بازدید 7246

دفاع مقدس امروز چیست؟

اينكه هر روز عده‌اي براي همديگر خط و نشان مي‌كشند و يكديگر را به خيانت يا ناكارآمدي متهم مي‌كنند، به اين معني است كه وحدتي كه پايه اصلي پيروزي‌ها بود دچار خدشه شده و اخلاص كه زيرساخت وحدت است ناياب گرديده است.
کد خبر: ۴۳۶۲۲۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۰ 22 September 2014
جمهوری اسلامی در سرمقاله امروز نوشت:

در 31 شهريو 34 سال قبل رژيم بعث عراق به فرمان صدام، جنگ تحميلي عليه جمهوري اسلامي ايران را آغاز كرد. اين جنگ نزديك 8 سال طول كشيد و هر چند تلفات انساني و زيان‌هاي مادي زيادي براي كشور ما داشت، اما اين افتخار را برجاي گذاشت كه ملت ايران در سخت‌ترين شرايط و درحالي كه هنوز نيروهاي نظامي منسجم كارآزموده‌اي بعد از فروپاشي رژيم منحط پهلوي در اختيار نداشت و مسئولان سياسي و اقتصادي كشور نيز تجربه چنداني در زمينه مديريت كشور نداشتند، تصميم به ايستادگي در برابر تهاجم دشمن گرفتند و در يك دفاع جانانه، كه به درستي "دفاع مقدس" نام گرفت، توانستند تماميت ارضي كشور را حفظ كنند و اجازه ندهند. دشمن به اهدافش برسد. آنچه جان مايه اصلي پيروزي انقلاب ايران در آن زمان بود، وحدت و اخلاص مردم و مسئولان بود.

اكنون بعد از گذشت 34 سال از آغاز اين واقعه مهم و 26 سال از پايان آن، درحالي كه افتخارات بزرگي از آن دوران سخت براي ملت ايران برجاي مانده و نسل‌هاي آينده مي‌توانند اين افتخارات را با خطوط برجسته در تاريخ كشور خود بنويسند و تكرار و مرور كنند، توجه به اين نكته نيز يك ضرورت است كه ما مردم ايران همچنان در معرض تهديدات دشمن هستيم و حتي بيش از دوران جنگ تحميلي به "دفاع مقدس" از خود نيازمنديم.

سازمان دهندگان تهاجم نظامي رژيم بعث عراق، يعني قدرت‌هاي استعماري و چپاولگري كه پيروزي انقلاب اسلامي ايران منافع نامشروع آنها در ايران و منطقه را به خطر انداخته بود، وقتي به اين نتيجه رسيدند كه از طريق تهاجم نظامي نمي‌توانند نظام جمهوري اسلامي را ساقط كنند و ملت ايران را از پا در آورند، با طراحي‌هاي دراز مدت به تهاجم فرهنگي،‌ تحريم‌هاي اقتصادي، فشارهاي سياسي و بمباران‌هاي تبليغاتي متوسل شدند. ملت ايران، كه با فداكاري مثال زدني خود توانسته بود دشمنان را در عرصه نظامي ناكام نمايد، در عرصه‌هاي فرهنگي، اقتصادي، سياسي و تبليغاتي نيز مقاومت كرد و تا امروز كه در سي و ششمين سال عمر نظام جمهوري اسلامي قرار داريم علاوه بر اينكه به راه پرافتخار انقلابي خود ادامه داد نظام جمهوري اسلامي را نيز توانمندتر و مقاوم‌تر نمود و كشور را به قدرت برتر منطقه در زمينه‌هاي مختلف تبديل كرد. آن مقاومت جانانه در عرصه دفاع مقدس، به بركت رهبري امام خميني رضوان‌الله تعالي عليه و اعتقاد مردم به ولايت فقيه و حضور همه جانبه در تمام صحنه‌ها همراه با فداكاري‌ها و ايثارگري‌هاي كم نظير ميسر شد. بعد از پايان جنگ و تا امروز نيز مقاومت مردم در برابر توطئه‌ها و تهاجم‌هاي رنگارنگ دشمن به بركت همان اعتقاد و همان حضور همه جانبه در تمام صحنه‌ها و فداكاري‌ها و ايثارگري‌ها بود كه توانست دشمنان را ناكام نمايد.

خوشبختانه امروز نظام جمهوري اسلامي قدرتمندتر از هر زمان ديگري در برابر توطئه‌ها ايستاده و با برخورداري از تجربيات چند ده ساله، پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي و دفاعي و مديراني شايسته و كار آزموده مي‌تواند بهتر و مؤثرتر از دوران جنگ تحميلي با هر توطئه و تهاجمي مقابله كند. در شرايط كنوني احتمال تهاجم نظامي به ايران، منتفي يا نزديك صفر است اما تهاجمات ديگر كه خطر آنها دست كمي از تهاجم نظامي ندارد، بسيار زياد است. بنابر اين، نبايد آسوده خاطر باشيم و از حالت دفاعي و هوشياري در برابر دشمن خارج شويم.

با توانمندي‌ها، امكانات و تجربياتي كه امروز داريم، قطعاً قدرت مقابله با هر توطئه‌اي از نوع سخت افزاري و نرم افزاري را داريم البته به اين شرط كه وحدت و اخلاص دوران هشت ساله دفاع مقدس را هم داشته باشيم. ما نبايد در اين بخش با خودمان تعارف داشته باشيم و فريب رودربايستي‌ها را بخوريم. اين واقعيت تلخ را بايد بپذيريم كه چرب و شيرين زندگي و قدرت اكنون زير دندان‌ها جا خوش كرده و زمينه را براي اختلافات و منازعات فراهم ساخته است. اينكه هر روز عده‌اي براي همديگر خط و نشان مي‌كشند و يكديگر را به خيانت يا ناكارآمدي متهم مي‌كنند، به اين معني است كه وحدتي كه پايه اصلي پيروزي‌ها بود دچار خدشه شده و اخلاص كه زيرساخت وحدت است ناياب گرديده است.

اگر از كساني كه طرفين اين دعواها محسوب مي‌شوند سؤال شود چه مي‌خواهيد؟ و چرا بر سر سفره انقلاب به همديگر چنگ و دندان نشان مي‌دهيد؟ معلوم نيست هيچيك از آنها پاسخ روشني ارائه دهند. امام خميني بارها خطاب به مسئولان مي‌گفتند اگر فداكاري‌هاي اين مردم نبود، شما همچنان در كنج زندان‌ها يا كنج خانه‌هايتان بوديد و اصولاً كاري در دستتان نبود. حالا كه اين مردم شما را به صحنه آورده‌اند و به قدرت رسانده‌اند، خدا را شكر كنيد و قدر اين مردم را بدانيد و به جاي دعوا و اختلاف، از فرصتي كه در اختيارتان قرار گرفته براي خدمت به مردم و كشور استفاده نمائيد.

همه بايد بدانيم كه همچنان در جنگ با دشمنان هستيم. درست است كه هيچگاه ما آغازگر تهاجم نبوده‌ايم، ولي دشمنان ما به دليل طمعي كه به ثروت‌هاي ما دارند و به دليل كينه‌اي كه نسبت به آرمان‌هاي اسلامي ما دارند، همواره درحال طراحي توطئه‌اي عليه ما هستند. ما به آمريكائي‌ها و هم پيمانان اروپائي آنها نشان داده‌ايم كه مي‌توانيم بيني آنها و فرزند نامشروعشان رژيم صهيونيستي را در جنگ 51 روزه غزه به خاك بماليم و به آنها نشان داده‌ايم كه مي‌توانيم نطفه حرام آنها داعش را در سوريه و عراق خفه كنيم. اين واقعيت‌ها را آمريكا ودولت‌هاي اروپائي مي‌دانند و درست به همين دليل است كه هر روز توطئه‌اي عليه ما طراحي مي‌كنند. اميد آنها به شكسته شدن وحدت ما و تهي شدن وجود ما از اخلاص است. بنابر اين، مسئولان ما بايد تمام توان خود را صرف بالا بردن اخلاص و مستحكم‌تر كردن پايه‌هاي وحدت نمايند. فقط اينگونه است كه مي‌توانيم مثل دوران 8 سال دفاع مقدس در برابر جنگ تحميلي، اكنون و هر زمان ديگري در دفاع مقدس امروز نيز پيروز و سربلند باشيم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل