بازدید 11377

هاشمی: اوباما دنبال توافق با ایران است

کد خبر: ۴۳۶۱۲۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۷:۰۳ 21 September 2014
سایت آیت الله هاشمی رفسنجانی رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام،‌ همزمان با هفتمین دور از مذاکرات ایران و 5+1 به بازنشر مصاحبه هاشمی با سایت انتخاب پرداخت.

مشروح کامل مصاحبه هاشمی رفسنجانی در ادامه می‌آید:‌

علایمی هست که هر دو طرف دارند به گونه ای حرف هایی می زنند تا تندروها را قانع کنند، من این را احساس می کنم . بالاخره غربی ها دیدند که اسرائیل قدرت مانور رسانه ای زیادی دارد و لابی های صهیونیستی در سراسر دنیا و بخصوص اروپا و آمریکا در پارلمان ها اعمال نفوذ می کنند ، چون در انتخابات خیلی به تبلیغات نامزدها کمک می کنند به علاوه جمهوری خواهان آمریکا هم نمی خواهند آقای اوباما بتواند این مساله را حل کند. اگر مساله را حل و خاورمیانه را راحت کند؛ امتیاز بزرگی  برای دموکرات ها در ذهن مردم آمریکاست. آنها کارشکنی می کنند، لابی های اسرائیل کارشکنی می کنند و در اروپا هم کسانی هستند که این وضع را دارند.منتهی تناقضی هم دارند چون اکثر اروپایی ها نمی خواهند توافقات  بهم بخورد.در داخل ایران هم آدم هایی هستند  که حرف های شعاری می زنند.نمی توان همه  واقعیت ها  را رسانه ای کرد .مسئولان هم نمی توانند همه مسایل سرّی را بگویند.رهبری کمک کردند و گفتند:«من به  این هایی که برای مذاکره رفتند؛اعتماد دارم.اینها برای انقلاب می خواهند مخلصانه کار کنند.» با این حرف اصولگراها باید اعتماد کنند و بی خودی بهانه نگیرند.خودی های این طرف هم مواظب باشند. به هر حال الان جریان مذاکره شروع شده و نباید یک کاری کنند که مذاکره کننده ها مجبور شوند حرف هایی بزنند که کار را خراب کند .

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین به فاینشنال تایمز نیز در سال گذشته گفت: مردم ایران خواهان روابط خوب با همه دنیا هستند، مذاکره با آمریکا یک تابو بود و این تابو آسان نمی‌شکست و بدون آمریکا هم نمی‌شد این کار پیش برود که در دولت یازدهم این کار انجام شد. فکر می‌کنم با این محاسبات عقلانی و سیاسی که مخصوصاً دولت اوباما نشان داده، توافق دائم دور از انتظار نیست.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر