بازدید 5060

لاریجانی سخنان مقامات آمریکایی را کلاهبرداری مدرن دانست

کد خبر: ۴۳۶۰۹۷
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷ 21 September 2014

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقامات آمریکایی در آستانه مذاکرات هسته ای با حرف های نسنجیده قصد منحرف کردن مذاکرات را دارند، گفت: این تصور اشتباهی است اگر فکر می کنند با اینگونه شلوغ کاری ها ایران طناب محدودیت اتمی را به دست خود به گردن می اندازد، مذاکرات هسته ای باید با یک مقررات بین المللی که برای همه کشورها یکسان است انجام شود نه با گردن کشی و گران فروشی.

به گزارش مهر علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه علنی امروز یکشنبه مجلس ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آغاز هفته دفاع مقدس مصادف است با آغاز سال تحصیلی در کشور ما و به تعبیری سال تحصیلی مدارس و دانشگاه ها با مدرسه دفاع مقدس و کلاس عشق به میهن شروع می شود، امیدواریم اساتید محترم و معلمان گرانقدر و دانشجویان و دانش آموزان عزیز عشق به تعلیم و تربیت را با مجاهدت در راه اسلام درآمیزند که کلید سرافراز زیستن در این صراط مستقیم است.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از رهبر معظم انقلاب که سیاست های کلی علم و فناوری را ابلاغ فرمودند تشکر کرد و گفت: قطعا این سیاست ها در قانونگذاری و برنامه ریزی این بخش مبنا قرار خواهد گرفت.

لاریجانی با اشاره به جنگ ایران و عراق گفت: جنگی که رژیم بعثی عراق با حمایت آمریکا بر ایران تحمیل نمود از مهمترین جنگ های معاصر در خاورمیانه بود که در یک بستر بین المللی شکل گرفت به طوری که پشتیبانی قدرت های بزرگ و اکثر کشورهای عربی در طول جنگ همراه رژیم صدام بود.

وی اظهار داشت: یکی از کم سابقه ترین رویدادها در عصر جهان دو قطبی در این جنگ بروز نمود و آن جبهه واحد دو قطب همسو با رژیم بعثی بود که با فراز و نشیب هایی در طول جنگ 8 ساله همراه بود.

رئیس مجلس ادامه داد: اکثر کشورهای عربی نیز رژیم عراق را با کمک های مالی مورد حمایت قرار دادند.

لاریجانی گفت: بعدازظهر 31 شهریور سال 59 ارتش رژیم صدام حمله سراسری خود به ایران را آغاز نمود و در دو ماه نخست جنگ 15 هزار کیلومتر مربع از خاک ایران را اشغال کرد.

وی با تاکید بر اینکه این مقطع آزمون بزرگی برای ملت ایران بود اظهار داشت: بزرگ اندیشی، عزت نفس و غیرت دینی ملت ها در شرایط سخت قابل ارزیابی است. جوانان ایرانی و مردم و نیروهای مسلح ایران با مقاومتی بی نظیر در شرایط سخت تفوق یافتند و دشمن را ناکام گذاشتند.

نماینده مردم قم تصریح کرد: با اینکه عراق حمله تهاجمی و غافل گیرانه خود را در همه ابعاد گسترش داد یعنی علاوه بر نبردهای گسترده زمینی و بمباران های هوایی از موشک های زمین به زمین برای حمله به مردم غیر نظامی و نیز سلاح های شیمیایی استفاده کرد اما ملت ایران با نیروی ایمان و رهبری حکیمانه امام (ره) و ابداع شیوه های نوین جنگ با اجرای حدود صد عملیات بزرگ، متوسط و کوچک تمام قوا و نیروهای ارتش متجاوز بعثی را از خاک ایران بیرون راند.

این جنگ خونین صد هزار نفر از مردم ایران را شهید و مصدوم و هزاران خانه و کاشانه را ویران کرد، صد میلیارد دلار خسارت به کشور وارد آورد و یک دهه تحولات سیاسی خاورمیانه را تحت تاثیر قرار داد.

لاریجانی افزود: همت بلند ملت ایران در حماسه دفاع مقدس استقلال و با عزت زیستن را در کشور تثبیت کرد.

وی با بیان اینکه در 200 سال گذشته جنگ تحمیلی تنها جنگی بود که ایران توانست تمام سرزمین های خود را با تکیه بر نیروهای مسلح باز پس گیرد گفت: در جنگ تحمیلی ایران توانست حیثیت اسلامی و ملی خود را حفظ کند.

وی ادامه داد: یکی از نکات مهم در تاریخ دفاع مقدس نقش آمریکا در معرکه جنگ تحمیلی است. آمریکا که در دوره شاه از ایران به عنوان پایگاه اصلی کنترل منطقه بهره می گرفت به طوری که ایران را مرکز اصلی حمایت از نیروهای مستقر در توکیو، تهران و تلاویو قرار داده بود.

وی ادامه داد: با حضور بیش از 40 هزار مستشار آمریکایی، آمریکا عملا مغز ارتش را در اختیار داشت و عملا فقط اندام ارتش در اختیار رژیم شاهنشاهی بود.

لاریجانی گفت: با پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا فروش 16 فروند هواپیمای آر اف فور ای، هفت فروند هواپیماهای آواکس، 160 فروند هواپیما اف 16، 170 موشک فونیکس، 174 موشک تورپیدو، 60 فروند موشک هارپون، 66 فروند هارپون هوا به سطح و 83 فروند موشک هارپون از نوع آر جی ام را لغو کرد.

وی ادامه داد: برخی کشورهای هم پیمان آمریکا نیز نظیر این اقدامات را انجام دادند مثلا آلمان قرارداد ساخت زیردریایی با ایران را لغو کرد دولت انگلیس اجازه انتقال تانک های خریداری شده از این کشور را به ایران نداد، ایتالیا از واگذاری بالگردهای بزرگ به ایران امتناع کرد این در حالی بود که پول اکثر این معاملات را دریافت کرده بودند و فقط آمریکا 12 میلیارد دلار از این بابت به ایران بدهکار است که هنوز نپرداخته است.

رئیس مجلس شورای اسلامی کمک به جریان های تروریستی را نوع دیگر کمک های آمریکا به رژیم بعث خواند و گفت: بعد از تسخیر لانه جاسوسی اسناد این اقدام آمریکا کشف شد. در اکثر قائله های تجزیه طلبانه و یا تروریستی ابتدای انقلاب رد پای عراق و آمریکا را مشاهده می کنید حتی در طراحی کودتای نوژه در 19 تیرماه سال 59 یعنی دو ماه قبل از شروع رسمی جنگ آمریکا و عراق نقش جدی داشتند.

وی گفت: نوع دیگر اقدامات آمریکا که نشانه دشمنی آشکار است در 19 فروردین سال 59 رخ داد که رابطه سیاسی خود را با ایران قطع نمود و تحریم های ایران را تشدید کرد، آمریکا اموال ایران را بلوکه نمود و حساب های بانکی ایران را بست و از این تاریخ تحریم اقتصادی ایران آغاز شد.

لاریجانی گفت: البته امام پاسخ درخوری به کارتر دادند در پیامی امام فرمودند اگر کارتر در عمر خود یک کار کرده باشد که به صلاح مردم باشد همین قطع رابطه است. ما این قطع رابطه را به فال نیک می گیریم چون این قطع رابطه دلیلی بر قطع امید آمریکا از ایران است.

رئیس مجلس به اقدامات دیگر آمریکا اشاره کرد و گفت: از اقدامات آمریکا اعزام وزیر امور خارجه خود به نزد صدام و تحریک او برای جنگ علیه ایران بود.

به استناد گزارش مسئول ارتش عراق آمریکا به صدام قول داد همکاری های مختلف من جمله در زمینه اطلاعات به نیروهای مسلح بنماید و این کار از طرق گوناگون از جمله از طریق هواپیماهای آواکس و در طول جنگ تحمیلی ادامه داشت.

وی افزود: علاوه بر اینها سلاح های نظامی توسط کشورهای غربی به عراق داده شد به طوری که فرانسوی ها به طور استثنایی هواپیماهای سوپر اتاندارد را به عراق اجاره دادند. هواپیماهای میراج در اختیار عراق قرار گرفت، برخی شرکت های آلمانی سلاح های شیمیایی در اختیار عراق قرار دادند به طوری که در جریان جنگ هواپیماهای عراقی 400 هزار سرباز جنگی را علیه ایران داشتند و عراق 530 موشک به سمت شهرهای ایران شلیک کرد.

لاریجانی ادامه داد: اطلاعات نظامی را در اختیار رژیم صدام قرار دادند به طوری که در 3 سال اول در دو روز یک کشتی نفتی مورد هدف قرار می گرفت و در یک سال و نیم آخر جنگ به طور متوسط هر روز یک نفتکش مورد اصابت واقع می شد. در دفاع مقدس 172 هزار نفر فرزندان این ملت به شهادت رسیدند و 17 هزار نفر در اقدامات تروریستی شهید شدند، 23 هزار نفر در اقدامات تجزیه طلبانه و غائله های اوایل انقلاب به شهادت رسیدند. مجموعا در جنگ تحمیلی 796 هزار نفر از ملت ایران شهید، جانباز و یا اسیر شدند و حدود 130 هزار نفر از رزمندگان اسلام مجروح شدند.

رئیس مجلس با بیان اینکه جمع خسارات جنگ تحمیلی به ایران حدودا معادل هزار میلیارد دلار برآورد شده است یادآور شد: ملت ایران هزینه سنگینی برای استقلال و عزت خود داده است آیا آمریکا امروز نباید این واقعیت را بفهمد؟ آیا این توقع زیادی است که در مقابل عظمت ملت ایران آمریکا بعد از 3 دهه حداقل بفهمد که به چه جنایتی علیه ملت ایران دست زده است. ما به پاکی خون شهدای خود ایمان داریم ما به وعده الهی خود ایمان داریم و همانطور که رژیم صدام با ذلت از بین رفت اعتبار آمریکا در منطقه زائل خواهد شد.

لاریجانی با بیان اینکه امر مضحک این است که آمریکا با این کارنامه سیاه در مبارزه با تروریسم غش کرده است، تصریح کرد: اصولا ساختار قدرت طلبی آمریکا با پدیده تروریسم گره خورده است چه در افغانستان چه در سوریه. به همین جهت رهبر انقلاب به خوبی پس از رفع نقاهت در بیمارستان فرمودند در بیمارستان تفریحی داشتیم و آن عبارت بود از مبارزه آمریکا با تروریسم و فرمودند ما اعتمادی به این گفته ها نداریم و مشارکت در چنین امری نخواهیم داشت که موضع بسیار دقیق و حکیمانه بود.

وی ادامه داد: شیطنت آمیزتر برخی اظهارات مسئولان آمریکا در مسئله هسته ای ایران است که در آستانه مذاکرات هسته ای با حرف های نسنجیده قصد انحراف در مذاکرات هسته ای را دارند روحیه دیگر همان خوی استکباری آمریکا است. آنها در مبارزه با ایران عاجز شده اند و در مذاکرات هم نتوانستند تحلیلی ایجاد کنند و ضمنا به قدرت التزام بخش و امنیت بخش ایران در منطقه وقوف یافته اند.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر این اقدامات را به عنوان مانور روانی انجام می دهند باید این امر را فهم کرده باشند که ایران در مذاکرات هسته ای پایبند منطق است و علاقه ای به کرشمه های سیاست بی خاصیت آمریکا ندارد و اگر واقعا معتقد به این خط و نشان ها هستند چرا به دنبال مذاکره می گردند. این چه مذاکره ای است که نتیجه آن از قبل با خط و نشان مشخص می شود و این تصور اشتباهی است اگر فکر می کنند با اینگونه شلوغ کاری ها در مذاکرات ایران طناب محدودیت اتمی را به دست خود به گردن می اندازد. مذاکرات هسته ای باید با یک مقررات بین المللی که برای همه کشورها یکسان است انجام شود نه با گردن کشی و گران فروشی.

لاریجانی ادامه داد: جالب این است که خود اذعان می کنند که به نفوذ و قدرت ایران در منطقه برای ایجاد ثبات و امنیت نیاز دارند سخنان سبک در باید و نباید در نتیجه مذاکرات بر زبان می رانند این هم یک نوع کلاهبرداری مدرن است. البته ایرانیان صبورند و صحنه را می پایند و همت خود را معطوف به بهبود اقتصاد کشور می کنند که امروز پیشبرد اهداف انقلاب در گرو مجاهدت و پیشرفت و آبادانی و رفع فقر در کشور است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل