بازدید 12133
۷
کیوسک بین‌المللی «تابناک»؛

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

بازتاب دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک، تأکید یک مقام آمریکایی بر ‌همکاری نکردن با ایران برای مبارزه با داعش، تلاش آمریکا برای جدا نگه داشتن مذاکرات هسته‌ای از موضوع مبارزه با داعش، ارائه پیشنهادهایی از سوی روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و پهلو گرفتن دو کشتی جنگی چینی در سواحل ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۸
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۰ 22 September 2014
روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیمبازتاب دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا در نیویورک، تأکید یک مقام آمریکایی بر ‌همکاری نکردن با ایران برای مبارزه با داعش، تلاش آمریکا برای جدا نگه داشتن مذاکرات هسته‌ای از موضوع مبارزه با داعش، ارائه پیشنهادهایی از سوی روسیه در مذاکرات هسته‌ای ایران و پهلو گرفتن دو کشتی جنگی چینی در سواحل ایران، از جمله مهم‌ترین مطالب امروز مطبوعات جهان درباره ایران است.

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

به گزارش «تابناک»، موضوع دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا، مهم‌ترین خبر مربوط به ایران است که امروز مورد توجه مطبوعات بین‌المللی قرار گرفته است. سایت شبکه خبری «بلومبرگ» در این زمینه می‌نویسد، جان کری، وزیر خارجه آمریکا با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی خود دیدار و درباره برنامه هسته‌ای ایران و همچنین تهدید ناشی از گروه داعش با وی گفت‌و‌گو کرد.

در این مطلب اشاره شده، این دیدار‌ که بیش از یک ساعت به طول انجامیده، در حاشیه اجلاس مجمع عمومی سازمان ملل انجام گرفته است. یک مقام وزارت خارجه آمریکا ضمن اشاره به دیدار کری و ظریف‌ گفته، در این دیدار، مباحث مربوط به موضوع هسته‌ای و مبارزه با داعش جداگانه بر سر آن بحث شده است.

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

با این حال، نماینده آمریکا در سازمان ملل، بار دیگر تأکید کرده ‌این کشور برای مبارزه با تروریست‌های داعش با ایران همکاری نمی‌کند. به نوشته «واشنگتن اگزمینر»، سامانتا پاور اظهار داشته، هیچ گونه همکاری ‌و یا انواع دیگر همکاری میان ایران و آمریکا برای مبارزه با داعش انجام نخواهد شد، زیرا بنا به ادعای وی، ایران از دیگر گروه‌های تروریستی حمایت می‌کند و همچنین حامی بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه است.

واشنگتن اگزمینر اشاره می‌کند ‌پیش از این، وزیر خارجه آمریکا در اظهاراتی گفته بود، ایران نیز در زمینه مبارزه با داعش نقش دارد، ولی پاور در اظهارات خود با این موضوع مخالفت کرده است.

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

در مطلب دیگری در همین زمینه، روزنامه «تودی زمان» با انتشار گزارشی تحلیلی از تلاش آمریکا برای جدا نگه داشتن موضوع مذاکرات هسته‌ای از بحث تشکیل ائتلاف بین‌المللی برای مبارزه با داعش سخن گفته است.

این روزنامه می‌نویسد، ‌هم‌اکنون‌ چالش اساسی برای آمریکا این است که چگونه جلو‌ سخت‌تر شدن موضع ایران در مذاکرات هسته‌ای را ـ که شاید در ازای پیشنهاد همکاری برای مبارزه با داعش انجام شود ـ بگیرد. از سوی دیگر، ‌مسأله مهم اینکه چگونه می‌توان بدون کمک گرفتن از ایران ـ که دارای نفوذ چشمگیری در عراق و سوریه است ـ نسبت به مبارزه با داعش و شکست این گروه اقدام کرد.

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

اما در ادامه مباحث ویژه مربوط به مذاکرات هسته‌ای نیویورک، خبرگزاری «ریانووستی» اظهارات معاون وزیر خارجه روسیه را بازتاب داده که از ارائه پیشنهادهایی از سوی کشورش در مذاکرات هسته‌ای خبر داده است.

به نوشته این خبرگزاری، سرگئی ریابکف اظهار داشته، روسیه پیشنهادهایی را در جریان مذاکرات ایران و ۱+ ۵ مطرح کرده و امیدوار است، ‌در زمینه دستیابی به توافق نهایی هسته‌ای، کار جمعی شود. وی گفته: «ما تعدادی ایده دیگر را مطرح کردیم و امیدواریم ‌این ایده‌ها بتواند‌ محرکی برای کار جمعی در نظر گرفته شود». ریابکف همچنین گفته، هنوز برنامه‌ای برای برگزاری مذاکرات در سطح وزرا وجود ندارد.

روسیه: پیشنهادهایی را در مذاکرات نیویورک مطرح کردیم

در پایان در میان دیگر مطالب، روزنامه «نیویورک تایمز» موضوع برگزاری رزمایش دریایی مشترک از سوی ایران و چین را مورد توجه قرار داده و می‌نویسد، مقامات نظامی ایران اعلام کرده‌اند ‌برای نخستین بار، دو کشتی جنگی چینی در سواحل ایران پهلو گرفته و خود را برای برگزاری یک رزمایش مشترک چهار روزه با ایران آماده می‌کنند.

نیویورک تایمز می‌افزاید، این در حالی است که منابع خبری رسمی چینی پیشتر اعلام کرده بودند، دو کشتی مذکور مأموریت محافظت از کشتیرانی در خلیج عدن را بر عهده داشته‌اند و برای انجام یک «دیدار دوستانه» در سواحل ایران پهلو می‌گیرند.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۷
هر چی میکشیم از روسیه است مرگ بر روسیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۲:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
منطق و عقل گرایی مرده
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
درطول تاریخ هیچ کشوری به اندازه امریکا به مردم ایرا ن ظلم نکرده است
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۱
هرچه می کشیم از خودمان است عمیق فکر کن درست نتیجه بگیر
روسیه اگه بیل زنه بره باغچه خودش را بیل بزنه
اگر توافق هسته ای صورت بگیرد روسیه و چین خیلی ضرر خواهند کرد بعد روسیه می یاد طرح هم می ده جالبه!!!
از پیشنهادات روسیه هراس داشته باشید!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار