بازدید 8997

مسئول ایجاد «ارتش شورشیان سوری» تعیین شد

رئیس‌جمهور آمریکا یک ژنرال ارشد ارتش این کشور را مسئول تشکیل «ارتش شورشیان سوری برای مقابله با داعش» کرد.
کد خبر: ۴۳۶۲۰۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۲ 21 September 2014
رئیس‌جمهور آمریکا یک ژنرال ارشد ارتش این کشور را مسئول تشکیل «ارتش شورشیان سوری برای مقابله با داعش» کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه «دیلی بیست»، «باراک اوباما» رئیس‌جمهور آمریکا «مایکل ناگاتا» ژنرال ارتش آمریکا را به عنوان مسئول ایجاد «ارتش شورشیان سوری» تعیین کرد.

این پایگاه روز یکشنبه با برشمردن فعالیت‌های مسئول تشکیل ارتش مخالفان سوری گزارش داد: «ناگاتا در این زمینه (آموزش ایجاد ارتش) تجربه دارد و او مسئول عملیات‌های ویژه آمریکا در اردن بود. ناگاتا همچنین با سازمان سیا در پایگاه محرمانه‌ای در اردن در آموزش شورشیان سوری همکاری داشت؛ این پایگاه از سال 2012 شروع بکار کرده بود.»

دیلی بیست در ادامه گزارش داد: «ناگاتا هم اکنون مسئول فرماندهی عملیات ویژه ستاد فرماندهی مرکزی است؛ ستادی که سوریه، عراق، افغانستان و ایران را دربرمی‌گیرد.»

اقدام اوباما برای تعیین یک فرد نظامی ارشد برای تشکیل ارتش شورشیان در حالی انجام می‌شود که رئیس‌جمهور آمریکا پیش از این استراتژی خود برای «تجهیز و آموزش شورشیان سوری» را اعلام کرده بود و همچنین بر احتمال اقدام نظامی در خاک سوریه برای آنچه «مقابله با داعش» خوانده، تاکید کرد.

رئیس‌جمهور آمریکا دو هفته قبل طی نطقی تلویزیونی طرحی را ارائه کرد که می‌گوید هدف از آن مبارزه با داعش است. انجام حملات هوایی و تقویت مخالفان سوریه از اصلی‌ترین بندهای این طرح است. «سامانتا پاور» نماینده آمریکا در سازمان ملل امروز اذعان کرد که مخالفان سوریه نهایتا برای تغییر نظام در سوریه تقویت می‌شوند.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی