بازدید 2622

مانع‌تراشی‌های 14 مارس در روند انتخابات لبنان

لبنان بعد از گذشت حدود 4 ماه هنوز در دوران خلأ ریاست جمهوری به سر می برد و اعضای پارلمان این کشور با وجود برگزاری 11 جلسه هنوز نتوانسته اند درباره انتخاب رئیس جمهوری لبنان به توافق برسند. موعد بعدی برگزاری نشست پارلمان این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید 27 سپتامبر( 5 مهرماه) است.
کد خبر: ۴۳۵۹۳۸
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۹ 21 September 2014
نوار الساحلی، ضمن تاکید بر مد نظر قرار دادن خواست مردم در انتخاب ریاست جمهوری جدید لبنان اعلام کرد که جریان 14 مارس مسئول خلاء ریاست جمهوری در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، لبنان بعد از گذشت حدود 4 ماه هنوز در دوران خلأ ریاست جمهوری به سر می برد و اعضای پارلمان این کشور با وجود برگزاری 11 جلسه هنوز نتوانسته اند درباره انتخاب رئیس جمهوری لبنان به توافق برسند. موعد بعدی برگزاری نشست پارلمان این کشور برای انتخاب رئیس جمهور جدید 27 سپتامبر( 5 مهرماه) است.

نوار الساحلی عضو فراکسیون وفا برای مقاومت در پارلمان لبنان در خصوص دلایل ادامه بحران خلاء ریاست جمهوری در لبنان به خبرنگار مهر، گفت: از آغاز زمان انتخابات ریاست جمهوری در پارلمان لبنان،  جریان هشت مارس و گروه‌های حامی این جریان همگی در امر انتخاب ریاست جمهوری جدید لبنان جدی بوده اند و ما دراین امر توافق داشتیم که رئیس جمهوری لبنان باید بیشترین مقبولیت را در میان مردم لبنان داشته باشد و توانایی لازم را برای اداره امور کشور داشته باشد.

 وی تاکید کرد: خواست و مطالبات همه اقشار مردم لبنان باید در این انتخابات لحاظ شود.

این نماینده پارلمان لبنان افزود: موضع هشت مارس همواره ثابت بوده و ما از موضع خود عدول نمی کنیم. این جریان 14 مارس است که در روند انتخاب رئیس جمهوری لبنان مانع تراشی می کند و تاکنون از انتخاب شخص رئیس جمهوری ممانعت به عمل آورده است.

وی با اشاره به تاکید جریان 14 مارس بر پافشاری بر حمایت از "سمیر جعجع" رئیس حزب نیروهای لبنانی گفت: پافشاری 14 مارس بر حمایت از نامزد جنجالی و بحث برانگیز مورد حمایت خود باعث شده که تاکنون توافقی درخصوص انتخاب رئیس جمهوری جدید لبنان صورت نگیرد.

الساحلی عنوان داشت: با وجود این تفاسیر امیدوار هستیم که همه لبنانی ها به آینده کشورشان اهمیت دهند و باید بگویم که برای نجات لبنان و برون رفت از این چالش باید همه لبنانی‌ها پای میز مذاکره نشسته و در خصوص انتخاب یک شخص شایسته با یکدیگر به بحث و رایزنی بپردازند.

وی در ادامه اظهارات خود به بحث جنگ 51 روزه اسرائیل علیه نوار غزه اشاره و گفت که اسرائیل از شرایط موجود و چالشهای اخیر در خاورمیانه از جمله بحران عراق و سوریه سوء استفاده کرد و جنگ سختی را به غزه تحمیل کرد که این اقدام با سکوت جامعه جهانی مواجه شد.

الساحلی در پایان بر پیروزی مقاومت در جنگ 51 روزه نوار غزه تاکید کرد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار