بازدید 5705

هیچ کس نمی‌تواند با غرور ملی ایرانیان بازی کند

درست است که خاستگاه پشتوانه روحانی، اعتماد و اطمینان مردم ایران به بهبود زندگی‌شان است و او شهامت ناامید کردن را ندارد، اما، اگر سیاستگذاران واشنگتن بر این باورند که این به‌مثابه سلاحی سیاسی برای نشانه رفتن به سر روحانی است، اشتباه می‌کنند.
کد خبر: ۴۳۶۴۹۴
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۶ 23 September 2014
«همان‌گونه که نظرسنجی اخیر از مردم ایران نشان می‌دهد، امتناع از تن دادن به فرامین جهت‌دار غرب درباره برنامه هسته‌ای،‌ نقطه غرور ملی ایرانیان است.»

به نوشته کیهان، وبسایت آمریکایی لوبلاگ این تحلیل را به قلم «مارتین پلیتینک» مدیر پیشین گروه «بتسلم» منتشر کرد. بتسلم یک سازمان وابسته به رژیم صهیونیستی است لوبلاگ در این تحلیل نوشت: افراد بسیاری در واشنگتن هستند که به کمتر از تسلیم کامل ایران و صرف نظر کردن این کشور از همه برنامه هسته‌ای‌اش راضی نمی‌شوند این افراد در هر دو حزب دمکرات و جمهوری‌خواه حضور دارند و حتی اگر دمکرات‌ها در سال 2016، مجلس سنا را در دست بگیرند و به کاخ سفید راه یابند، دیدگاه‌های طرفداران تسلیم کامل ایران به مرور زمان پررنگ‌تر و چشمگیرتر می‌شود.

نویسنده این تحلیل خاطرنشان می‌کند: درست است که خاستگاه پشتوانه روحانی، اعتماد و اطمینان مردم ایران به بهبود زندگی‌شان است و او شهامت ناامید کردن را ندارد، اما، اگر سیاستگذاران واشنگتن بر این باورند که این به‌مثابه سلاحی سیاسی برای نشانه رفتن به سر روحانی است، اشتباه می‌کنند.

لوبلاگ نوشت: همان‌گونه که نظرسنجی اخیر از مردم ایران نشان می‌دهد، امتناع ایران از تن دادن به فرامین جهت‌دار غرب درباره برنامه هسته‌ای‌اش، نقطه غرور ملی است.
اشاره لوبلاگ به نظرسنجی اخیر دانشگاه مریلند از مردم ایران است که بر اساس آن 94 درصد مردم ایران با همه فشارها معتقد به ضرورت برخورداری از برنامه هسته‌ای هستند. طبق همین نظرسنجی اکثریت قاطع مردم ایران مطالباتی همچون برچیدن سانتریفیوژها و محدود کردن تحقیقات هسته‌ای را غیرقابل قبول می‌دانند.

خبرگزاری فرانسه درباره همین نظرسنجی از قول یکی از تحلیلگران نوشت: گرچه افکار عمومی ایران برای پذیرش برخی اقدام‌های اعتمادساز آمادگی دارد، اما محدودیت‌های روشنی در این خصوص وجود دارد و اگر روحانی فراتر از سطحی که مردم ایران برای آن آمادگی دارند، گام بردارد، احتمالا با پیامدهای سیاسی منفی رو‌به‌رو می‌شود.

بر اساس همین گزارش نظرسنجی یاد شده همچنین بدبینی عمیق مردم ایران را در مورد پایبندی غرب به تعهد برچیدن تحریم‌های ضدایرانی نشان داد. سه‌چهارم شرکت‌کنندگان در نظرسنجی گفتند که معتقدند آمریکا برای تداوم تحریم‌ها، بهانه‌های دیگری می‌یابد و این کشور در پی سلطه بر ایران یا جلوگیری از پیشرفت آن است.

این تحقیق همچنین حاکی از آن است که اکثریت قاطعی از ایرانیان مسئولان کشورشان را در صورت شکست احتمالی مذاکرات مقصر نمی‌دانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر