بازدید 5444

یونسی:پیام روحانی مکمل پیام خاتمی است

دولت جمهوری اسلامی و آقای رییس جمهور بر شعار نفی خشونت همچنان مصمم هستند و بنا دارند که آن را در داخل و خارج محقق کنند. شعار نفی خشونت مکمل و در راستای گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی بود که باز مورد اقبال قرار گرفت و این نشان می‌دهد که جهان تشنه صلح است و آسایش.
کد خبر: ۴۳۶۱۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۸:۲۰ 21 September 2014
دستیار ارشد رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت‌های مذهبی، تصریح کرد که جنگ‌افروزی به وسیله افراد خاص و نخبگان آغاز می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام والمسلمین علی یونسی با اشاره به شعار رییس جمهور مبنی بر نفی خشونت آن را مکمل شعار گفت‌وگوی تمدن‌ها دانست و گفت: دولت جمهوری اسلامی و آقای رییس جمهور بر شعار نفی خشونت همچنان مصمم هستند و بنا دارند که آن را در داخل و خارج محقق کنند. شعار نفی خشونت مکمل و در راستای گفت‌وگوی تمدن‌های آقای خاتمی بود که باز مورد اقبال قرار گرفت و این نشان می‌دهد که جهان تشنه صلح است و آسایش.

یونسی با اشاره به به صدا درآوردن زنگ صلح در روز بزرگداشت صلح جهانی در ایران گفت: این می‌رساند که چقدر صلح مظلوم است. برای مظلومیت صلح همین بس که باید از آن دم بزنیم و زنگش را به صدا دربیاوریم ولی هرگز این صدای زنگ به غرش توپ و تفنگ و سلاح‌های جنگی نمی‌رسد.

وی با اشاره به این‌که جنگ یک استثنا در زندگی بشر است و اصل صلح است افزود: پیام همه ادیان آسمانی و فطرت انسانی صلح است، اما همیشه این پیام مظلومانه به گوش مردم نمی‌رسد. پیام آسمانی، پیام همه ادیان، آشتی با انسان و آشتی با خداست ولی دین از آنجا که ملعبه دست جنگ‌افروزان شد خودش توجیهی برای خشونت و جنگ شد. همان‌گونه که علم و دانش و هنر در خدمت جنگ درآمد و آن را تئوریزه کردند.

وی با اشاره به این‌که در پشت صحنه هر جنگ ویرانگر کسانی بودند که آن را توجیه علمی و شرعی کرده‌اند گفت: گفته می‌شود در لشکرکشی اسکندر مقدونی فلاسفه‌ای وجود داشتند که آن تهاجم را توجیه کردند و امروز هم در دنیا کم نیستند مکاتب و فلاسفه‌ای که بدترین خشونت و جنگ‌ها را توجیه می‌کنند و خطر آنجاست که خشونت و جنگ مقدس می‌شود.

وی افزود: آنچه که امروز به نام دین و اسلام ما می‌بینیم و می‌شنویم بالاترین و بدترین جنایت‌ها علیه بشریت است چه آنجا که به دست مسلمانان جاهل انجام می‌گیرد و چه آنجا که توسط گذشتگان انجام می‌گرفت. خشونت و جنگ‌افروزی شیطنت است و شیطنت‌پرستی. این صلح است که پیام اصلی دین است. امروز اسلام و بشریت نیاز دارد به یک قرائت رحمانی و مهربانی از دین. چرا که همه انسان‌ها در معرض تهدید هستند.

وی در ادامه افزود: هیچ وقت خشونت از میان توده مردم آغاز نشده است. مردم را دعوت کنیم به صلح. مردم خواهان صلح هستند. جنگ‌افروزی به وسیله افراد خاص و نخبگان آغاز می‌شود و سربازان سلاح را به زور به دست گرفته‌اند.

یونسی با اشاره به مسئولیتش در مقام امور اقوام و اقلیت‌ها گفت: مردم ایران از هر قومی گرایش و مذهبی مشکلی با یکدیگر ندارند و با یکدیگر زندگی می‌کنند. در بسیاری از استان‌ها همه گرایش‌های مذهبی و قومی وجود دارد. اما هیچ مشکلی وجود ندارد تا زمانی‌که دخالتی نشود. دخالت از سوی خود مردم نیست، بلکه می‌تواند از سوی کسانی باشد که می‌خواهند بر مردم تسلط پیدا کنند. خداوند مردم را بر مبنای مهربانی آفریده است.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان