بازدید 1740

شرط استفاده از روغن پالم در محصولات غذایی

کد خبر: ۴۳۶۰۱۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۰ 21 September 2014
استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تاکید کرد: اگر قرار است در موارد خاصی روغن پالم به محصولات غذایی اضافه شود، بهتر است با برچسب مناسب اطلاع رسانی روی محصول، این کار انجام شود.

به گزارش مهر، دکتر مسعود کیمیاگر گفت: هر گونه تخلف و تقلب در تهیه شیر و سایر محصولات لبنی مفید، بخشودنی نیست و باید با قاطعیت با آن برخورد شود.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه اسید چرب اشباع با زنجیره طولانی روغن پالم بیشتر از سایر روغن ها است، اظهارداشت: به هر حال روغن پالم یک روغن خوراکی است و منع مصرف انسانی ندارد در عین حال که بی خطر نیست.

کیمیاگر با بیان اینکه البته همیشه تاکید ما به استفاده از روغن های مایع بوده و با روغن های حاوی اسیدچرب اشباع با زنجیره طولانی مخالفیم، توضیح داد: در کشور ما متاسفانه برچسب مناسب روی محصولات غذایی وجود ندارد. اگر این برچسب وجود داشته باشد، شهروندان با خرید محصولات لبنی حاوی پالم، از وجود آن و میزان استفاده از این روغن با خبر می شوند.

استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه تاکید ما بر این است روغن پالم یا حذف شود و یا میزان استفاده از آن به حداقل ممکن برسد، گفت: اگر در موارد خاصی قرار است روغن پالم به محصولات غذایی اضافه شود، بهتر است با برچسب مناسب اطلاع رسانی روی محصول، این کار انجام گیرد. برچسب باید درصد اسیدهای چرب اشباع و غیر اشباع، را مشخص کند تا مصرف کننده بداند چه محصولی را خریداری کرده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: ترجیح ما این است که شیر را همراه با چربی طبیعی خودش به مصرف کننده ارائه کنیم و اگر قرار است به آن روغن گیاهی افزوده شود، این روغن را با درصد کم در کارخانه به محصولاتی که مجوز استفاده از روغن گیاهی دارند، بیفزاییم.

استاد انستيتو تحقيقات تغذيه کشور با اظهار تاسف از اینکه به دلیل بی توجهی به کیفیت فرآوری شیر در بعضی اوقات مردم یا از مصرف شیر سر باز می زنند یا به مصرف شیرهای محلی که اطمینانی از صحت و سلامت آنها نیست روی می آورند، اظهارداشت: مسئولان باید بر تهیه و تولید شیر سالم چه پاستوریزه و چه استریل نظارت کامل داشته باشند و بر زنجیره انتقال آن تا رسیدن به دست مصرف کننده وسواس به خرج دهند.

کیمیاگر تاکید کرد: هر گونه تخلف و تقلب در تهیه این ماده غذایی مفید بخشودنی نیست و باید با آن با قاطعیت برخورد شود.
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان