال، به اعتقاد واشنگتن پست، اجلاس امسال مجمع عمومی سازمان مل می‌تواند فرصت جدیدی برای ایجاد تعامل میان تهران و واشنگتن باشد.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲۳
انتشار یافته: ۱۷
برای داعشی که زاده عربستان و آمریکا و اسرائیل است ما هزینه کنیم و تلفات بدهیم که با آن بجنگیم؟ عمراً، رهبری با تیز بینی خود جواب شما را یک بار دادند، پاسخ منفی است.
ریس جمهور فرانسه از ترس تهدید داعش بر علیه کشورهای متحد با امریکا بخصوص تهدید شهروندان فرانسه دست به دامان ایران میشود والا فرانسه داغتر از امریکا به فکر منافع رژیم غاصب سرزمینهای اشغالی فلسطین در مذاکرات هسته ای است
اون طور آمریکا تلاش می کند مارا تغییر دهد هیچ کشوری با ما چنین نکرده است. چرا عربستان رو تغییر نمی دی؟
ببخشيد چرا هرجا بحث بر سر تقسيم منافع اقتصادي و سياسي ويا سرمايه گزاري بلند مدت هست ايران در آن نقش هيچ نقشي نبايد داشته باشد ولي هركجا كه درگيري و تنش جنگ وخونيزي است ايران بايد يك پاي اين معادلات باشد ؟؟
دشمن کم داشتیم که انگلیس و فرانسه داعشو می خوان اضافه کنن مردم: عمر ما تو این جنگا تمام شد بگذارید تو 60 سالگی نفس راحتی بکشیم شاید سکرات موت اسون بشه
اراده سياسي ايران هيچ وقت تعامل با غرب نبوده است .در سالهاي اخير اين موضوع در مورد كليه كشورهاي جهان صدق مي كند.
خوب محتاج ما شدند اول قپی می آمداند که بله ایران مدافع تروریست است و ما آنها را دعوت نمی کنیم
باید به اوباما گفت: گیم آف...
دوره شما دارد تمام میشود و نتوانستی خوب از فرصت استفاده کنی. ...معلوم است ایران باید امتیازات خوب بگیرد تا امتیازات خوب بدهد. چماق شما که کمانه کرد و به سر خودتان خورد هویج هم مال خودتان....
امریکاییها میدونن اگر ایران وارد مبارزه با داعش بشه ریشه این گروه تروریستی دست پرورده امریکا کنده میشه وامریکا اینرو نمیخواد فقط میخواد داعش رو در جهت رسیدن به اهداف شوم خودش تحت کنترل داشته باشه.
خدا کنه رابطه با غرب درست بشه
ایشالله روزی برسه ما با هیچ کشوری در دنیا مشکلی نداشته باشیم و همه مارو به عنوان یه کشور مستقل و صاحب نظر قبول داشته باشن
داعش بیش از اینکه دشمن امریکا و غرب باشه دشمن شیعیان و ایرانه. در هر صورت ما باید با اونا بجنگیم.داعش در همسایگی ماست نه غرب. وقت خوبی برای شرط
گذاشتن نیست.
برای مبارزه با داعش هر کاری میتوانیم باید بکنیم .چون با نام مسلمانی داره قتل و غارت میکنه
مواطب باشید این یه تله برای درگیر کردن ایران به مساله ای هست که مسبب اصلی اون خود اونها هستند .
چشمشون کور خودشون این تروریستها رو به وجود آوردند و خودشون هم باید جمعشون کنند حتی اگه به قیمت خون سربازان خودشون باشه
ما فقط باید از مرزهامون و خط قرمزهامون مراقبت کنیم
هرچه این کشورهای دشمن مثل انگلیس فرانسه و امریکا اصرار بکنند که ما با داعش بجنگیم باید شکمان به حیله وتله انها بیشتر شود
خیلی راحت نشستند اونور دنیا و بدون هزینه همه را به جان هم انداختند و فقط رهبری می کنند این کشتار ها را. آنها آنقدر قدرت دارند که چند روزه کل داعش را نابود کنند. قبل از اینکه ایران بخواهد اقدامی کند، این وظیفه عرب های منطقه است که کمی به خود زحمت بدهند و از خوش گذرانی هایشان دست بکشند. مردم ایران به اندازه کافی بدبختی دارند.
اگر داعش بسمت عربستان بره ما کاری با هاش نداریم. اما در سوریه و عراق نباید باشند
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر