بازدید 4027

فردا;اعلام نتایج انتخابات افعانستان

یک مقام مسئول افغان از امضای توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان در روز یکشنبه خبر داد.
کد خبر: ۴۳۵۸۸۵
تاریخ انتشار: ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۶ 20 September 2014
 یک مقام مسئول افغان از امضای توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان در روز یکشنبه خبر داد.

به گزارش تسنیم، یک مقام مسئول افغان از امضای توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان در روز یکشنبه خبر داد.
از سوی دیگر امروز مسئولین کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اعلام کردند: نتایج نهایی انتخابات افغانستان فردا 30 شهریور ماه سال جاری اعلام خواهد شد و دیگر تغییری در جابه‌جایی زمان آن صورت نخواهد گرفت.
این سخنان در حالی مطرح می‌شود که روز گذشته کمیسیون شکایات انتخابات افغانستان، نتیجه تحقیقات و بررسی‌های خود را به کمیسیون مستقل انتخابات این کشور فرستاده تا در مورد آن تصمیم گیری نمایند.
چندی پیش کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان اظهار داشت: برای اعلام نتیجه انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان منتظر توافق سیاسی کاندیداها نخواهد ماند و هر زمانی که نتایج مشخص شود آن را به سمع و نظر مردم و مسئولین خواهند رساند.
با این حال روز گذشته «عبدالله عبدالله» رهبر تیم انتخاباتی اصلاحات و همگرایی و «اشرف‌غنی احمد‌زی» رهبر تیم تحول و تداوم به توافق رسیدند و قرار بر این شد تا توافقنامه تشکیل دولت وحدت ملی امروز به امضای طرفین برسد.
در این بین امروز عبدالله در نشستی که با حضور «حامد کرزی» رئیس‌جمهور فعلی افغانستان و برخی سران جهادی این کشور برگزار شد، خواست تا نتایج انتخابات به‌صورت مساوی اعلام شود، یعنی در واقع هیچ‌یک از 2 کاندیدا بر اساس نتایج انتخابات پیروز نباشند.
وی گفته است: در صورت اعلام نتایج مساوی برای هر 2 کاندیدا تیم اصلاحات و همگرایی به‌رهبری وی به‌صورت توافقی ریاست‌جمهوری اشرف‌غنی احمدزی را خواهد پذیرفت.
از سوی دیگر «یان کوبیش» نماینده ویژه سازمان ملل متحد در افغانستان اعلام کرد: اگر نتایج انتخابات ریاست‌جمهوری افغانستان پیش از توافق سیاسی کاندیداها صورت بگیرد، می‌تواند باعث ایجاد بحران و جنگ داخلی در این کشور شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر