بازدید 6249

رسایی: دل روحانی نباید برای شیطان بسوزد

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته مواضع رهبری نسبت به آمریکا شدیدتر شده است اظهار کرد: دل روحانی نباید برای شیطان بسوزد.
کد خبر: ۴۳۶۴۲۹
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۴ 22 September 2014
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه در یک سال گذشته مواضع رهبری نسبت به آمریکا شدیدتر شده است اظهار کرد: دل روحانی نباید برای شیطان بسوزد.

به گزارش ایسنا،حجت الاسلام حمید رسایی در نشست خبری با عنوان راه و چاه که درباره سفر رییس جمهور به نیویورک به همت کمیته صیانت از منافع ایران برگزار شده است با بیان اینکه تریبون سازمان ملل بسیار مهم بوده و ما باید از این تریبون صدای خود را به مردم دنیا برسانیم اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین تحریم‌های کشور تحریم رسانه‌ای بوده است. دشمن به وسیله تحریم رسانه‌ای یک چهره غیرواقعی از ایران ارائه کرده است.

وی در ادامه افزود: سفر رییس جمهور به نیویورک لازم و ضروری است اما اگر این فرصت مدیریت نشود به یک تهدید تبدیل می‌شود. روحانی باید متوجه باشد که وی رییس جمهور ایران اسلامی و نه رییس جمهور ایران است. هرچه مسئولان در مواضع خود با آرمان‌های امام راحل و رهبری نزدیک تر باشند منافع کشور را بهتر تامین می‌کنند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: توقع ما این است پس از تجربه یک ساله روحانی عملکرد آمریکا را ارزیابی کند. روحانی گفته است برای اینکه اوباما بیشتر تحقیر نشود حاضر شد با وی مکالمه تلفنی داشته باشد این صحبت اشتباه است زیرا ذات انقلاب اسلامی تحقیر آمریکاست. روحانی باید مراقب باشد عزت دولت وی زیر سوال نرود.

رسایی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار کرد: روحانی باید براساس صحیفه امام و رهبری در سازمان ملل صحبت کند و سفر خود را با شعار اعتدال به پایان برساند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: رهبری فرموده‌اند اعتدال یعنی اشداء علی الکفار و رحماء بینهم. ما از روحانی می‌خواهیم در این سفر براساس اعتدالی که رهبری فرمودند عمل کند.

حمید رسایی در پاسخ به سوال خبرنگار روزنامه اعتماد مبنی بر چرایی عدم اظهارنظر شخصیت‌ها معروف به دلواپسان در دوران آقای احمدی‌نژاد، خاطرنشان کرد: این جریان دلواپس اعضای جدیدی مثل آقای ظریف هم پیدا کرده و امیدوارم دامنه‌اش به زودی به شما رسانه‌ای‌ها نیز برسد. این جریان در زمان آقای احمدی‌نژاد هم کار خودش را انجام داد اما یادتان نرود که اشتباهات آقای احمدی‌نژاد قابل مقایسه با آقای روحانی نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی ادامه داد: درست است که آقای احمدی‌نژاد به اوباما نامه نوشت و کار درستی هم نکرد اما در آن نامه از منافع کشور دفاع کرد. ما در آن زمان هم در روزنامه‌هایمان نوشتیم و در مجلس نطق کردیم و تذکراتمان را دادیم.

وی همچنین گفت: اتفاقا تذکرات ما از صحبت‌های مخالفان آقای احمدی‌نژاد تاثیرگذارتر بود؛ چرا که آنها از روز اول که این دولت کار خودش را درست انجام می‌داد هم مخالف او بودند. اگر آنها چیزی می‌گفتند مردم قبول نمی‌کردند؛ چرا که فکر می‌کردند آنها همیشه ایرادگیر هستند اما صحبت‌های ما دلواپسان در آن زمان تاثیر خودش را گذاشت.

این نماینده‌ی مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: انتقاد ما به روحانی این است که چرا وی به شعارهای انتخاباتی خود پایبند نیست.در حال حاضر هم سانتریفیوژها از حرکت ایستاده و هم کارخانه‌ها در حال تعطیلی است. اکنون عده‌ای در اطراف رئیس جمهور نرمش قهرمانانه را به کرنش تبدیل کرده‌اند در حالی که نرمش یک تاکتیک و کرنش یک ایدئولوژی است.

رسایی همچنین با بیان این که اگر کسی خلاف قانون اساسی عمل کرد باید رد صلاحیت شود گفت: شاید مردم سه سال بعد دیگر صحبت‌های روحانی را قبول نکنند.

مدیر مسئول هفته نامه 9 دی در ادامه بااشاره به اینکه کشور دچار مشکلات اقتصادی بیشتری نسبت به سال‌های قبل است، تصریح کرد: بانک مرکزی حاضر نشده که اعلام کند کشور از رکود عبور کرده است. فقط یک موسسه خصوصی وابسته به مشاور رئیس جمهور این مطلب را اعلام کرده است. امروز شاید تورم کنترل شده باشد اما وقتی تولیدی در کار نیست تورم نیز افزایش نمی‌یابد. مردم اکنون گرانی‌ها و مشکلات اقتصادی را به خوبی درک می‌کنند.

وی همچنین با اشاره به این که اکنون کار دولت به جایی نرسیده است که بررسی صلاحیت آن لازم باشد گفت: اکنون در جامعه و حتی در میان حامیان دولت انتقالات فراوانی وجود دارد اما ملاک برای ما این است که رئیس جمهور در سه سال آینده باید به وعده‌های خود عمل کند.

رسایی همچنین افزود: من شخصا 250 سخنرانی برای صیانت از منافع مردم داشته‌ام و اینگونه من و دوستان من پیام خود را به مردم رسانده‌ایم چون صدا و سیما اجازه‌ی بیان انتقادات را نمی‌دهد.

وی همچنین گفت: ما جریان برانداز نیستیم و تا زمانی که رئیس جمهور در راه رهبری حرکت می‌کند او را از خود می‌دانیم.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل