بازدید 5523
۳

معاونت فرهنگی اجتماعی سازمان تامین اجتماعی در آفساید!

افشین اورکی
کد خبر: ۴۳۶۴۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۰ 22 September 2014
معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی از جمله مراکزی بود که چندی پیش مورد اصابت ترکش های ناجوانمردانه قرار گرفت و به محاق توقیف و تعطیلی خودخواسته رفت و اینک در دولت یازدهم، رفته رفته می رود تا شکوفه های اندیشه، عقلانیت و خرد جمعی در ارکان و دستگاه های دولتی حاکم شود، اما این مهم نیازمند ابزار و تغییر پارادایم سنتی در سازمان تامین اجتماعی و در میان مدیرانی است که متاسفانه بعضی از آنها، مقاومت های بسیار زیادی در برابر این تغییرات بنیادین از خود نشان می دهند!

بی شک و به طور حتم بسیاری از این تغییرات بنیادین باید از معاونت هایی آغاز شود که به نظر می رسد در نوع چینش افراد و حتی مدیریت آن با مشکلات بسیار زیادی روبرو هستند که برای نمونه می‌توان به معاونت خنثی فرهنگی و اجتماعی در تامین اجتماعی اشاره کرد.

به نظر می رسد اکنون می توان گفت که عملکرد این معاونت، تاکنون تاثیر مثبت و رو به رشدی در نزدیک شدن بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی به مسئولان و مدیران ارشد و ایجاد اعتماد عمومی در میان آحاد جامعه و بویژه بعد از فصل پر حرف و حدیث ریخت و پاش های میلیاردی در تامین اجتماعی، نداشته است!

اساسا مشکلات ایجاد شده در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی بیش و پیش از آنکه ریشه در مسائل اقتصادی و قصه های کلیشه ای مانند نبود اعتبارات لازم برای اجرا طرح های فرهنگی و ارتباطی(!) داشته باشد، به زیر ساخت ها و عناصر تاثیرگذار و استراتژیکی مانند نبود برنامه ریزی و سیاست های مدون در این معاونت مربوط می شود.

برای این ادعا می توان به اتخاذ سیاست های خنثی مدیران این معاونت اشاره کرد. افکار عمومی، رسانه ها، بیمه شدگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی پرسش های بسیار مهمی از این معاونت که تقریبا 8 ماه از احیاء دوباره آن توسط دکتر نوربخش می گذرد، دارند. مهمترین پرسش این است که اختصاص مبلغ 27 میلیارد تومان به این معاونت در کدام بخش و یا بخش های موثر فرهنگی و اجتماعی هزینه شده است؟!

برگزاری همایش هایی که تاکنون توسط این معاونت انجام شده، چه بازخورد و نتایج مثبت و روشنی برای سازمان تامین اجتماعی و میلیون ها مخاطب آن داشته است؟

برگزاری مسابقه های قرآنی -که احتمالا با هزینه های زیادی نیز روبرو بوده،- بر اساس کدام تبصره، ماده واحده و یا شرح وظایف در اساسنامه معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمن تامین اجتماعی صورت گرفته و می گیرد؟!

آیا مدیران این معاونت با برگزاری این مسابقه ها، قصد فرافکنی و فرار از انجام وظایف اصلی، منطقی و اصولی خود را نداشته و ندارند؟!

آیا با برگزاری اینگونه مسابقه هایی که اتفاقا با اقبال عمومی کارکنان سازمان تامین اجتماعی نیز مواجه نبوده، مشکلات بیمه شدگان و مستمری بگیران این سازمان بیمه ای حل و فصل شده و می شود؟!

آیا تاکنون برگزاری اینگونه مسابقه های قرآنی، به موضوع سه جانبه گرایی در سازمان تامین اجتماعی کمکی هم کرده است؟!

آیا تاکنون مدیران این معاونت سری به شعبه های تامین اجتماعی در شرق و غرب تهران بزرگ زده اند تا ببینند که مشکل مردم در شعبه ها، برگزاری اینگونه مسابقه ها نبوده و نیست؟

چرا این معاونت تاکنون از پرداختن به امور مهم و خطیری مانند انتشار رسانه های برون سازمانی که پیشتر توسط معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی مدیریت و سازماندهی می شد، طفره می رود؟

آیا نباید از چهره های فرهنگی، خوشنام و متخصص رسانه ای و مطبوعاتی که سال ها در موسسه‌های وابسته به سازمان به غنای فرهنگی رسانه های مکتوب سازمان تامین اجتماعی خدمت می کردند، استفاده شود؟!

معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی به افکار عمومی و رسانه های گروهی پاسخ دهد که تا چه اندازه با مقوله فرهنگ، رسانه و ابزارهای اطلاع رسانی رسانه ای مانند روزنامه ها، خبرگزاری ها و سایت های خبری آشناست؟

و بالاخره اینکه موضوع اجراء سیاست «اقتصاد مقاومتی» در سازمان تامین اجتماعی چه دخل و خرجی با شرح وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی داشته و دارد؟!

به قول «رضا مارمولک»در سکانسی از فیلم سینمایی«مارمولک، ساخته کمال تبریزی» شما اینقدر به مردم فشار می آورید که از آن سر جهنم بیرون می زنند.

به طور حتم معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی با فرافکنی و استفاده از سیاست فرار به جلو، هیچ طرفی نخواهد بست، بویژه آنکه افکار عمومی، رسانه های گروهی، بیمه شدگان و مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با دقت، تیزبینی و هوشیاری اعمال و رفتار آنها را خیلی جدی پیگیری و رصد کرده و از مدیریت ارشد سازمان تامین اجتماعی خواهان و خواستار این موضوع هستند تا نظارت ها و کنترل های بیشتری در معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی انجام شود.
 
از سوی دیگر بهتر و شایسته تر است تا مدیر عامل سازمان تامین اجتماعی این معاونت را ملزم به بازگشت به شرح اصلی وظایف خود کند و اجازه دهد آنها که در کشور متولی برگزاری مسابقه های قرآنی مانند سازمان تبلیغات اسلامی و یا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هستند، به رتق و فتق امور مذهبی و از جمله اشاعه فرهنگ قرآنی بپردازند، چه در غیر این صورت چند صباحی دیگر باید در رسانه ها بخوانیم که معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی متولی برگزاری اعزام حجاج به عربستان سعودی و یا متولی برگزاری جشن ازدواج دانشجویی و یا متولی امر مدرسه سازی و اهداء عضو به بیماران نیازمند در کشور شده است!

شاید بهتر باشد تا معاون کنونی فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی، یک بار هم که شده اساسنامه کامل سازمان تامین اجتماعی را به طور عام و شرح وظایف معاونت فرهنگی و اجتماعی سازمان تامین اجتماعی را به طور ویژه و با حوصله تمام مطالعه کند و فراموش نکند چراغی که به خانه رواست، به مسجد حرام است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
باید تمامی معاونت ها به هم بیاید و کاملا ست شود
ایشان نگران خودش هست و بس
صربالمثل چراعی که به خانه روا است براساس تفکرتقدم فرد برجامعه ساخته شده واز اپایه علط است.زیرا نیازجمع همیشه برنیاز فرد مقدم است.
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس