بازدید 26527

«ریو»ی ۸۸ میلیونی

این روزها آگهی‌های تلویزيونی در حالی از ورود مدل جدید «ریو» به ایران حکایت می‌کنند که تفاوت زیادی بين آن با مدل قبلی‌اش (چه به لحاظ مشخصات فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، به‌چشم می‌آید.
کد خبر: ۴۳۵۹۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۷:۰۲ 21 September 2014
این روزها آگهی‌های تلویزيونی در حالی از ورود مدل جدید «ریو» به ایران حکایت می‌کنند که تفاوت زیادی بين آن با مدل قبلی‌اش (چه به لحاظ مشخصات فنی و چه از جنبه ظاهری و قیمت)، به‌چشم می‌آید.

به گزارش دنیای اقتصاد، محصول جدید که وارداتی به شمار مي‌رود، «ریو 2015» نام دارد و ظاهرش آنقدر با ریوی قبلی (همان که در سایپا مونتاژ می‌شد) متفاوت است که خیلی‌ها باورشان نمی‌شود این خودرو از نسل همان ریوی مونتاژی سایپا باشد. تفاوت این دو ریو البته فقط به ظاهر آنها مربوط نمی‌شود، چه آنکه قیمت ریوی جدید 5/5 برابر مدل قبلی آن در ایران است. ریویی که سایپایی‌ها تا همین سه سال پیش تولید می‌کردند، قیمتی برابر با 16 میلیون تومان داشت اما برای خرید ریوی جدید باید بین 85 تا 88 میلیون تومان هزینه کرد.

آن‌طور که کارشناسان عنوان می‌کنند، «ریوی تولید سایپا» تجربه‌ای ناموفق در خودروسازی کره بود و به اصطلاح بازارش در این کشور شرق آسیایی نگرفت، اما در ایران با استقبال مشتریان روبه‌رو شد و روزهای خوشی را تجربه کرد. ریو سال 84 به سایپا آمد و اوایل سال 90 نیز از خط تولید این شرکت خارج شد و این در حالی است که دومین خودروساز بزرگ کشور تا به امروز نتوانسته جایگزینی برای آن بیابد.  این میهمان کره‌ای هرچند تیراژ چندان بالایی نداشت، اما در آن زمان رقیبی برای پژو 206 و تندر-90 به حساب می‌آمد و مشتریان ایرانی برای خرید خودرو معمولا این سه گزینه را در کنار یکدیگر می‌دیدند.

با این حال سایپایی‌ها مجبور شدند به‌رغم میل باطنی با ریو خداحافظی کنند؛ زیرا این محصول کیسه هوا (ایربگ) نداشت و استانداردهای جدید صنعت خودرو اجازه نمی‌داد تولید ریو ادامه یابد. آن‌طور که مسوولان وقت سایپا عنوان کردند، کیاموتورز به‌عنوان مالک برند ریو اجازه نداده کیسه هوا روی این خودرو نصب شود و به همین دلیل این مونتاژی کره‌ای نیز مجبور به ترک جاده مخصوص شد. حالا باید منتظر ماند و دید آیا ایرانی‌ها از ریوی 88 میلیونی نیز استقبال می‌کنند یا اینکه این خودرو نمی‌تواند میراث دار خوبی برای نیاکان خود در ایران باشد.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۳۶
انتشار یافته: ۱۴
88 ميليوني ؟؟
تهيه 8 ميليون خيلي مشكله تا چه !!!!
کی ثبت نام می کنند تا زودتر بخرم
ما که از این پولها نداریم والبته این ما به معنی 85 در صد ملت است.
تازه الان هم نظر دلاری از مونتاژش ارزونتر هست، اون موقع 15 تا 16 هزار دلار در میومد ولی الان با نرخ دلار 3200 و تعرفه 100% و عوارض مختلف 14 تا 15 هزار دلار در میاد
آپشن هایی که از همون ریوی قدیمی هم برای تولید در ایران زده شده بود کم نبودند. از جمله: فرمان تلسکوپی-گرم کن آینه بغل ها-گرم کن صندلی-سان روف-پرژکتور مه شکن جلو-آینه برقی-ایربگ راننده و سرنشین و... که اثراتش فقط در دفترچه راهنمای ماشین به جا مونده بود!
پراید هم در ایران با استقبال روبروست! و این دقیقاً نشانه کج سلیقگی است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
کج سلیقگی نه!!!
بی پولی و درهای بسته کشور و انحصار!!!
ریو در کره جنوبی با نام پراید فروخته میشه!
یه مطلبم در این مورد بنویسید
در دبی اسپورتیج 2015 ، از دیگر خانواده کیا ، 60000 درهم ست یعنی حدود 55 میلیون تومان ، 1/3 قیمت ایران ، تازه با درهم 870 تومان !!!
بنده خدا ایرانی ها که مجبورن هر آشغالی رو بعنوان ماشین سوار شن!
اگر ريو سوار شده باشيد ميبينيد كه هم در فرمان و هم سمت راست جاي ايربگ وجود داره و دليل توقف ريو توليد تيبا و عدم استقبال مردم از آن بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۳۰
منظور عدم موفقیت تیبا در مقایسه با ریو بود.
در منطقه اروند بین 48 تا 55 تومن به فروش میرسه.که حدود 6تا 10تومان از دبی بیشتره.
من ریو دارم با توجه به حجم موتور آن بسیار پرقدرت و باشتاب بالا است واستخوان بندی خوبی دارد. حیف است این خودرو فاقد ایربک و ای بی اس است
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار