بازدید 51969
دومین روز بازی‌های آسیایی اینچئون؛

یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کره

شیخ فهد اما به رویدادهای رخ داده در حاشیه برگزاری این مسابقات ـ که منجر به آزار و اذیت جنسی یک زن کره‌ای در جریان مسابقه فوتبال ایران و ویتنام شده بود ـ‌ واکنش نشان داد و آن را ناشی از «تفاوت فرهنگی» خواند و گفت: «کشورهای مختلف سنت‌های مختلفی دارند و این موضوع به تفاوت فرهنگی کشور‌ها برمی‌گردد‌».
کد خبر: ۴۳۶۱۷۴
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۰۲ 21 September 2014
یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کرههرچند روز دوم بازی‌های آسیایی اینچئونف همچنان با انبانی خالی از مدال برای کاروان ایران گذشت،‌ نتایج درخشان‌تری از روز قبل را برای ورزشکاران ایرانی به همراه داشت؛ نتایج درخشانی که کاروان ایران را به کسب مدال در روزهای آتی امیدوار‌تر کرده است.

به گزارش «تابناک»، با اینکه پیشتر روی رشته‌های چون شمشیربازی و دوچرخه‌سواری برای کسب مدال حساب ویژه‌ای باز شده بود، ورزشکاران ایرانی در این دو رشته، نتایج قابل قبولی به دست نیاوردند. با این حال کیومرث هاشمی، رئیس کمیته ملی المپیک، نتایج کاروان ایران را بر پایه پیش‌بینی‌ها می‌داند و امیدوار است، مدال‌آوری برای کاروان ایران از روز پنجم و ششم آغاز شود.

بنا بر این گزارش، مسابقات روز دوم برای کاروان کشورمان با یک پیروزی امیدوارکننده در هندبال آغاز شد. ملی‌پوشان هندبال کشورمان که از امیدهای کاروان ایران برای روی سکو رفتن هستند، نخستین بازی خود در اینچئون را با یک پیروزی قاطع برابر هنگ‌کنگ آغاز کردند و این تیم را با نتیجه ۴۱-۱۰ و با اختلاف فاحشی شکست دادند تا برای رقبای خود خط و نشان بکشند.

همچنین ملی‌پوشان کشورمان در دومین بازی خود، فردا ساعت ۱۰ باید به مصاف کویت بروند؛ اما برخلاف تیم هندبال کشورمان ـ که مسابقات را با اقتدار آغاز کرد ـ ملی‌پوشان دوچرخه‌سواری کشورمان که پیش از مسابقات امید زیادی به آن‌ها برای روی سکو رفتن بسته شده بود، ‌در مرحله مقدماتی در رده هفتم قرار گرفتند و در دور بعد با ازبکستان رقابت کرد که در پایان زمان ۴ دقیقه و ۲۶ ثانیه و ۲۸۲هزارم ثانیه را ثبت کرد و مقابل ازبکستان شکست خورد. ایران در رقابت با امارات برای کسب مقام هفتم و هشتم، ۴دقیقه و ۲۷ ثانیه و ۸۶۱ هزارم ثانیه را ثبت کرد و هشتم بازی‌ها شد.

یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کره

جودوکاران کشورمان هم از آن تیم‌هایی بود که پیش از مسابقات، امیدهایی زیادی به آن‌ها بسته شده بود؛ اما در دو روز نخست مسابقات با سه جودوکار حذف شده چندان انتظارات را برآورده نکردند.

امروز و در وزن ۷۳- کیلوگرم، سعید مولایی در دور نخست «عیسی العلی» از کویت را در زمان ۳ دقیقه و ۳۱ ثانیه ایپون (ضربه فنی) کرد و به دور بعدی راه یافت. دور دوم در مصاف با «هیرویوکی اکیموتو» از ژاپن در شرایطی که تا دو دقیقه پایانی از حریف پیش بود، ضربه فنی شد و از دور مسابقات کنار رفت.

امیر قاسمی‌نژاد، جودوکار وزن ۸۱- کیلوگرم ایران پس از شکست ‌جودوکار تاجیکستان، در دور سوم مقابل نسیف الیاس، جودوکار برزیلی‌الاصل از لبنان در یک دقیقه و بیست ثانیه ضربه فنی شد. قاسمی‌نژاد در گروه شانس دوباره‌ای برای کسب مدال برنز مقابل یوخیو اماموف از ازبکستان ایپون شد و از دور مسابقات کنار رفت.

اما محسن شادی قایقران پرامید تیم ملی کشورمان امروز توانست با زمان ۷ دقیقه و ۸ ثانیه و ۲۱ صدم ثانیه به عنوان نفر اول گروه خود به فینال A این رقابت‌ها راه پیدا کند. محسن شادی از ورزشکاران پر‌امید کاروان ایران برای کسب مدال خوش‌رنگ طلاست؛ اما این تنها نتیجه خوب قایقرانی ایران نبود. در رویینگ ۸ نفره، تیم ملی ایران در مرحله مقدماتی خود با ثبت زمان ۶.‌۰۵.‌۴۱ در رده پنجم قرار گرفتند و به مرحله فینال راه یافتند.

یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کره

سولماز عباسی هم در روئینگ سبک وزن زنان با زمان ۸ دقیقه و ۳۱ ثانیه و ۲۶ صدم ثانیه چهارم شد، ولی جواز حضور در فینال را گرفت.

اما ملی‌پوشان روئینگ دو نفره مردان ایران با زمان ۶ دقیقه و ۳۹ ثانیه و ۳۰ صدم ثانیه سوم شد و به گروه شانس مجدد رفتند. در رویینگ دو نفره هم تیم ایران با ترکیب شجاعی و رهنما در مرحله مقدماتی و در گروه خود سوم شد و به مرحله رپه شاژ یا شانس مجدد رفت. تیم دو نفره ایران فردا یک مسابقه دیگر انجام خواهد داد و اگر جزو چهار تیم اول بشود، به فینال راه خواهند یافت.

روز دوم رقابت‌ها اما روز تلخی برای سابریست‌های ایرانی بود و ورزشکاران کشورمان در این رشته از دور مسابقات حذف شدند. مجتبی عابدینی با شکست حریفانی از هنگ کنگ، ژاپن، تایلند، قطر و کویت راهی مرحله حذفی شد که برای صعود به جمع هشت نفر بر‌تر به مصاف حریفی از ویتنام رفت و با نتیجه ۱۵ بر ۱۱ به پیروزی رسید و صعود کرد اما در مصاف با نماینده کره جنوبی با نتیجه ۱۵ بر ۱۰ تن به شکست داد و از رسیدن به مرحله نیمه نهایی بازماند.

علی پاکدامن نیز در نخستین گام برابر نماینده چین شکست خورد اما در دیدار‌های بعدی‌اش نمایندگان هنگ کنگ، عربستان، ویتنام و قطر را از پیش روی برداشت تا دومین نماینده ایران نیز راهی مرحله حذفی شود. او در مرحله حذفی به مصاف حریفی از کویت رفت و ۱۵ بر ۱۰ برنده شد و به مرحله یک چهارم پایانی صعود کرد. دیگر ملی پوش سابر ایران در یک چهارم برابر حریفی از هنگ کنگ با نتیجه ۱۵ بر ۱۳ تن به شکست داد و حذف شد.
 
کاروان تیراندازی ایران هم در روز دوم رقابت‌ها نتایجی بهتر از جایگاه‌های دو رقمی در میان رقبای خود پیدا نکردند. در تراپ مردان، بابک یگانه در روز دوم مرحله مقدماتی امتیازات ۲۲، ۲۲، ۲۳ و ۲۲ را کسب کرد که با مجموع ۱۱۳ امتیاز بیست و پنجم شد و به نیمه نهایی نرسید.

یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کره

تیم تپانچه ۱۰ متر مردان ایران با ترکیب برخورداری، احمدی و رحیمی هم مقام دهم بازی‌های آسیایی را کسب کرد. در میان ۵۸ تیرانداز شرکت کننده، برخورداری سی و یکم شد، احمدی در مکان سی و دوم قرار گرفت و رحیمی ۳۳ شد.

رقابت‌های شنا هم البته با یک اتفاق ویژه برای کاروان ما همراه بود. در ۱۰۰ متر کرال پشت، جمال چاووشی فر با ثبت زمان ۵۸ ثانیه و ۲۳ صدم ثانیه در گروه هشت نفری خود هفتم شد و نتوانست به فینال برسد اما موفق به شکستن رکورد ملی ایران در این مسابقات شد. رکورد قبلی ماده ۱۰۰ متر کرال پشت با زمان ۵۸ ثانیه و ۹۶ صدم ثانیه در اختیار رهام پیروانی بود. چاووشی فر همچنین رکورد شخصی خود را حدود یک ثانیه کاهش داد.

در ژیمناستیک اما در بخش تیمی، ایران نیز با ۳۱۹.‌۵۰۰ امتیاز در رده هشتم بازی‌ها قرار گرفت. هادی خناری‌نژاد، سعیدرضا کیخواه، ایمان خاموشی، محمدرضا حمیدی و محمد رمضانپور ملی‌پوشان ایران در مسابقات تیمی بودند. در بخش انفرادی نیز سعید رضا کیخواه در خرک حلقه ششم شد و به مرحله فینال راه یافت. هادی خناری‌نژاد نیز در دارحلقه با مقام ششمی‌، راهی فینال شد.

روز ووشوی ایران اما در دومین روز این رقابت‌ها آفتابی بود و هر دو ورزشکار ایرانی حاضر در این رقابت‌ها با پیروزی برابر رقبای خود به دور بعدی راه‌ یافتند. در وزن ۷۵- کیلوگرم حمیدرضا لادور در مرحله یک شانزدهم و در مبارزه نخست خود مقابل «ماهارجان» از نپال در دو راند پیروز شد و به دور بعد راه یافت. همچنین در وزن ۶۵- کیلوگرم، محسن محمد سیفی در مرحله یک شانزدهم، «کلمنته تابوگورا» از فیلیپین را ناک اوت کرد و به دور بعد راه یافت.

یک فینالیست پرامید و واکنش شیخ فهد به «تفاوت فرهنگی» در کره

اما میزبانی ضعیف کره‌ای‌ها در هفدهمین دوره رقابت‌های آسیایی اینچئون، انتقادات زیادی به همراه داشت؛ برای نمونه، خرابی آسانسور هتل‌های محل اقامت ورزشکاران روز گذشته، موجب شد تا ‌اعضای تیم تیراندازی ایران ۲۲ طبقه هتل را پیاده بالا بروند. قطعی برق در سالن‌های برگزاری مسابقات، خاموشی مشعل و چندین و چند نقص و ایراد دیگر، موجب شد تا خبرنگارانی که امروز در کنفرانس خبری شیخ فهد حاضر بودند، از او در خصوص کیفیت میزبانی کره ‌بپرسند.

شیخ فهد در پاسخ گفت: «خودم این موضوع را می‌دانم و شرایط میزبانی از گوانگژو، ضعیف‌تر است اما فراموش نکنید ‌چینی‌ها پس از المپیک، میزبان بازی‌های آسیایی بودند. ما میزبانی را بین کشورهای مختلف تقسیم می‌کنیم. اکنون شهرهای بسیاری در آسیا هستند که می‌توانند میزبان رویدادهای مختلفی باشند. برای اینکه کشور‌ها رشد کنند، مسابقات مختلفی را ایجاد کرده‌ایم؛ از جمله مسابقات ساحلی، داخل سالن و...».

شیخ فهد اما به رویدادهای رخ داده در حاشیه برگزاری این مسابقات ـ که منجر به آزار و اذیت جنسی یک زن کره‌ای در جریان مسابقه فوتبال ایران و ویتنام شده بود ـ هم واکنش نشان داد و آن را ناشی از «تفاوت فرهنگی» خواند و گفت: «کشورهای مختلف سنت‌های مختلفی دارند و این موضوع به تفاوت فرهنگی کشور‌ها برمی‌گردد‌».

اما برنامه روز سوم ورزشکاران ایران در بازی‌های آسیایی به شرح زیر است؛

وزنه برداری‌

دسته ۶۹ (جابر بهروزی) فینال ساعت ۱۹

شنا

 
۵۰ متر کرال پشت (چاووشی فر) از ساعت ۹، فینال ۱۹:‌۰۵

هندبال

 
‌ایران ـ کویت ساعت ۱۰

دوچرخه‌سواری


اسپرینت مقدماتی ساعت ۱۰، یک شانزدهم ساعت ۱۱:‌۱۰ و یک هشتم ساعت ۱۶:‌۱۵.

اومنیوم اسکراچ (محمد رجبلو) ساعت ۱۰:‌۳۵، اومنیوم انفرادی تعقیبی (رجبلو) ساعت ۱۶:‌۳۳، اومنیوم حذفی (رجبلو) ساعت ۱۸:‌۱۵.

جودو

۱۰۰ کیلوگرم (جواد محجوب) و ۹۰ کیلوگرم (محمد جمالی) از ساعت ۱۴، نیمه نهایی ساعت ۱۶:‌۰۰، فینال ساعت ۱۹.

ووشو
 

تالوی زنان تای چی چوان و تای چی جیان (حمیده برخور) مقدماتی از ساعت ۹، فینال (فرم دوم) ساعت ۱۴.

تالوی مردان نانچوان و ننگون (فرشاد عربی) مقدماتی از ساعت ۹، فینال (فرم دوم) ساعت ۱۴.

ساندای زنان یک چهارم نهایی ۵۲ کیلوگرم (الهه منصوریان با نپال) از ساعت ۱۹ به بعد.

ساندای مردان ۷۰ کیلوگرم (سجاد عباسی با ترکمنستان) از ساعت ۱۹ به بعد.

ساندای مردان ۷۵ - کیلوگرم (حمیدرضا لادور با اردن) از ساعت ۱۹ به بعد.

قایقرانی

روئینگ تک نفره سبک وزن (عاقل حبیبیان) و ۴ نفره مردان (خشایار عباس آبادی، صابر نادری، مسعود فتحی و سیاوش سعیدی) – شانس مجدد از ساعت ۱۰.
 
روئینگ ۴ نفره زنان (حمیرا برزگر، نازنین ملایی، مهسا جاور، سولماز عباسی) ـ شانس مجدد ساعت ۱۰:‌۳۰.

تیراندازی


ساعت ۹ مقدماتی، ساعت ۱۱:‌۳۰ فینال تفنگ بادی ۱۰ متر زنان (نجمه خدمتی، الهه احمدی، نرجس امام قلی‌نژاد).

ساعت ۹ مقدماتی، ساعت ۱۴:‌۳۰ فینال تپانچه ۲۵ متر زنان (الهام هریجانی، سارینا قرابت، مریم سلطانی).
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی