بازدید 2823
در دیدار هاشمی با شیخ احمد مطرح شد

ANOC و OCA با تمام توان از ایران حمایت خواهند کرد

کد خبر: ۴۳۵۹۹۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۷ 21 September 2014
رئیس انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک و شورای المپیک آسیا از حمایت همه جانبه این دو نهاد مهم ورزشی از کمیته ملی المپیک ایران خبر داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت کمیته ملی المپیک، نشست خصوصی کیومرث هاشمی رییس کمیته ملی المپیک کشومان با شیخ احمد الفهد الصباح رییس شورای المپیک آسیا روز گذشته در محل هتل اوراکای اینچئون، محل استقرار مقامات برگزار شد.

در این نشست هاشمی گزارش کاملی از فعالیتهای صورت گرفته در کمیته ملی المپیک طی شش ماه گذشته را ارایه داد و به تشریح برنامه ها و اولویت های کمیته ملی المپیک ایران پرداخت. وی این نشست خطاب به شیخ احمد اظهار داشت: ایران به عنوان یکی از قدرتهای مهم ورزش در قاره آسیا و جهان توجه بسیار خوبی به ایجاد تعامل و همکاری با تمام ارگانهای ورزشی و کشورهای موجه و صاحب نام ورزش داشته و خواهد داشت .

وی ادامه داد: یکی از اصلی ترین اولویت های کاری ما کسب میزبانی رویدادهای بزرگ و بین المللی و همچنین کرسی های مهم در نهادهای بین المللی ورزش است که انتظار داریم در این زمینه همکاری لازم با ما صورت گیرد. در راستای این هدف نیز قصد داریم بزودی دو سمینار بین المللی و قاره ای زنان و ورزش و همچنین صلح و ورزش را برگزار کنیم.

در ادامه این نشست و بعد از صحبتهای هاشمی، شیخ احمد ضمن تاکید براین موضوع که انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک (ANOC)و شورای المپیک آسیا (OCA)با تمام توان از کمیته ملی المپیک و ورزش ایران حمایت خواهد کرد، گفت: ایران همیشه برای ما بعنوان یک کشور قدرتمند و همگام، مهم و قابل احترام بوده است. خوشبختانه با رویه جدیدی و نگاه مثبتی که در دولت ایران شکل گرفته، دریچه های جدیدی به سوی افزایش مناسبات بین بخصوص در ورزش باز شده که ما نیز مصمم تر از قبل به ارتقا روابط با ایران اقدام خواهیم کرد.

وی یادآور شد: من بعنوان رئیس انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک و شورای المپیک آسیا تضمین می کنم که از نمایندگان ورزش ایران بزودی در کمیسیونهای انجمن جهانی کمیته های ملی المپیک و همچنین کمیته های شورای المپیک آسیا استفاده کنیم.

شیخ احمد در خصوص میزبانی ایران در دو سمینار زنان و همچنین صلح هم اظهار داشت: شورای المپیک آسیا با برپایی این دو رویداد که می تواند گامی اساسی در پیاده سازی توجهات به ورزش زنان و همچنین صلح در دنیا باشد کاملا موافق است و شک نداشته باشید که حمایت همه جانبه ای از این میزبانی خواهیم داشت.

وی در پایان گفت: نشست هیات اجرایی شورای المپیک آسیا که میزبانی آن به ایران واگذار گردید پیش از برپایی مجمع انتخاباتی این شورا برگزار می شود که می تواند فرصتی خوب برای رایزنی و افزایش و ارتقا ارتباطات با مسئولین و نمایندگان کشورهای شرکت کننده باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل