بازدید 2852

رستگار: اصلا قول مدال جودو نداده بودم

کد خبر: ۴۳۶۱۵۲
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۴۷ 21 September 2014
رییس فدراسیون جودو با اشاره به این که هیچ قولی بابت کسب مدال توسط جودوکاران ایران در بازی‌های آسیایی نداده است، گفت: از قاسمی نژاد به عنوان کاپیتان تیم انتظار بیشتری داشتیم، اما او با اشتباهات فاحش خود از دور رقابت‌ها حذف شد.

محمدعلی رستگار در گفت و گو با ایسنا در خصوص علت عملکرد ضعیف سه نماینده جودوی ایران و حذف آنها از بازی‌های آسیایی اینچئون، اظهار کرد: در بازی‌های آسیایی تمامی ورزشکاران با آمادگی بسیار بالایی آماده می‌شوند با تجربه‌ترین ورزشکاران نیز ممکن است بر اثر یک غفلت نتیجه‌ را واگذار کنند.

از میان جودوکاران ایران مولایی و بهرامیان با توجه به این که در قرعه سختی حضور داشتند، تلاش خوبی را از خود نشان دادند. هر چند که معتقدم مولایی می توانست حریف ژاپنی را شکست دهد، اما متاسفانه موفق به انجام این کار نشد.

رییس فدراسیون جودو در خصوص عملکرد بسیار ضعیف امیر قاسمی نژاد، کاپیتان تیم ملی جودو که از او به عنوان اصلی‌ترین شانس برای رسیدن به مدال یاد می‌کردند ، گفت: قاسمی نژاد در این بازی‌ها به هیچ وجه در حد خود ظاهر نشد. ما از او انتظار داشتیم با توجه به تجربه بالایی که دارد و کاپیتان تیم است رقابت‌های رقابت‌های بهتری را به نمایش بگذارد، اما اشتباه‌های فاحشی در این بازی‌ها از خود به نمایش گذاشت.

وی در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین علت این ناکامی را چه می دانید؟ خاطر نشان کرد: جودوکاران ما پیش از حضور در بازی‌های آسیایی تمرینات بسیار خوب و منظمی را پشت سر گذاشتند و تلاش زیادی انجام دادند تا بتوانند نتایج خوبی را کسب کنند، اما متاسفانه نتوانستند انتظارات را برآورده کنند.

رستگار با اشاره به حضور محجوب و جمالی در ادامه بازی‌های آسیایی بر روی تاتامی، گفت: امیدوارم محجوب و جمالی در مسابقات فردا با روحیه بالا مسابقه بدهند تا اولین مدال کاروان ورزشی ایران را جودوکاران کسب کنند. ما همواره با امیدواری کارها را دنبال می‌کنیم. مطمئن باشید زحماتی که کشیده شده است، شاید در مقطعی جواب ندهد، اما در نهایت طبق یک فرایند تعریف شده نتایج خوبی در بر خواهد داشت.

رییس فدراسیون جودو در خصوص این که شما پیش از حضور در بازی‌های آسیایی قول کسب مدال توسط جودوی ایران را داده بودید؟ تصریح کرد: من قبل از بازی‌ها هیچ قولی بابت مدال نداده بودم، چرا که سطح بازی‌های آسیایی را می دانستم، اما با تمام توان زحمت کشیدیم، ولی تا به امروز نتیجه‌ای حاصل نشده است. ان‌شاءالله در دو رویداد انفرادی و تیمی بتوانیم مزد زحمات خود را بگیریم.

وی در خصوص میزان شانس جودوی ایران برای رسیدن به مدال تیمی رقابت‌ها، گفت: چون هنوز قرعه‌کشی انجام نشده است و فردا قرار است این کار انجام شود، فعلا نمی‌توانیم در این خصوص نظری بدهیم. در آسیا تیم‌های ژاپن و کره از قدرت‌های آسیا و حتی جهان محسوب می‌شوند. مغولستان، قزاقستان و ازبکستان نیز از تیم‌های قوی هستند. امیدوارم که با قرعه مناسبی در رقابت‌های تیمی مواجه شویم.

رستگار درباره اعتراض کمیته ملی المپیک به حضور جودوکار برزیلی الاصل از کشور لبنان، گفت: از آنجا به جودوکاران مولداوی الاصل که قرار بود برای تیم امارات در این بازی‌ها به روی تاتامی بروند، اجازه حضور در این رقابت‌ها داده نشد، سرپرست تیم ما نیز به مسئولان کمیته ملی المپیک این موضوع را یادآور شد و آنها نیز اعتراض خود را تقدیم مسئولان کردند که من نتیجه‌ آن را نمی‌دانم. به نظر من اگر این ورزشکاران پاسپورت لبنانی داشته باشد و به مدت سه سال نیز از مدت آن گذشته باشد این اعتراض اثری نخواهد داشت.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس