بازدید 5953

جام‌جهانی احتمالا در قطر برگزار نمیشود

سایت ایندیپندنت به نقل از تئو زوانزیگر عضو کمیته فیفا عنوان کرد که جام جهانی 2022 در قطر برگزار نمی شود .
کد خبر: ۴۳۶۴۳۲
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲ 23 September 2014
سایت  ایندیپندنت به نقل از  تئو زوانزیگر عضو کمیته فیفا عنوان کرد که جام جهانی 2022 در  قطر برگزار نمی شود .

 به گزارش تابناک، این عضو ارشد فیفا عنوان کرد که جام جهانی 2022  قطر بخاطر درجه حرارت بالا و گرمای سوزان این کشور خاورمیانه برگزار نمی شود.

تئو زوانگیر به روزنامه‌ی اسپورت بیلد(Sport Bild)  گفت که من شخصا فکر نمیکنم که درنهایت جام جهانی 2022 در قطر برگزار شود. رئیس اسبق فدراسیون فوتبال آلمان و عضو کمیته ی اجرایی  فیفا گفت که پزشکان عنوان کرده اند  آنها نمیتوانند مسئولیت برگزاری جام جهانی تحت این شرایط را قبول کنند .

با این حال کشور ثروتمند قطر اصرار دارد که با استفاده از سیستم های خنک  کننده ی جدیدی که در استادیوم ها،محل های تمرین و جایگاه هوادان در حال راه اندازی  است جام جهانی در این کشور پویا خواد بود. اما همچنان نگرانی های گسترده ای برای سلامتی ورزشکاران و هوادان آنها وجود دارد.

زوانزیگر همچنین اضافه کرد که آنها ممکن است بتوانند استادیوم ها را خنک  کنند ولی  جام جهانی تنها در استادیوم ها انجام نمیشود. هواداران از سراسر دنیا در این گرمای طاقت‌فرسا به این کشور  می‌آیند و  اولین مورد بیماری بخاطر این گرما تحقیقات گسترده ی دادستان کل را شروع خواهد کرد و این چیزی نیست که اعضای فیفا مایل به پاسخ دادن به آن باشند. در همین حین تماسی از سوی رویترز  به فیفا مشخص کرد که نظر زوانزیگر نظر کل کمیته ی فیفا نیست.

سخنگوی فیفا  "دلیا فیچر" همچنین عنوان کرد که زوانزیگر عقیده ی شخصی خودش را بیان کرده و من برای  عقیده ی کسی نظر نمیدهم .

سب بلاتر رئیس فیفا خرداد گذشته گفته بود که اعطای جام جهانی به قطر یک اشتباه بوده و احتمالا جام جهانی در زمستان اروپا برگزار شود
او همچنین به شبکه ی تلویزیونی RTS  سویس گفته بود " البته این یک  اشتباه بوده و انسان در طول زندگی مرتکب اشتباهات زیادی می شود
گزارش های فنی قطر به وضوح نشان می دهد که تابستان قطر بسیار گرم خواهد بود و کمیته اجرایی با نظر اکثریت به برگزاری جام جهانی در این کشور رای داده بود
او همچنین اضافه کرده بودکه فیفا اکنون به دنبال برگزاری جام جهانی در زمستان اروپا است تا از گرمای سوزانی که به طور معمول درجه حرارت هوا را به 40 درجه سانتیگراد می رساند  اجتناب کنند .
شیخ سالم بن ابراهیم آل خلیفه رئیس AFC نیز اویل این ماه ریاست جلسه ای را برعهده  داشت که درباره برگزاری احتمالی  جام جهانی در یکی از دو ماه ژانویه /فوریه , نوامبر دسامبر و یا ژوئن و جولای 2022 بحث و تبادل نظر کنند .
هرچند صحبت در باری پنتسیل برگزاری جام جهانی در غیر زمان معمول آن مخالفت های زیادی را از لیگ های  سراسر جهان در پی داشته که د تعویض زمان این بازی ها ممکن است به شدت موجب مختل شدن برنامه‌ی بازی های آنها شود .
فیفا و مسئولان برگزاری جام جهانی هردو در آماج پرسش ها و اتهامات  فراوانی  از زمان اعطای جام جهانی به قطر در سال 2010 قرار گرفته اند .
قطر همچنین مورد انتقادات بسیاری برای وضعیت نامناسبی که برای کارگران مهاجر به این کشور کوچک خلیج فارس  فراهم آورده قرار گرفته  است .
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل