بازدید 12925
سومین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

مدال‌های دختران تیرانداز ایرانی به داد فوتبالیست‎‌‌ها رسید

سرانجام در سومین روز هفدهمین دوره مسابقات آسیایی در اینچئون کره‌جنوبی، طلسم بی‌مدالی کاروان ایران شکسته شد و نجمه خدمتی، تیرانداز هجده‌ساله تیم ملی کشورمان با درخشش خیره‌کننده‌ای به مقام قهرمانی آسیا رسید و نخستین طلای این رقابت‌ها را به نام کشورمان سند زد تا فراموش کنیم، ‌تیم فوتبال امیدکشورمان امروز‌ رسما از رقابت‌های آسیایی اینچئون حذف شد.
کد خبر: ۴۳۶۴۱۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۷ 22 September 2014
مدال‌های دختران تیرانداز ایرانی به داد فوتبالیست‎‌‌ها رسیدسرانجام در سومین روز از هفدهمین دوره مسابقات آسیایی در اینچئون کره‌جنوبی، طلسم بی‌مدالی کاروان ایران شکسته شد و نجمه خدمتی، تیرانداز هجده‌ساله تیم ملی کشورمان با درخشش خیره‌کننده‌ای به مقام قهرمانی آسیا رسید و نخستین طلای این رقابت‌ها را به نام کشورمان سند زد. نرجس امام‌قلی‌نژاد و تیم تفنگ بادی ۱۰ متر زنان ایران هم دو مدال دیگر را برای کشورمان به دست آوردند تا فراموش کنیم، ‌تیم فوتبال امیدکشورمان امروز‌ رسما از رقابت‌های آسیایی اینچئون حذف شد.

به گزارش «تابناک»، از روزی که تیم امید کشورمان در برابر قرقیزستان با نتیجه مساوی متوقف شد، تا در ادامه شکست عجیب و تحقیرآمیزش در برابر ویتنام کارمان یکسره شود، وینگادا و فدراسیون نشین‌ها امیدوار بودند تا یک درصد شانس ایران محقق شود و سند صعود ایران امروز امضا شود.

بنا بر این گزارش، با توجه به گروه سه تیمی ایران و ویتنام و قرقیزستان اگر امروز ویتنام موفق می‌شد با نتیجه‌ای بهتر از ۴-۱ قرقیزستان را شکست بدهد، تیم امید ما می‌توانست راهی دور بعدی این رقابت‌ها شود. در واقع تیم امید ما در حالی صعود می‌کرد که قرقیزستان در برابر ویتنام با نتیجه‌ای بد‌تر از شکست ما برابر این تیم، شکست می‌خورد که البته این امر محقق نشد. در واقع به نظر می‌رسد حذف ایران با این شرایط آبرومندانه‌تر بود تا اینکه ما با این شرایط تحقیرآمیز صعود می‌کردیم.

اما مسابقات روز سوم با پیروزی‌های پیاپی و شیرین در هندبال و تیراندازی و ووشو برای کاروان ورزشی کشورمان آغاز شد تا علاوه بر فوتبال، کارکرد ضعیف جودوکاران و وزنه‌بردارهای ایرانی را فراموش کنیم.

هر دو جودوکار ایرانی که امروز برای رقابت با حریفان خود به میدان رفته بودند در مصاف با حریفان خود مغلوب شدند تا تیم جودو‌ ایران هیچ مدالی را در رقابت‌های انفرادی جودو کسب نکند که بی‌شک عملکرد ضعیف و غیرقابل دفاعی است؛ اتفاقی که عصر امروز عذرخواهی رستگار، رئیس این فدراسیون را به ‌همراه داشت.

در وزن ۱۰۰- کیلوگرم، جواد محجوب در دور نخست در دو دقیقه و ۴۰ ثانیه یان‌سئو از میانمار را ایپون ‌و در مبارزه دوم هم یالکاپوف از ترکمنستان را در دو دقیقه و ۵۰ ثانیه ضربه فنی ‌کرد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت. او در مرحله نیمه نهایی بازی‌های آسیایی اینچئون مقابل ماکسیم راکوف از قزاقستان به روی تاتامی رفت و در کمتر از سی ثانیه ضربه فنی شد و برای کسب مدال برنز مقابل گوهام چو از کره جنوبی به روی تاتامی رفت و در پایان در حالی که یک امتیاز وازاری و یک امتیاز یوکو عقب بود، برابر نماینده میزبان ضربه فنی شد و به مقام پنجم رسید.

محمد جمالی، جودوکار وزن ۹۰- کیلوگرم ایران در دور اول استراحت کرد و در دور دوم در مدت ۳۵ ثانیه، عدی طوایب از فلسطین را ضربه فنی کرد اما در دور بعد برابر یوشیدا از ژاپن در یک مبارزه سنگین شکست خورد. او راهی شانس مجدد شد که حریف چینی را ضربه فنی کرد و برای کسب مدال برنز مقابل لخاگواسورن از مغولستان به روی تاتامی رفت و در پایان با شکست برابر حریف خود به مقام پنجمی بسنده کرد.

اما هرچقدر جودوکاران ایرانی در این دوره از رقابت‌ها ضعیف عمل کردند، اعضای تیم تیراندازی بانوان ایران روز سوم رقابت‌ها را با اقتدار آغاز کردند و سه مدال نخست ایران را به دست آوردند. سه مدالی که می‌توانست رنگ دوتای آن طلا باشد اما با اعمال نفوذ چینی‌ها مدال طلای ایران به نقره تبدیل شد.

در ماده تپانچه ۱۰ متر زنان، صبح امروز تیم کشورمان متشکل از نجمه خدمتی، الهه احمدی و نرجس امام قلی‌نژاد در رتبه دوم ماده خود جای گرفت و به مدال نقره رسید. اما اعتراض مسئولان کاروان ایران به خطای تیم چین موجب شد تا داوران در بازبینی ایران را قهرمان این ماده بنامند. تصمیمی که توسط هیات استیناف که ریاست آن را یک چینی به عهده داشت، وتو شد تا مدال طلای تیم ایران نقره شود.

اما در ادامه این رقابت‌ها و در مسابقات انفرادی نجمه خدمتی، ملی‌پوش هجده ساله تیم ملی تیراندازی ایران توانست به مقام قهرمانی و مدال طلای این رقابت‌ها دست پیداکند. مدال نقره این رشته هم به نرجس امام قلی‌نژاد رسید. تا کاروان کشورمان در صبح روز سوم صاحب سه مدال شوند.

همزمان با این موفقیت‌های تیم تیم ملی تیراندازی ملی‌پوشان هندبالیست کشورمان در دومین دیدار خود در این رقابت‌ها هم با نتیجه ۲۹-۲۵ تیم کویت را شکست دادند تا با دو پیروزی در صدر گروه خود قرار بگیرند.

در دوچرخه سواری و در ماده اسپرینت، در مرحله یک شانزدهم رقابت‌های اسپرینت نیز محمد دانشور در رقابت با رکابزن هنگ کنگی زمان ۱۰ ثانیه و ۹۶۶ هزارم ثانیه را ثبت کرد و توانست راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

دانشور در این مرحله در رقابت با ژائو چائو از چین نتوانست موفق شود و راهی شانس مجدد شد. او در مصاف با رکابزنان کره و چین تایپه در رده دوم ایستاد و باید با رکابزنان چین تایپه، مالزی. هنگ کنگ برای مقام نهم تا دوازدهمی رقابت می‌کرد که در پایان در رده یازدهم قرار گرفت.

حسن علی ورپشتی نیز در مرحله یک شانزدهم نهایی در رقابت با رکابزن کره‌ای با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۸۵۵ هزارم ثانیه توانست به برتری برسد و راهی مرحله یک هشتم نهایی شود.

او در این مرحله در رقابت با آیم چایبین از کره به دلیل خطا کردن نماینده کره موفق شد با ثبت زمان ۱۰ ثانیه و ۶۳۴ هزارم ثانیه راهی دور بعد شد.

در اومنیوم حسین ناطقی در اسکرچ در رده ششم قرار گرفت. در ماده ۴ کیلومتر تعقیبی انفرادی نیز با ثبت زمان ۴ دقیقه و ۴۱ ثانیه و ۱۳۵ هزارم ثانیه رده هفتم شد. او در دور حذفی نیز در رده هفتم قرار گرفت.

جمال چاووشی، شناگر تیم ملی کشورمان در دومین روز رقابت‌های خود مانند روز اول موفق شد رکورد ملی را که این بار در اختیار خود بود را ارتقا بدهد؛ اما مانند روز گذشته از رسیدن به فیتال بازماند.

در قایقرانی هم ورزشکاران کشورمان مانند روز گذشته موفق شدند، جواز حضور در مرحله فینال را کسب کنند. در رویینگ سبک وزن مردان عاقل حبیبیان در رقابت‌های شانس مجدد موفق شد به فینال راه یابد.

همچنین در رویینگ ۸ نفره مردان، تیم ایران در شانس مجدد دوم و راهی فینال شد و در رویینگ ۴ نفره زنان، تیم ایران در شانس مجدد سوم و راهی فینال شد.

دومین ملی‌پوش وزنه برداری ایران هم در سومین روز مسابقات وزنه برداری ناکام بود. جابر بهروزی در دسته۶۹ کیلوگرم با ثبت رکورد ۱۴۴ کیلوگرم در یک ضرب و با انداختن وزنه‌های ۱۷۶ و ۱۸۱ کیلوگرم و ناکامی در حرکت دو ضرب حذف شد.

ملی‌پوشان ووشوی ایران اما امروز چهار مدال خود را قطعی کردند.

‌تالو زنان:
حمیده برخور در بخش بانوان در فرم تای چی جین به اجرای فرم پرداخته و با امتیاز ۸.‌۳۳ به کار خود پایان داد. برخور در فرم دوم (تایچی چوان) با کسب ۹.‌۱۳ امتیاز در مکان دهم قرار گرفت.

تالو مردان:
فرشاد عربی در فرم اول خود (نان چوآن) امتیاز ۹.‌۵۳ کسب کرده و هشتم شد. در فرم دوم ۹.‌۶۳ امتیاز کسب کرد. او در مجموع در رده چهارم بازی‌ها قرار گرفت.

ساندا زنان:
وزن ۶۰- کیلوگرم شهربانو منصوریان در مرحله یک چهارم در فینالی زودرس با «وانگ چانگ» از چین مبارزه کرد و با انجام مبارزه‌ای خوب از دور رقابت‌ها حذف شد.

وزن ۵۲- کیلوگرم الهه منصوریان در دور دوم «گورلینگ» از نپال را در دو راند شکست داد و به جمع چهار نفر پایانی راه یافت با توجه به اهدای مدال برنز مشترک، چهارمین مدال کاروان ایران نیز قطعی شد.

ساندا مردان:
وزن ۶۵- کیلوگرم محسن محمدسیفی «بوژویف» از قرقیزستان را ناک اوت و به جمع چهار نفر پایانی صعود کرد تا دومین مدال ایران در ووشو قطعی شود.

وزن ۷۰- کیلوگرم سجاد عباسی «جومانیازوف» از ترکمنستان را در دو راند شکست داد و ضمن راهیابی به جمع چهار نفر پایانی، مدال برنزش در این رقابت‌ها را قطعی کرد.

وزن ۷۵- کیلوگرم حمیدرضا لادور مقابل «محمد زید» از اردن پیروز شد و ضمن راهیابی به جمع چهار نفر پایانی مدال برنزش در بازیهای آسیایی اینچئون را قطعی کرد.

در حال حاضر تیم کشورمان با یک طلا و دو نقره در مکان نهم جدول مدال‌های بازی‌ها آسیایی است.

‌برنامه ورزشکاران ایران در روز چهارم بازی‌های آسیایی ۲۰۱۴ اینچئون کره جنوبی به ترتیب زیر است؛

شنا

۵۰ متر آزاد (آرشام میرزایی و احمدرضا جلالی) دور مقدماتی ساعت ۹، فینال ۱۹:‌۰۵.

قورباغه ۲۰۰ متر (آریا نسیمی شاد و مهدی انصاری) دور مقدماتی ساعت ۹، فینال ۱۹:‌۴۳.

تیروکمان


 کامپوند انفرادی وتیمی مردان (میر کاظم‌پور، اسماعیل عبادی، مجید غیبی، مجید کیان‌زاده) مقدماتی ساعت ۱۰، کامپوند انفرادی و تیمی زنان ساعت ۱۴:‌۳۰.

دوچرخه‌سواری‌

اومنیوم یک کیلومتر (رجبلو) ساعت ۱۰:‌۲۰، اومنیوم فلایینگ لپ (رجبلو) ساعت ۱۶:‌۴۸، اومنیوم امتیازی (رجبلو) ساعت ۱۷:‌۳۸، اسپرینت یک چهارم نهایی مردان ۱۷:‌۰۸.

شمشیربازی‌


 تیمی اپه (محمد رضایی، طاهر عاشوری، علی یعقوبیان، صادق عابدی) ساعت ۱۲، نیمه نهایی ساعت ۱۵، فینال ساعت ۱۹.

ژیمناستیک‌


 انفرادی تمام اسباب فینال از ساعت ۱۴:‌۳۰ تا ۲۰.

جودو‌


تیمی مقدماتی از ساعت ۱۴، نیمه نهایی ۱۶:‌۳۰، فینال ۲۰.

ووشو


تالوی زنان چانگ چوان (هانیه رجبی) از ساعت ۱۱:‌۱۰.

ساندای زنان نیمه نهایی ۵۲ کیلوگرم (الهه منصوریان) از ساعت ۱۹.

ساندای مردان نیمه نهایی ۶۵ کیلوگرم (محسن محمد سیفی)، ۷۰کیلوگرم (سجاد عباسی) و ۷۵ کیلوگرم (حمیدرضا لادور) از ساعت ۱۹:‌۴۰.

قایقرانی

روئینگ دو نفره مردان (سید مجتبی شجاعی و امیر رهنما) رپه شاژ ساعت ۱۰.

روئینگ ۴ نفره زنان – رپه شاژ ساعت ۱۰:‌۴۰.

تیراندازی


‌ساعت ۹ مقدماتی و ۱۱:‌۴۵ فینال - تفنگ بادی ۱۰ متر مردان (حسین باقری، پوریا نوروزیان، مهدی جعفری پویا).

ساعت ۹:‌۳۰ مقدماتی و ۱۴: ۴۵ فینال تراپ زنان (شیوا فرح‌پور، بهاره جهان‌دار، مرضیه پرورش نیا).
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۳
تیم امید , ناامیدمان کرد . هم بازیها را باخت و هم اخلاق را ! . . .
عملکرد ورزش کشور ها تو المپیک دقیقا نشون دهنده ی عملکرد خود اون کشور در تمامی زمینه هاست کشور ما هم از الان معلومه چیزی حدود 20 مدال طلا میاره که پتانسیل ذاتی کشور ایرانه و هیچ ربطی به برنامه ریزی مدیران ورزشی نداره. که اگر داشت باید حدود 100 مدال طلا میاوردیم تو بقیه بخش های کشور هم همین هستیم مثلا نفت توان ذاتی کشوره و پول دراوردن ازش برنامه ریزی نمیخواد.
شاید نتیجه ی این 3 روز تلنگری بر ذهن برخی مسئولین "زن گریز" باشد!
فوتبال ایران نابود شد و نابودگران در کمین دیگر رشته ها نشستن
فوتبال حیفه نون
بی کفایتی مجموعه ی تیم امید به جای خودش هست و همچنین درخشش قابل تحسین بانوانی که علارغم کم توجهی از سوی مدیران ورزشی و فدراسیون ها خوش درخشیدن هم به جای خودش
تیتر رو عوض کن هیچم به داد فوتبالیست ها هم نرسیدن
حیف از بیت المال
به درک که تیم امید فوتبال حذف شد
ان شاءالله کل فوتبال از ایران محو بشه تا بلکه بودجه به بقیه رشته ها و ورزشکاران باغیرت ایرانی برسه نه به یه عده آدم مفت خور بی غیرت
ضمن عرض تبریک به این بانوان. وای به حال شوهران این بانوان عزیز که دیگر تیرشان هم به خطا نمی رود
درود بر همه نمایندگان ایران زمین
هر مقامی بیارید مایه افتخار ماست عزیزان ...
خانم نجمه خدمتی مدال ارزشمند طلای شما مایه افتخار کشور و استان عزیزمان خراسان جنوبی است
درود بر بانوان تیرانداز مدال آور ایرانی
فدراسيونيها بميريد بهتره
زنده باد دختران آریایی
پول رو از فوتبال بیارید بیرون ببرید تو ورزش های دیگه. راندمانش به مراتب بهتره
این چه حرفی است؟ تیم امید و و ینگادا باید در قبال
دو بازی افتضاح خود جوابگوی مردم باشند .
باعث تاسفه که هنوزم اسم فوتبال رو شما از سایتتون حذف نکردین
فوتبال ایران = آبروریزی ملی

تا کی باید بساط این ورزش بی ارزش حق رشته های دیگر رو بخوره؟؟!!!
آفرین . خدائیش چقدر برای این دختران تیرانداز هزینه شده و چقدر برای آن فوتبالیستهای تیم امید هزینه شده است ؟؟؟
مرده شور شکم گنده های فدراسیون فوتبال را ببرند که جز خوردن بودجه های میلیاردی مملکت هیچ هنر دیگری ندارند. خدا ذلیلشان کند.
خوبه اقلا" خانمها اینجا به درد میخورند.
تو مسابقات والیبال لهستان سفیر و خانمش و تعدادی هم دختر خانم ایران رو تشویق میکردند ما در سینا قانونی داریم که اگر هنرپیشه زن خارجی بود بیحجابش مشکل نداره ولی این قانون اینجا صادق نیست چون هم بازیکن خارجی بود و هم ایرانی /اگر دین ما نگاه کردن بازی رو حروم کرده پس باید اونجا هم حروم باشه/ولی توجیه دیگر جو ورزشگاه راستی چطور لهستانی که بیش از 50 سال کمونیست بوده بعدشم غربی شده جوو ورزشگاهش از ما که 35 ساله جامعه امام زمانی را پایه ریزی میکنیم سلامت تر است که جناب سفیر مومن مکتبی با خانم ودختر خانمها و غیره میتونند براحتی بنشینند و والیبال تماشا
کنند و این جامعه اماری نشون میده جامعه بیرونیشون هم مطمعنا" پاکتر از جامعه ماست چون اینها که انتخاب نشدند از خیابون
اومدند پس باور کنیم بوق را از سر گشادش مینوازیم و راه به جایی نخواهیم برد.
فوتبال فقط شده سمبل دزدی و کلاهبرداری و ابروریزی تقبل و هزار تا جرم دیگه.. فوتبال ناپاک ایران.....
اگه فوتبال تعطیل میشد هزینه هاش صرف بقیه رشته ها میشد ایران بهشت میشد...
من تا حالا 100 تا نظر گذاشتم جاهای مختلف. هیچ مشکل اخلاقی هم نداشته ولی شما یه سری نظر آدم های لو س و بی نمکی رو میگذارید که از خودتون هستن. واقعا برای شما و سانسورچی هاتون متاسفم. به درد همین مسخره بازیها می خوره این سایت محمد جعفر و این لوده بازیها.
چرا از زحمت خانم ها برای حفظ آبروی فوتبال تیتر میزنید. غیرت و تعصب خانم ها تا به الان که بیشتر از آقایان بوده. فوتبال که شرم آور است!!!احتیاج به تیتر ندارد.
باعث تاسف است كه تيم فوتبال مان حذف شده . مربى هاى خارجى را بيرؤن كنيد مربى هاى ايرانى باور داشته باشيد و به كلاس هاى مربيگرى به خارج از ايران بفرستيد . حداقل دلار هاى نفتى را به خودى ها بدهيد باور كنيد خود ى ها بخورن بهتره .
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی