بازدید 5920

15 روز تا خشکی کامل سدهای شرق تهران

سفره گسترده سدهای شرق تهران که از سالیان دور پذیرای میهمانان و تامین کننده آب شهروندان تهرانی بوده در حال حاضر تنها می تواند 15 روز به شهروندان تهرانی خدمات آبرسانی ارایه دهند.
کد خبر: ۴۳۶۰۹۹
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹ 21 September 2014
سفره گسترده سدهای شرق تهران که از سالیان دور پذیرای میهمانان و تامین کننده آب شهروندان تهرانی بوده در حال حاضر تنها می تواند 15 روز به شهروندان تهرانی خدمات آبرسانی ارایه دهند.

به گزارش ایرنا، براساس آمار موجود میزان مصرف روزانه آب در تهران در سال جاری و با افزایش دما از سه میلیون مترمکعب فراتر رفت. این میزان در برخی از روزها متغیر بوده است.

به گفته خسرو ارتقایی مدیرعامل آب منطقه ای تهران مبنی بر آنکه سامانه سدهای شرق تهران تنها 50 میلیون مترمکعب آب قابل مصرف دارد، نشانگر آنست که از این حوضه تنها برای 15 روز بیشتر نمی توان تغذیه نمود.

وی معتقد است: در حال حاضر سد لار 30 میلیون مترمکعب و لتیان 45 میلیون مترمکعب آب دارد که از این میزان 27 میلیون مترمکعب آن قابل استفاده نیست.

البته مدیرعامل شرکت آب منطقه ای تهران با اشاره به طرح انتقال آب، پیشنهاد داده که اعتبار مورد نیاز تنها برای یک طرح بالغ بر 800 میلیارد تومان خواهد بود که با اجرای آن، انتقال آب از حوزه لار به سمت تهران دو برابر می شود.

محمد پرورش مدیرعامل شرکت آب فاضلاب استان تهران نیز پیشتر اعلام کرده بود با وجود درخواست های بیشمار این شرکت برای صرفه جویی 20 درصدی مشترکان در مصرف آب، در سه ماهه ابتدای سال جاری، نه تنها این صرفه جویی حاصل نشده بلکه میزان مصرف آب 2.5 درصد نیز افزایش یافته است.

وی همچنین اعلام کرده بود که در زمان حاضر، سامانه منابع آبی شرق تهران درمقایسه با سال گذشته 50 درصد و سامانه منابع آبی غرب تهران نیز 30 درصد با کاهش آب مواجه است.

بنابر اظهارات مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران امسال از آن سال هایی است که برای تامین آب، افزون بر تابستان در پاییز نیز با مشکل مواجه خواهیم بود و این موضوع ضرورت صرفه جویی مصرف آب را در استان دو چندان می کند.

به نظر می رسد مسئولان بخش های آب کشور پیشتر هشدارهای لازم را در خصوص رعایت الگوی مصرف و مدیریت آن اعلام داشته و به کرار از شهروندان خواسته اند که اگر 20 درصد در مصارف غیرضرور خود صرفه جویی کنند، تابستان و پاییز سال جاری را به خوبی پشت سر خواهند گذاشت.

گفتنی است میزان آب مصرفی در شهر تهران سالانه یک میلیارد و 35 میلیون مترمکعب است که این رقم 80 میلیون متر مکعب بیشتر از ظرفیت تولید آب است.

قضاوت، نحوه مدیریت مصرف و رعایت الگوی مصرف موضوعاتی است که برعهده مخاطبان گذاشته شده است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل